Ga naar inhoud


Water Vlaardingen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Doen we permanent.:)

 

Maar die bacteriën zitten vermoedelijk in heel Nederland in het drinkwater. Elders?

Het wordt hier getest op hoeveel per liter van deze soort en Vlaardingen zat blijkbaar waar dan ook door boven het maximum.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen onzin dus.

Door een stomme fout zijn er dus veel boven het maximum in het water gekomen en moet je voorzichtig zijn, hoe zwakker je weerstand hoe meer.

 

De bacterie heb je standaard bij je, gelukkig maar, hij hoort bij je en houdt met de andere in je darmen je gezond. Hoe beter de combinatie verschillende hoe gezonder je bent in dat opzicht. Maar een overdosis moet je niet hebben want dan verstoor je de balans in je darmen en heel veel teveel is gevaarlijk.

 

Maar verwissel hem niet met zoiets als de MRSA (Meticilline-Resistente Staphylococcus Aureus) waar ziekenhuizen problemen mee hebben, Sjaak, dat is een totaal andere bacterie.

Voor Escherichia coli zijn bij mijn weten nog nooit afdelingen gesloten. Dan moet al de dagelijkse schoonmaakploeg ziek zijn geweest en niet vervangen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

anyhoe,

alle bierbrouwers thuis, weten dat overal en altijd bacteriën op de loer liggen

en ook in drinkwater

 

menig middeleeuws gezin dronk liever bier dan water wegens de vervuilingsgraad en verontreiniging van het water :grin:

met de paplepel ingegeven zullen we maar zeggen

 

goed dat ze het leidinkie weer gelapt hebben

(hadden we ook in Amsterdam Noord tijd geleden)

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei kiekiek:

 

Giro 555 Help Belgie de winter door.

Waarom Belgie ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Sjaak(k):

Wel onzin dus, ik reageerde op deze bewering ''Maar die bacteriën zitten vermoedelijk in heel Nederland in het drinkwater''

Die bacterie hoort niet in het water te zitten maar in je lichaam.

E. coli (Escherichia coli) is een bacterie die van nature voorkomt in de darmen van alle mensen en warmbloedige dieren. De bacterie beschermt tegen andere schadelijke bacteriën. De E. coli staat ook wel bekend als de poepbacterie.

Je snapt het blijkbaar niet helemaal, Sjaak.

Drinkwater wordt op kwaliteit beoordeeld op het aantal aanwezige E. coli bacteriën per volume-eenheid en beneden een bepaalde grens wordt het als schoon beschouwd.

Dat betekent echt niet dat ze er niet in zitten, die organismen horen in water te zitten.

Maar dat is ook helemaal geen probleem zolang het er niet teveel zijn.

Ze zitten er echt wel in, net als in het ongezuiverde meer- of bronwater dat ik vaak gedronken heb in bv. Ierland en waar ik ook nooit ziek van ben geworden.

Wil je alle bacteriën uit je water hebben dan zul je alleen gekookt of anderszins gesteriliseerd water moeten drinken. Chloor erin bijvoorbeeld...

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hoef je je echt niet druk over te maken. :)

 

Eén lik over je vinger, brrrrrr, of 1x inademen en je hebt er een stel binnen. Sla, dzjeez, wat een lading. Radijsjes, oef. Een appel, oeioeioei.

Maak je geen illusie is mijn advies vanuit mijn vakgebied en maak je ook niet druk zolang het er niet teveel zijn. Anders verzand je in de waanzin van smetvrees van mensen die de hele dag boenen en nog net zoveel binnen krijgen.:grin:

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei minplus:

Daar hoef je je echt niet druk over te maken. :)

 

Eén lik over je vinger, brrrrrr, of 1x inademen en je hebt er een stel binnen. Sla, dzjeez, wat een lading. Radijsjes, oef. Een appel, oeioeioei.

Maak je geen illusie is mijn advies vanuit mijn vakgebied en maak je ook niet druk zolang het er niet teveel zijn. Anders verzand je in de waanzin van smetvrees van mensen die de hele dag boenen en nog net zoveel binnen krijgen.:grin:

Wel off topic dus geen griep spuit halen laat je lichaam maar werken dan kan hij de volgende keer beter tegen aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...