Ga naar inhoud


Aanbieders als Ziggo en KPN willen niet meer geld aan NPO betalen


Sprietje

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Sjaak(k):

Ja hoor Boer zoekt vrouw zeker, welk format ze al van de Engelsen gepikt hebben.:whistle:

 

 

Na na na Sjaak.

Wel een krasse uitspraak van je rechten voor zo,n programma worden gekocht en niet gepikt.

Denk dat ze een forse claim zouden krijgen als dat zo zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even terug naar de kern "dames"! :P

 

Ik wil graag betaald worden om naar de programma's en de reclames te kijken, ik moet daarvoor gaan zitten, tijd voor maken, tijd is geld, dus ze betalen de kijker maar.

 

Het is altijd die BOER van omroep MAX die meer geld wilt hebben, belastingtechnisch gezien woont hij goedkoop in België, hoeft straks geen belasting voor zijn zeer riante pensioen te betalen, want in België is dat anders geregeld.

 

  • Like 1

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei ilseonline:

Ik wil graag betaald worden om naar de programma's en de reclames te kijken, ik moet daarvoor gaan zitten, tijd voor maken, tijd is geld, dus ze betalen de kijker maar.

 

 

 

Zo heb ik het nog nooit bekeken, maar er zit wel wat in, dus +100 punten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎23‎/‎11‎/‎2017 om 15:57 zei ilseonline:

Even terug naar de kern "dames"! :P

 

Ik wil graag betaald worden om naar de programma's en de reclames te kijken, ik moet daarvoor gaan zitten, tijd voor maken, tijd is geld, dus ze betalen de kijker maar.

Helemaal mee eens :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV staat het volgende te lezen:


Schrap NPO 3 en enkele publieke radiozenders’


De Nederlandse publieke omroep (NPO) moet het mes weer in de financieel budget zetten. Het krijgt vanaf 2019 ongeveer zestig miljoen euro per jaar minder. Politieke partij PVV weet wel enkele manieren om te bezuinigen

Mediaminister Arie Slob is duidelijk. Hij gaat het tekort aan reclame-inkomsten dat zich eerder aandient dan van tevoren werd verwacht niet compenseren. De NPO moet hierdoor bezuinigen. Hoe hoog die bezuiniging uitvalt, hangt deels af van de creativiteit van de NPO zelf. De publieke omroep moet namelijk zelf op zoek naar extra geld. Het denkt dit deels bij Nederlandse tv-aanbieders te vinden. Maar aanbieders als Ziggo en KPN staan niet te springen om de NPO nog meer geld te geven. Minister Slob waarschuwt de NPO dat men commerciële marktpartijen met de zoektocht naar extra geld niet in de weg mag zitten, Zo mag de NPO met belastinggeld geen met commerciële marktpartijen concurrenten diensten in de markt zetten. Het gelijke speelveld staat hoog in het vaandel bij minister Slob.

 

Einde NPO 3?

 

Politieke partij PVV had in het Kamerdebat over de mediabegroting wel enkele ideeën voor de NPO om te bezuinigen. Als eerste het afschaffen van het derde publieke tv-kanaal NPO 3. Bij meer politieke partijen wordt met deze gedachte gespeeld. NPO 3 is de jongerenzender van de publieke omroep. Maar uit eerdere onderzoeken bleek dat de zender jonge kijkers niet goed weet te bereiken. Verder stelt de PVV voor om enkele van de 23 publieke radiozenders te schrappen, Naast de vijf hoofdzenders exploiteert NPO digitale themakanalen die allen online en deels via het digitale radionetwerk DAB+ te beluisteren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mis ik iets in deze discussie?

We betalen omroep bijdrage via de belastingen.

De omroepen worden steeds meer gekort, de bijdrage gaat naar de algemene middelen van de schatkist.

Nu gaan we nog een keer omroep bijdrage betalen via onze providers?

Dus naast de eredivisie bv nu ook een NPO belasting?

 

Of gaat de omroep bijdrage in de belasting vervallen?

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben een tekort omdat de reclame inkomsten met tientallen miljoenen zijn teruggelopen en dat is niet gek want de minister heeft bepaald dat de NPO er niet is voor amusement. Dat moet je aan de commerciëlen overlaten zegt hij.
Logisch dat adverteerders reclame maken op zenders die het meest bekeken worden dus haken ze af bij de NPO.
Tja en dan is deze terugloop van reclame-inkomsten dus een gevolg van zijn eigen besluit. Het kan niet zo zijn dat de burger (tv-kijker) daar de rekening voor gepresenteerd wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vrije doorgifte via de ether en betalen via de kabe/satl. Mischien een idee om dan de kabel/satboxen te voorzien van een DVB-T ontvanger en dan via de kanalenlijst automatisch omschakelen naar kabel/sat of DVB-T ontvangst.
Een truuk die hier in Brazilië daar een aanbieder ook werd toegepast toen er voor de doorgifte van een aantal publieke zender moest worden betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...