Ga naar inhoud



Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Citaat

Mensen ouder dan 40 krijgen geen tabletten, voor hen is het risico op schildklierkanker door blootstelling aan radioactief jodium kleiner.

Bron de Volkskrant

wordt het wel een stuk gezonder zonder die oude zakken en trutten ( Logan's Run )

 

Citaat

Het gaat om een voorraad die de rijksoverheid sinds 1987 in Zoetermeer aanhoudt na de kernramp in Tsjernobyl. Die centrale voorraad wordt niet opgeheven. Het Rijk houdt een kleinere voorraad aan zodat gemeenten bijvoorbeeld aan nieuwe inwoners pillen kunnen verstrekken.

De houdbaarheidstermijn van de pillen verstrijkt over negen jaar

 

Screenshot_57.jpg

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die kende ik nog niet joodpillen ? bij ons hebben we wel jodium pillen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Het veiligheidsgebied rond de kerncentrale in het Belgische Tihange, ten zuiden van Maastricht, wordt uitgebreid naar 100 kilometer.

Mocht er zich een kernramp voordoen, dan krijgen alle zwangeren en jongeren onder de achttien jaar jodiumtabletten. Ze worden dan beschermd tegen radioactief jodium, dat schildklierkanker kan veroorzaken

bron L1,

weer jonger

die weten het echt niet

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland wordt dat zoals altijd zeer financieel bekeken.

 

Alle 40+-ers ook pillen geven kost op korte termijn, ik noem maar wat, 50 miljoen. Dat bespaar je dus als je ze niet geeft en veel van die lui gaan toch al binnen 10 jaar dood.

Degenen die nog 50 jaar zouden leven en als er over 10 jaar een ramp plaatsvindt (risico-analyse hoe groot die kans theoretisch is, klein, maar daar heb je zoals iedereen weet geen flikker aan want Tchernobyl en Fukushima zouden ook duizenden jaren probleemloos gaan) dan schildklierkanker ontwikkelen, dat zien we dan wel weer. Voor ze het hebben zijn we weer 10 jaar verder en dan zijn er sowieso ook al weer een heleboel dood. Niet het pakkie aan van de huidige regeringsclub, die dus 50 miljoen bezuinigt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@minplus

Misschien eerst eens wat achtergrond onderzoek doen?

https://www.kanker.nl/bibliotheek/schildklierkanker/wat-is/548-schildklierkanker

Papillaire schildklierkanker is de meest voorkomende vorm: ongeveer 75% van alle mensen met schildklierkanker heeft papillaire schildklierkanker.

10 jaar na de diagnose zijn 95% van de mensen nog in leven.

 

Behandeling van schildklier kanker (type afhankelijk) gebeurt met ..... radioactief Jood.

 

Jodium tabletten zijn vrij verkrijgbaar, het is een voedingssupplement.

Voor 180 tabletten betaal je rond de € 20,--

 

Tussen haakjes, de halveringstijd van radioactief jodium bedraagt 8 dagen.

 

 

Ik zou mij overigens over radio actieve straling en de gezondheidseffecten daarvan meer zorgen maken wanneer ik in een slecht geventileerd nieuwbouw huis zou wonen.

http://www.bouwenwonen.net/news/read.asp?id=5026

 

Natuurlijk is een ongeval met een kerncentrale ingrijpend, maar uiterst zeldzaam.

Het aantal doden door kolen centrales, maar ook door slecht geventileerde huizen welke ook radioactiviteit stralen is alleen al in Nederland groter als het aantal dodelijke slachtoffers door ongevallen in het Nederlandse verkeer.

 

Voor degenen die denken dat een kolencentrale veiliger is als een kerncentrale kan ik deze informatie aanbevelen: 

 

http://download.omroep.nl/nos/docs/050716_kolen.pdf

https://nos.nl/artikel/2115455-duizenden-doden-door-kolencentrales.html

 

Tenslotte, ieder heeft recht op een eigen mening, maar laat die dan gebaseerd zijn op kennis en niet op gevoelens of sentiment.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees

Citaat

Op 7september organiseert de veiligheidsregio Zuid-Limburg (NL) een informatiebijeenkomst over stralingsongevallen / Tihange. Tijdens deze zeer besloten, bijna geheime, vergadering zijn uitsluitend raadsleden, portefeuillehouders gezondheid, burgemeesters en Statenleden welkom.

bron: KRAZ 5. September 2017 | Veröffentlicht von Rob Hoenen

 

Je mag je afvragen waarom er dan nu Pillen worden uitgedeeld in het zuinige Nederland.

 

en direct erna:

Citaat

Am Dienstag (12.9.17) um 16:45:00+02:00 gab es mal wieder eine „unplanned“ Abschaltung von Tihange 1: Im Report von Engie steht „Type of Unavailability: Unplanned“.

Tihange 1 weer uitgeschakeld wegens ???

 

Het Duits TV programma Quarks und Co laat heel duidelijk zien hoe snel zich een wolk uitbreid over de regio en grenzen heen

youtube wann knallt es?

wanneer komt de knal ? (vrij vertaald)

 

Het gaat me principieel niet om radioactief jodium, maar om die veel giftigere dodelijke splijtstoffen.

Jodiumpillen is enkel de placebo voor gerust gesteld zijn.

 

Voor die Giftige en Dodelijke vrijgekomen splijtstoffen is geen PIL!

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Ik heb de afgelopen 45 jaar regelmatig achtergrond onderzoek gedaan, mede omdat het binnen mijn vakgebied valt, waar het straling in alle vormen en hun invloed op organismen betreft.

Maar fijn dat je m'n mening, over hoe lang het duurt voordat het effect duidelijk wordt, onderschrijft.

Of die specifieke schildklierkankervariant bij schildklierkanker door radioactieve straling ook de algemeen optredende is is een andere vraag.

 

Dat schildklierkanker met radioactief jodium wordt behandeld spreekt voor zich. Heb het hoe en waarom aan duizenden mensen persoonlijk mogen uitleggen. Gezien het feit dat je het in dit verband noemt geeft me te denken over je kennis van zaken in dit opzicht want het heeft er niets mee te maken, behalve dan het feit dat radioactief jodium alles kapot straalt waar het in de buurt is en dat is dus vooral de schildklier waar het zich verzamelt.

 

Een halveringstijd van 8 dagen betekent dat het gigantisch hard straalt en dus super-gevaarlijk is. Was het maar 100.000 jaar...

Ook hier vraag ik me af hoe groot je kennis van de fysica is, omdat je dit (voor mijn gevoel zo van "het valt wel mee") noemt, maar wie weet, misschien wil je er inderdaad mee aangeven dat het uiterst gevaarlijk en dodelijk spul is.

 

Doden door kolencentrales is een trieste zaak, maar zoals je ongetwijfeld weet ook een 100% financiële keuze.

Heeft verder niet zoveel met de jodiumpillen te maken, maar fijn dat je me daar ook in dat opzicht bevestigt.

 

Verder zijn de pillen zoals Tonski al aangeeft natuurlijk om je gerust te stellen, een beetje boel veel fake dus, maar men houdt er dus rekening mee dat de zaak vaker zal gaan knallen en gezien de extreem korte halfwaardetijd en de ophoping in de schildklier zijn de jodiumpillen dus wel de meest essentiële.

 

Als die centrale hier vlak over de grens de mist in gaat zijn m'n kinderen en kleinkinderen wel de l*l als ze hier toevallig logeren want ik ben boven de 40.

Tenzij ik zelf een partij koop en op voorraad opsla. Dus een mooie financiële stimulans van de regering voor alle 40-plussers.

En dat zijn er aardig wat.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...