Ga naar inhoud


Dave en Home worden Freesat (28.2E)


Kabeltje87

Aanbevolen berichten


  • 2 jaren later...

Okay, hartelijk dank voor het laten weten mensen. Ik stond op het punt om richting mijn schotel te klimmen om met de LNB te gaan pielen, signaalzoeker ingesteld op Dave en daar zag ik dat de SNR op 62% stond, de andere balk was 0 idem voor BER. Toen voor de gekke jen eens op scan gedruk en voila, doet het weer. FEC moest dus van 2/3 naar auto gezet worden zo blijkt nu.

 

Nogmaals dank voor het checken!

 

image.png.63a94c789b71187cb00880c0efda84b2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Mojo:

Naar 5/6.

 

Dat had ik geprobeerd nadat je dat screenshotje gepost (stond op 2/3) in de serviceslijst in dreambox edit een kopie gemaakt van Dave en daar de FEC op 5/6e gezet. Maar toen bleef hij evengoed zwart.

 

Na de scan heeft de dreambox hem op auto gezet en nu werkt het in ieder geval. Iig bedankt allemaal voor de reacties!

aangepast door Thijs-Rallye
Link naar reactie
Delen op andere sites

duo2 met openvix en blijkbaar gewoon aangepast bij het schakelen naar DAVE.Lekker leuk.Wel mijn list ff downloaden naar PC met DBE :) om aanpassing te saven

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er op dit moment effe niks meer van, op een of andere manier blijft de box FEC terug zetten naar 2/3e. Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

 

Ik heb gisteren deze zender aangepast met dreamboxedit en een opgeschoonde satellites.xml er in gezet. Na een nachtje staan (niet uit maar standby) gaat de zender weer niet open. Doe ik een scan op de transponder dan werkt het weer totdat het weer een nachtje heeft gestaan. 

 

Ik heb satellites.xml nu eens handmatig bewerkt op beide boxen en FEC op 5 gezet bij freq 12129.

Eens kijken of hij nu wel wil blijven plakken.

 

(<transponder frequency="12129000" symbol_rate="27500000" polarization="1" fec_inner="5" system="0" modulation="1"/>)

aangepast door Thijs-Rallye
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst of de flash niet vol zit, daarna ontvanger herstarten en daarna een scan doen.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...