Ga naar inhoud


IPK probleem


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag

Vanmorgen heb ik op mijn pc een usb stick fat 32 geformateerd

Daarna heb ik een ipk van ocram met picons  op de usb gezet, en toen in de vu zero gestoken.

Daarna instaleer lokale bestanden gekozen, en kreeg de vraag waar ik de bestanden wilde instaleren dus ik gaf de usb stick aan en de box begon met de install

Na een enigma herstart kwam ik er achter dat hij ze  in /picon heeft gezet de flash dus i.p.v de usb stick.

Iemand enig idee wat hier mis gaat de usb stickj was groot genoeg het was een totale bestandsomvang van 18,5 mb.

En hoe krijg ik het  zaakje alsnog naar de usb

Iedereen bedankt en voor de mods  ( mooi forum geworden )  ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kan je niet kiezen waar de picons van Ocram komen te staan (ik hoor graag als dat wel kan en dan ook hoe).

Maar m.i. is het flashgeheugen wel de beste plek omdat dat het snelste is en je wilt niet dat het laden van een picon het zappen vertraagt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de ZERO zou ik dat niet in de flash zetten (mbt het geheugen dat over / free blijft)

kijk de tabel waarvan hier een deeluitsnede

Screenshot_27.jpg.bf67c8f40a250d62ebafd0718bd4453e.jpg

is naar mijn mening enkel bij de zwaardere modellen goed mogelijk, een secondje zaptijd doet toch geen kwaad op de ZERO

(Ook op het topmodel, ik gebruik geen picons dat staat vast - maar ieders eigen smaak op het scherm :) )

aangepast door Tonskidutch
toevoeging geheugen

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een ipkg is eigenlijk een verpakt, gecomprimeerd aantal bestanden dat een originele mappenstructuur kent

op mijn linux pC kan ik zien hoe die mappenstructuur er uit ziet (voor het installeren zie ik dat al aan de ipkg)

misschien heeft een of andere sukkel die optie niet voorzien dat je naar de USB wilt uitpakken

overigens van image naar image zijn de mounts ook anders voor een USB stick (was die automatisch gemount? )

de ipkg kan aangemaakt zijn op een specifiek image dat afwijkt van die van jou en kent dus andere mappenstructuren

aangepast door Tonskidutch
iets duidelijker

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...