Ga naar inhoud


Radio Caroline test AM 648


jellesbode

Aanbevolen berichten


16 minuten geleden zei Eduard07:

Als je "Europe's First Album Station" bent, mag je best een beetje beluisterbaar zijn in dat "Europe". ;)

 Dat deed de hoge mast op de Ross in de jaren 80 ook.(zie foto)

 

https://radiovisie.eu/het-is-zaterdag-dus-daar-is-caroline-weer/

Caroline-1983-b.jpg

aangepast door Satfeeds-DX
  • Like 1
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even zitten googelen en de locatie Antwerpen ligt zo'n 350 km in rechte lijn af van de zendlocatie, Drachten ligt er 500 km vanaf en toch daar een sterker signaal dan bij cookie monster.  Het signaal gaat in beide gevallen ongeveer even ver over land en over zee. Ofwel staan de antennes meer O-NO gericht, ofwel is Radio Murski de boosdoener, waar cookie monster 300 km dichter vanaf staat dan Eduard07. Mijn locatie ligt maar 250 km af van zendlocatie en heb hier een heel goed signaal, echter 's nachts wil die Radio Murski ook nu en dan eens doorbreken. Gisteren heb ik dat opgelost door mijn AM antenne wat te draaien met positief resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Sjaak(k):

Jullie en met name Eduard07 snappen er helemaal niets van, de wet is duidelijk en zit helemaal niet in de weg, ze mogen alleen lokaal te ontvangen zijn in een straal van 5km rondom de zender, Ofcom schrijft https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0021/95241/Radio-Caroline_Application-form.pdf

 

Ook al ben ik geen technieker , van die vergunning snap ik ook wel ,

de wetgeving bepaalt , en ja leuk om Caroline hier te ontvangen :)

Van die 600KW waar ik over sprak , was een eutopisch binnenpretje ,

want destijds BBC Word Service , dat was geen lokaal zendertje ;)

Maar goed , ik ben enkel een toevallige gewone sporadische luisteraar :)

BTW: 5km is om eerlijk te zijn ook maar pietluttig !!

Maar goed , zoals het is , de wetgeving bepaalt !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Sjaak(k):

Jullie en met name Eduard07 snappen er helemaal niets van, de wet is duidelijk en zit helemaal niet in de weg, ze mogen alleen lokaal te ontvangen zijn in een straal van 5km rondom de zender, Ofcom schrijft https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0021/95241/Radio-Caroline_Application-form.pdf

 

Ik denk eerder dat jij het niet begrijpt.

 

En in het aanvraagformulier waar jij naar verwijst staat bovenaan zelfs het volgende expliciet vermeld:

 

We would however seek permission to operate at a considerably higher power level outside the "typical" limits suggested. Radio Caroline, is not a traditional community radio station seeking to serve a small geographical "community of place". As set out elsewhere in this application, Radio Caroline can best be described as a "community of interest" station, with potential listeners spread throughout East Anglia. This means that our coverage requirements are therefore atypical.

 

Tegen alle verwachtingen in - misschien wel mede door gebrek aan belangstelling voor de 648 kHz, maar ook door politieke druk - is dit verzoek van Caroline dus ingewilligd. Oftewel: 1 kW, i.p.v. een paar watt. Maar dan nog zit de Britse wet Caroline in die zin in de weg, dat het low power moet zijn.

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In May 2017, Ofcom awarded the station a community licence to broadcast to Suffolk and north Essex on 648 kHz with a power of 1 kW.[2][52] On 11 November 2017, test transmissions commenced from an omni-directional mast (formerly used by the BBC World Service) at Orford Ness, Suffolk

 

We can also announce that our AM frequency will be 648 kHz with a power of 1000 watts. This is ERP or simply the power radiated by the aerial.

 

Bij 70 Watt vermogen uit de eindtrap zou de antenne 12 dB moeten versterken voor 1 kW. ERP.

De conclusie is dat ze uitzenden met 1.000 Watt en daar zullen we het mee moeten doen.

 

Het is gebruikelijk, dat vergunningen in Watt ERP gegeven worden, of dat er een maximum versterking van de antenne wordt vastgelegd indien het afgegeven vermogen van de eindtrap in de vergunning wordt opgegeven.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Sjaak(k):

Je begrijpt het nog steeds niet,1Kw is ERPhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Zendvermogen is afgestraald vermogen, als je 20-70 watt (het max toegestane vermogen voor lokale zenders) in een goede aangepaste antenne met een beetje gain stopt komt er zo 1Kw ERP uit, en dat die 648 kHz vrij gekomen is, is een gelukje voor ze.

Maar dat wil niet zeggen dat je dan dezelfde rechten krijgt of de gebruikt 600kw vermogen kan claimen die de BBC indertijd had.:P

Toon mij maar eens aan dat Caroline een meer voorkeurs behandeling zou hebben gekregen door de politiek dan andere lokale MG zenders.

 

Sjaak(k), een ronstralende antenne versterkt niet. Tenzij je de vertikale openingshoek gaat verkleinen. Caroline zegt zelf dat ze een oude rondstraler van de BBC gebruiken. Die had vroeger een sterke ruimtegolf. Dus heeht ie een zeer hoge vertikale openingshoek. Het is waarschijnlijk een dipool.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tenzij het een 13 elements Yagi antenne voor 648 kHz. zou zijn. Wordt dat wel een erg groot schip.

Laten we het er maar op houden dat ze in de eindtrap 1 KW output stoken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sjaak(k):

Net nog even geluisterd op 648 khz op de autoradio, de testuitzendingen gaan nog gewoon door, komt knap hard binnen voor 1kw, ik geloof er niet zoveel van dat dit het toegestane vermogen is.:crazy:

 

 

 

 

Toch wel hoor, ik vergelijk de ontvangst van Smooth Maidstone met 100W en Caroline 1KW en dat zou best kunnen, Caroline ligt wat verder dan Maidstone, maar de zender is 10 keer sterker en komt dus harder binnen. Een andere Smooth zender vanuit Eastbourne met 2 KW komt 's nachts harder binnen dan Caroline maar overdag qua hetzelfde.

 

 

 

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...