Ga naar inhoud


Water Vlaardingen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


33 minuten geleden zei moonchild:

Vlaardingen ligt aan het Scheur, mogelijk heeft dat iets met de besmetting te maken......

Ja, dat verklaart het. Je moet na het poepen van de scheur af afvegen. Dus naar achteren afvegen en niet naar voren anders krijg je E.colie in je scheur :lol:

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Sjaak(k):

de colli hoort bij ieder mens in zijn lichaam te zitten en is zelfs goedaardig, maar als je die van een ander via het rioool in het drinkwater terecht kwam zoals in Schiedam binnenkrijgt gaat die juist tegen je werken, voor mij zou dat fataal kunnen zijn iv

Hier geloof ik niets van een soort bacterie is het type en dan speelt het geen rol waar het vandaan komt. 

Natuurlijk mag je niet teveel binnen krijgen zeker in jou situatie 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een poosje voor een waterleiding bedrijf gewerkt en daar de software geschreven voor rapportage van de dagelijkse waterkwaliteit metingen van het laboratorium. 

 

Doe mij maar bier :P

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei luisteraar:

Wel off topic dus geen griep spuit halen laat je lichaam maar werken dan kan hij de volgende keer beter tegen aan. 

Bij een griepspuit gaat je lichaam hard aan het werk. Dat is ook de bedoeling.

Had je biologie in de bovenbouw van het MO in je pakket en heb je goed opgelet dan weet je hopelijk hoe een vaccinatie werkt.

Maar dit heeft niets met Coli-bacteriën te maken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Sjaak(k):

En of ik het snap, de e colli bacterie hoort niet in het drink water te zitten, vorig jaar ben ik opgenomen geweest voor een stafilokok infectie, dit komt omdat ik veel medicijnen slik tegen het afstoten van mijn 2 getransplanteerde organen een nier en een pancreas, en daardoor mijn afweer lager is dan normaal.

Ik moest nood gedwongen naar de afdeling chirugie omdat de interne geneeskunde afdeling  gesloten was door een zeer besmettelijke e colli bacterie.

Ik kreeg later thuis nog een testset om te testen op mogelijke e coli bij patienten die in dezelfde periode in het ziekenhuis opgenomen waren geweest

De e colli hoort bij ieder mens in zijn lichaam te zitten en is zelfs goedaardig, maar als je die van een ander via het rioool in het drinkwater terecht kwam zoals in Schiedam binnenkrijgt gaat die juist tegen je werken, voor mij zou dat fataal kunnen zijn ivm mijn verminderde weerstand. Zo mag ik geen rauw vlees eten of softijs eten, dit laatste stikt van de verkeerde bacteriën. 

Dit zijn de meest voorkomende bacterie die in drink water voorkomen, daar zit de e colli echt niet bij.

 

Bacteriën

Ziektes / infectie

Symptomen

Aeromonas

Darmontsteking

Zeer dunne bloed- en slijm bevattende diarree

Campylobacter jejuni

Campilobacteriose

Griep, diarree, hoofd en buikpijn, koorts, kramp en misselijkheid

Plesiomonas shigelloides

Plesiomonas-infectie

Misselijkheid, buikpijn en waterige diarree, soms koorts, hoofdpijn en overgeven

Salmonella

tyfuskoorts

koorts

 

Salmonella

misselijkheid, darmkrampen, overgeven, diarree en soms lichte koorts

Streptococcus

Darmziekte

Buikpijnen, diarree en koorts, soms overgeven

Vibrio El Tor (zoet water)

(Lichte vorm van ) Cholera

Ernstige diarree

 

Sterkte met je onderdrukte afweer, Sjaak. Een getransplanteerde pancreas en nier is geen kattepis.

 

Je weet vanwege je lichaamsproblemen wel wat over die dingen maar je weet lang niet alles van de bacteriologie en afweer, mijn vakgebied. Als je in de buurt van Zuidoost Drenthe woont kom ik het je uitleggen want dat lukt niet typend met 2 vingers op een forum.

 

Maar goegel bv. eens op ziekenhuissluiting wegens E. coli en goegel ook eens op ziekenhuissluiting wegens Staphylococcus.

 

De lijst die je aanhaalt is leuk maar nietszeggend. Om maar iets te noemen: Streptococcen vormen een grote groep met daarin goeie en kwalijke bacteriën.

 

Drinkwater wordt getest op de hoeveelheid E.coli en nog een paar enterococcen. Er mogen er maximaal x per liter in zitten en dan is het officieel schoon.

Betekent echt niet dat ze er niet in zitten maar zou best kunnen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Sjaak(k):

Ik hoef daar niet op te googlen, mijn vrouw komt uit de medische wereld, ze heeft daar 44 jaar haar brood verdient, en zij weet als geen ander welke infectie haarden er in een ziekenhuis huizen. De laatste keer dat ik opgenomen ben was omdat ik een Staphylococcus aureus in mijn bloed had en die mijn botten in rechtervoet al aangetast had, dat moet jou bekend voorkomen denk ik.

Ze zegt zo vaak, als je niet ziek bent wordt je het wel in een ziekenhuis.

Je hebt een verstandige vrouw; een ziekenhuis is de plek waar alle gemene ziektes en infecties bij elkaar komen en ook al doet het meer of minder slimme personeel z'n uiterste best, dan nog kan het soms....

Iedereen maakt wel eens fouten en los daarvan kun je die takkedingen niet met het blote oog zien.

Ik heb tig jaren testen met antibiotica op S. aureus gedaan en ik ken hem als een gemene. Gelukkig had je zo te zien niet de MRSA maar wees voorzichtig (hoef ik je vast niet te vertellen).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van hoe goed het werkt. Er zaten natuurlijk veel soorten bacteriën in dat rioolwater waar de waterkwaliteit van kraanwater helemaal niet op getest wordt. Welke gevaarlijke er bij zitten weet je niet en ook niet hoe goed die tegen UV-straling kunnen. Deze zal er iig. om lachen. https://en.wikipedia.org/wiki/Deinococcus_radiodurans

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...