Ga naar inhoud


Nieuwe parameters vanaf morgen 11/8 voor Joyne


M_Z

Aanbevolen berichten

Op Monday, August 14, 2017 om 14:18 zei edbe:

vraag me af wat ze aan het doen zijn.....ene dag heb ik signaal op de Joyne zenders de andere dag niet....

nu heb ik wel signalen op de 2 transonders.....

en sjaak, T55 is wel voldoende voor ontvangst.....

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Tonskidutch

Ik laat je twee grafieken zien hoe de signaal afval is bij een T90 (vergelijkbaar met de T55) en een normale offsetschotel, in dit geval een Triax 78.
Je ziet dat bij een multifeed-schotel het signaal veel minder snel afvalt als de lnb uit het midden van de schotel wordt geplaatst.

 

graph.jpg

verlies op een Triax 78.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste luisteraar

Je kunt het dan erg weinig vinden dat de ontvangst van een satelliet die10° uit focus binnen komt maar 1dB verlies geeft maar de grafiek komt van Triax zelf om aan te tonen dat hun multifocusschotel, de Triax Unique veel minder snel afvalt dan hun normale offsetdishes.

Wat betreft de T90 geeft de grafiek aan met welke schoteldiameter je de T90 kunt vergelijken met een normale offsetschotel, dat zegt mensen meer dan afval in dB's. Bovendien hadden we het niet over een T90 maar over een T55.

 

Triax vergelijking.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-8-2017 om 21:54 zei Sprietje:

Zuppelan schrijft:

"Een Wavefrontier is voor hetzelfde oppervlak efficiënter dan een offsetschotel."

Ik neem aan Zuppelan dat je bedoeld als een normale offsetschotel.
Een normale offsetschotel van 55cm is ongeveer 60cm breed inclusief rand, de T55 echter 74cm. Dat is toch meer schoteloppervlak en dan vergeet je zeker de hulpreflector van 25x50cm maar even.

Het grotere oppervlak van een T55 komt echter wel ten goede van een veel bredere ontvangsthoek.

 

 

Klopt helemaal. Ik doel met name op de gepubliceerde omvang: De T55 wordt verkocht als een 55cm-schotel, maar haalt betere resultaten dan een 55cm offsetschotel. De gedachtengang "55cm, dus te klein voor 8PSK 3/4" is daarom geheel geen vreemde, maar wel een verkeerde, in dat licht reageerde ik. Zeker als je een multifeedhouder bevestigt dan zal je snel naar een offsetschotel van boven de 70cm moeten kijken voor vergelijkbare ontvangst. Inderdaad is de T55 met name in de breedte een stuk forser dan 55cm..

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de grafiek van de T90 bekijkt, dan zie je dat die in het midden presteert als een schotel van 95cm. Bij 13 graden uit het midden gelijk aan zijn naam, dus een schotel van 90cm. Daarbuiten wordt het minder.
Omdat de principes van de T55 en de T90 precies hetzelfde zijn, mag ik verwachten dat dit bij die schotel hetzelfde is, dus in het midden als een schotel van 60cm, bij 13 graden uit het midden als een schotel van 55cm, daarna minder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is de laatste tijd weinig respons over de ontvangst van Joyne.
Ik kan het zelf niet meer testen omdat ik de losse schotel op de 9 oost heb opgeruimd maar op andere fora lees ik dat de transponders af en toe uit de lucht zijn geweest en nu veel makkelijker blokkerig beeld geven.
Heeft iemand nog ervaring met Joyne de laatste dagen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Er is de laatste tijd weinig respons over de ontvangst van Joyne.
Ik kan het zelf niet meer testen omdat ik de losse schotel op de 9 oost heb opgeruimd maar op andere fora lees ik dat de transponders af en toe uit de lucht zijn geweest en nu veel makkelijker blokkerig beeld geven.
Heeft iemand nog ervaring met Joyne de laatste dagen?

 

 

Heb het nu zo'n 3 a 4 dagen en tot nu toe geen problemen. Ik had overigens wel een veel sterker signaal verwacht met al die lovende teksten omtrent de 9E sterkte op de website van Joyne. Het is bij mij zelfs zwakker dan de 23,5. De 9E wordt ontvangen op een 65cm triax en de 23,5 op een visiosat met 4 LNB's.
 

Mijn satlook Micro HD geeft een 9,2 db voor die Eutelsat terwijl de Astra met een dikke 11 binnen komt. 

aangepast door Diedrik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je een multi sat opstelling hebt.  Als je de die schotel direct op 9E zou richten en de andere lnb's op 23,5 oost zou de situatie omgedraaid zijn.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-8-2017 om 14:42 zei Sprietje:

Als je de grafiek van de T90 bekijkt, dan zie je dat die in het midden presteert als een schotel van 95cm. Bij 13 graden uit het midden gelijk aan zijn naam, dus een schotel van 90cm. Daarbuiten wordt het minder.
Omdat de principes van de T55 en de T90 precies hetzelfde zijn, mag ik verwachten dat dit bij die schotel hetzelfde is, dus in het midden als een schotel van 60cm, bij 13 graden uit het midden als een schotel van 55cm, daarna minder.

 

 

sorry voor het gebrek aan leestijd en reactie op #69 en hierboven

 

ik weet zeker dat we in 2006 heel veel metingen, inzichten en ervaringen op het forum hebben geschreven over die specifieke vergelijking t55 en t90

maar doet niet ter zake, het is alleszins een handige schotel want eenmaal een juist uitgericht is 9 Oost er zo naast...

helaas kan ik de nieuwste waarden niet meer uitlezen daar alles ingepakt staat voor transport

zien we weer op de nieuwe lokatie

 

 

A Girl Called Johnny

The Waterboys

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

Beste Codx

Je begrijpt het verkeerd.
De 9e wordt ontvangen met een Triax 64.
De Astra 23,5 wordt ontvangen met een Visiosat bisat met 4 lnb's. Daarvan staat de Astra 19,2 en de Astra 23,5 pal naast de lnb-arm.
Dit geeft geen verlies.

 

 

Klopt ik heb het niet goed gelezen maar dan nog kun je niet goed vergelijken op die manier.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan een verschil zitten tussen 11747 en 12072 omdat de eerste met RTL vanuit Luxemburg geupload moet worden en 12072 komt vanuit Rambouillet bij Parijs.

Het kan dus ook voorkomen dat een transponder door weersomstandigheden even minder wordt terwijl de andere onveranderd in de lucht blijft.

11747 wordt de komende tijd nog wat opgeschroefd, is nog geen vol vermogen.

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dit is nu goede informatie. Maar nog niet op vol vermogen, dat hebben we een maand geleden ook al gehoord.

 

Maar ik hoor nergens van mensen die schrijven, de ontvangst valt me reuze mee. Ik lees alleen maar dat het tegen valt en dat Joyne zwakker is dan CanalDigitaal.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...