Ga naar inhoud


Radio Caroline test AM 648


jellesbode

Aanbevolen berichten

Opnieuw testuitzendingen gestart van Radio Caroline 648 AM nu met presentatie.

Muziek: The Cure - In Between Days en The Kinks - Lola

Momenteel veel fading

 

 

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 minuten geleden zei Sjaak(k):

Dat schreef ik toch al:The next Radio Caroline North broadcast from the Ross Revenge is on Saturday 25th and Sunday 26th November.

Dat gaat over 1368 Kh, de golflengte van Manx Radio. Caroline NORTH.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Satfeeds-DX:

Opnieuw testuitzendingen gestart van Radio Caroline 648 AM nu met presentatie.

Muziek: The Cure - In Between Days en The Kinks - Lola

Momenteel veel fading

 

 

Nu weer the Cure met hetzelfde nummer

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chris Rea op mijn radiowekker in de kamer , straf ! :)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23 november 2017 om 00:40 zei T90user:

 

Heb ik geen greintje moeite mee hoor, ik heb met plezier naar 1395 Big L geluisterd toen deze vanuit de Flevopolder met voldoende kracht uitzond om het gebied waar ik rondreed ontvangen te worden. En ja, de originele uitzendingen van London Big L en Caroline waren nog veel problematischer in de sixties: naast ruis en storing had ik bij Caroline altijd een fikse fluittoon die er pal naast zat. De reden waarom ik altijd op London afstemde - totdat powerhouse RNI in de ether kwam. Veronica heb ik nooit zonder ruis kunnen ontvangen en had wat mij betreft een veel te hoog "Corry en de Rekels" en "Heintje" gehalte zelfs al had ik hen goed kunnen ontvangen.

 

Jools Holland?  Ik heb geen flauw idee waarover je spreekt. Heeft de BBC tegenwoordig ook een nostalgie-zender?

Heb je die tijd wel echt meegemaakt? Juist op London BigL zat een fluittoon als het donker werd omdat ze offchannel zaten met Zagreb op de officiele frequentie.  En je ging van London naar RNI? RNI kwam in 1970, London was al weg natuurlijk op 15 augustus 1967

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei cookie monster:

The Beatles , Get Back , veel ruis , maar beluisterbaar door het geruis heen !!

Hier in Ieper goed signaal, een droom om in de auto te luisteren. Van uit welke omgeving heb jij veel ruis?

10 uur geleden zei Eduard07:

Dat gaat over 1368 Kh, de golflengte van Manx Radio. Caroline NORTH.

Zijn dezelfde uitzendingen op de 1368 en de 648.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ronny forgeron:

Heb je die tijd wel echt meegemaakt? Juist op London BigL zat een fluittoon als het donker werd omdat ze offchannel zaten met Zagreb op de officiele frequentie.  

En niet alleen dat. In noord-oost Nederland zat London 266 deels door AFN Bremerhaven.

Dat was in het begin niet zo, maar na het verschijnen van Radio 270 schoof London266 een 1 kH verder op, zodat beluisteren sindsdien helaas niet meer zo plezierig was ondanks de sterke zender. Caroline 259 kwam altijd perfect door en had overdag geen bezette frequenties er pal naast.

 

RNI 220 daarentegen zat wel weer tegen een sterke Franse zender aan. Maar dat was 5 jaar later. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei astro iris:

Zijn dezelfde uitzendingen op de 1368 en de 648.

Maar die simultane uitzending is pas vanmiddag begonnen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Eduard07:

 

 

RNI 220 daarentegen zat wel weer tegen een sterke Franse zender aan. Maar dat was 5 jaar later. 

Hier was dit nog problematischer, want de zender Lille was maar op 35 km in vogelvlucht. Maar op mijn zolderkamer had ik mijn transistor radio op een bepaald plaatsje gezet en daar was die sterke zender fel afgezwakt waardoor ik ongestoord naar de 220 van RNI kon luisteren. Had in die tijd ook een oom die radioamateur was en een installatie had waarmee hij de sterke Franse Lille zender wat kon wegfilteren. weet jammer genoeg niet wat er met die installatie is gebeurd na zijn overlijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei astro iris:

Hier in Ieper goed signaal, een droom om in de auto te luisteren. Van uit welke omgeving heb jij veel ruis?

Zijn dezelfde uitzendingen op de 1368 en de 648.

Provincie Antwerpen :)

 

Nieuwe video van deze morgen:

Is momenteel nog aan't uploaden !!

Ook een video opgenomen om 22h27 , ga ik sebiet nog uploaden !!

Deze avond een serieuze puinhoop , die Serviër serveert hard !!

Fading in , fading out , ALLES dooreen geklutst !!

1368 Mag (moet) ik hier op mijn buik schrijven :(

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei cookie monster:

Provincie Antwerpen :)

 

Nieuwe video van deze morgen: https://youtu.be/4NX4ec8raCc

Is momenteel nog aan't uploaden !!

Ook een video opgenomen om 22h27 , ga ik sebiet nog uploaden !!

Deze avond een serieuze puinhoop , die Serviër serveert hard !!

Fading in , fading out , ALLES dooreen geklutst !!

1368 Mag (moet) ik hier op mijn buik schrijven :(

Ik zit hier stukken dichter van de kust, maar hier vanavond ook lichte fading hoor, daarstraks heb ik de antenne wat verandert van richting, waardoor Radio Murski nu wat wegvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...