Ga naar inhoud


Wie heeft de hd zenders al gezien en wat vinden we er van?


dream7020

Aanbevolen berichten

Zitten hier Canal Digitaal medewerkers de boel af te kraken?

Ik ontdek dezelfde schrijfstijl en manier van 'afbranden' van sommige lieden.

Des te meer reden om over te stappen lijkt mij! ;):P

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de tijd dat TF1 (Frankrijk) nog FTA was op 9 oost bemerkte ik dat die ook "vast" zaten op 5 mbit/s uitzonden en die hadden toch een heel kleurrijk en scherp beeld op mijn 55'' UHD beeldscherm.

Toen NPO nog FTA was bij Joyne, zag ik amper verschil vergeleken met CD.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel dat bij CBR de bitrate de helft van de tijd lager is, maar ook de helft van de tijd hoger is dan bij VBR. Dat betekent automatisch dat bij rustig beeld het er waarschijnlijk erg mooi uitziet. Als straks VBR gebruikt wordt, is er minder kwaliteitsverlies bij snelle scènes, maar gaat natuurlijk ook de kwaliteit in rust achteruit. Commentaren dat het beeld "erg mooi is" zou ik dan ook weinig serieus nemen als er niet bij gezegd wordt bij wat voor uitzending dat het geval is.

 

Bij VBR verandert straks alles nog.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Tonskidutch, die heb ik niet gevonden, die gebruik ik al vele jaren en die site heb ik al eerder hier op dit forum geplaatst. Maar ja, omdat het al weer lang geleden was dacht ik, laat ik hem weer eens zien want veel mensen kennen hem waarschijnlijk niet en het past mooi in dit onderwerp.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu CDS/TVV gebruikt helaas voor NGC Wild, Nautical en nog een paar zenders ook CBR.

Vooral bij bewegende scènes (water, enz), zie je daar ook hoe de beeldkwaliteit erg degradeert. 

Ondanks mijn advies op hun forum om dit na te kijken, vertikken ze 't het om het aan te passen.

Bij Joyne zal je dus goed moeten kijken wat de kwaliteit doet naarmate er snellere scènes zijn.

Dan pas zal je goed kunnen oordelen of de HD kwaliteit iets waard is.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik heb gezien dat het bij Joyne wel kan zou ik CDS aanraden de FEC waarde van 2/3 naar 3/4 te zetten, dan is er tikkeltje minder weer reserve maar dat is te overzien.  En ze gebruiken het al op 1 transponder waar het wel 8 Mbit meer ruimte creëert.  (op 5 tp's is dat 40 Mbit) Dan kunnen er mooi een paar SD zenders worden omgezet naar HD.   bijv.

 

-SBS9 HD

-Discovery HD

-Fox HD

-Resterende Film1 zenders naar HD

-Ziggo Sport zenders in HD

 

En zo zijn er nog wel een paar te bedenken...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké sprietje

 

uhm emikli, dus erg weinig verschil lijkt me ook gezien die laatste meting

maar average wel 1,5 minder dan 19,2 das Erste

 

er blijft toch zo'n weee smaak bij die zuinigheid van de Moerdijkbewoners

 

Ik ga uit van live uitzendingen zoals nieuws en/of sport.

 

Moerdijk bewoners, ik kom uit Breda en zoals je weet, al jaaaaren woonachtig in Turkije.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik heb gezien dat het bij Joyne wel kan zou ik CDS aanraden de FEC waarde van 2/3 naar 3/4 te zetten, dan is er tikkeltje minder weer reserve maar dat is te overzien.  En ze gebruiken het al op 1 transponder waar het wel 8 Mbit meer ruimte creëert.  (op 5 tp's is dat 40 Mbit) Dan kunnen er mooi een paar SD zenders worden omgezet naar HD.   bijv.

Je moet je wel bedenken dat Canal Digitaal een groot klantenbestand heeft waarbij een vermindering van de regenreserve grote gevolgen heeft: Tripplesat-gebeukers, gebruikers aan de rand van het ontvangstgebied. Joyne heeft nog weinig klanten en dus zullen de klanten een installatie bouwen die geschikt is voor Joyne. Bij Canal Digitaal krijgt een deel van de klanten problemen en dat maakt een dergelijke beslissing moeilijker, zeker bij essentiële zenders.

 

Canal Digitaal gebruikte in het verleden QPSK 5/6, dat was absurd conservatief en het is goed dat ze naar 8PSK 2/3 overgestapt zijn. 8PSK 2/3 vind ik goed te verdedigen, het maakt ontvangst niet te moeilijk. Ja, je kunt de beeldkwaliteit verbeteren met 3/4 en Joyne als uitdager maakt er nu gebruik van om niet teveel transponders te huren als beginner, maar als Canal Digitaal de beeldkwaliteit wil verbeteren (graag!), dan stel ik voor dat ze gewoon een extra transponder huren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je wel bedenken dat Canal Digitaal een groot klantenbestand heeft waarbij een vermindering van de regenreserve grote gevolgen heeft: Tripplesat-gebeukers, gebruikers aan de rand van het ontvangstgebied. Joyne heeft nog weinig klanten en dus zullen de klanten een installatie bouwen die geschikt is voor Joyne. Bij Canal Digitaal krijgt een deel van de klanten problemen en dat maakt een dergelijke beslissing moeilijker, zeker bij essentiële zenders.

 

Canal Digitaal gebruikte in het verleden QPSK 5/6, dat was absurd conservatief en het is goed dat ze naar 8PSK 2/3 overgestapt zijn. 8PSK 2/3 vind ik goed te verdedigen, het maakt ontvangst niet te moeilijk. Ja, je kunt de beeldkwaliteit verbeteren met 3/4 en Joyne als uitdager maakt er nu gebruik van om niet teveel transponders te huren als beginner, maar als Canal Digitaal de beeldkwaliteit wil verbeteren (graag!), dan stel ik voor dat ze gewoon een extra transponder huren.

 

Ik weet niet of je het door hebt, maar M7 gebruikt op 1 transponder al 3/4 icm DVB-S2 8PSK.  Die 5/6 was icm QPSK inderdaad dus dat gaf nog een lagere drempel. Als ze naar 3/4 gaan ligt de drempel op 7.9 dB een goed uitgerichte 60 cm schotel heeft dan 4 a 5 dB weer reserve.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic:

Dat klopt Sprietje maar sinds die wijziging van transponder kan jij die misschien nu beter ontvangen maar is de beeldkwaliteit serieus achteruit gegaan (bitrate werd omgezet naar een te lage CBR enz.)

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic:

Dat klopt Sprietje maar sinds die wijziging van transponder kan jij die misschien nu beter ontvangen maar is de beeldkwaliteit serieus achteruit gegaan (bitrate werd omgezet naar een te lage CBR enz.)

Onzin.

Met de nieuwe gegevens hebben ze 1.3 mbit minder ter beschikking. Dat verdeel over 14 zenders kan jij onmogelijk zien.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk dat 't onzin is  :tired:

Lees dit even door aub. Niet alleen mijn ogen zeggen 't maar ook digitalbitrate  ;)

Ik kan geen enkel plaatje openen, daar je daar een account moet hebben.

Heb je iets waar je direct kan kijken?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...