Ga naar inhoud


Aanbieders als Ziggo en KPN willen niet meer geld aan NPO betalen


Sprietje

Aanbevolen berichten

Jij bent dus ook al gehersenspoeld als zovelen, al de publieken in welk land dan ook zijn behoorlijk in de handen van de politiek en die geven een eigen draai aan wat er te zien is. Gekleurd nieuws dus. Maar geloof wat je wilt geloven ik ga je niet tegenhouden want dat is toch al te laat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden zei Penthe:

Jij bent dus ook al gehersenspoeld als zovelen, al de publieken in welk land dan ook zijn behoorlijk in de handen van de politiek en die geven een eigen draai aan wat er te zien is. Gekleurd nieuws dus. Maar geloof wat je wilt geloven ik ga je niet tegenhouden want dat is toch al te laat.

 

 

In tegendeel, ik heb door met name jarenlang in de VS te wonen de onschatbare waarde geleerd van ons unieke en meest democratische omroepsysteem in de wereld waardoor in elk geval toen nog elk standpunt in onze publieke media kon worden gehoord, van extreem links tot extreem rechts en van niet-kerkelijk tot zwaar gelovig. In een land als de VS kunnen ze daar alleen maar van dromen.  Goed, je had in Los Angeles nog Radio Nederland Wereldomroep op de korte golf (dat was lang voordat internet en satellietcommunicatie bestond), een omroep die voor Nederlandse begrippen erg kaaltjes was, een soort AVRO met NCRV, maar zelfs dat was voor veel Amerikanen al een vorm van "communisme" omdat ze alleen hun eigen zeer rechts gekleurde media kenden. Toen ik naar de VS ging moest ik ook niet veel hebben van onze media, ik was een fervent liefhebber van piratenzenders, had zelfs met Chiel Montagne iets op Veronica mogen aankondigen, enz. enz. Maar toen ik daar wonend merkte dat je zeker op het platteland wonend absoluut NIETS meer kon ontvangen dan zinnig te noemen was, geen klassieke muziek, geen intelligente discussies, geen educatieve programma's, alleen maar Veronica's en als het om praatprogramma's ging in hoofdzaak hersenloos geschreeuw en getier en dat alles omdat de commercie bepaalde wat mensen te horen kregen bben ik daar heel snel op terug gekomen.

 

Als je dat gehersenspoeld wilt noemen is dat jouw zaak, ik noem het levenservaring. En dat is zo ongeveer het omgekeerde van wat zij hier beweert. Ik ben er dan ook vrij zeker van dat onze steeds groter wordende politieke chaos direct samenhangt met 1989, dat ik qua media het rampjaar vind omdat er toen hier met commerciële TV begonnen werd. Tot die tijd keek vrijwel elke Nederlander om 20:00 in elk geval naar het NOS Journaal en kreeg daardoor een basishoeveelheid normaal en toen nog relatief objectief nieuws te horen. Nu kijken veel mensen liever naar de TV variant van roddelblaadjesnieuws, (Hart van Nederland en meer van dat soort onzin) en hebben dus in werkelijkheid geen flauw idee meer wat er echt in de wereld speelt. Amerika doet alsof het een democratie is, hier zie je door chaos en stemmingmakerij een steeds problematischer wordende samenleving ontstaan. TV is niet alleen amusement, en hoe meer je dat ervan wilt maken hoe gevoeliger de samenleving wordt voor het soort klimaat dat o.a. uitmondde in de 2e Wereldoorlog. Maar kennelijk moet dat eerst gebeuren voordat mensen weer bij hun verstand komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Penthe:

al de publieken in welk land dan ook zijn behoorlijk in de handen van de politiek

 

 

Luister maar naar het zeer gekleurde geklets van madame Jinek, die is voortdurend bezig met Rusland bashen en Amerika verheerlijken, als dat geen propaganda is weet ik het niet meer. Ik vorm liever mijn eigen mening ipv dat het gekleurd wordt voorgekauwd, herkauwd en wordt uitgekotst op een bordje en wordt opgediend.

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, een politieke discussie op SAT4ALL. Is ook allemaal zo relevant voor dit draadje. :angry:

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is geen politiek,

dat is suf gelul over wat je wel goed vindt en wat je niet goed vindt

daarmee het doorsnee gekissebis over niet erg belangrijke topics, volgens mij

 

gaat het nog eens over echt belangrijke dingen dan vlammen de knalpijpen

en dat we geld kwijt zijn aan een omroep dat is evident dus niet belangrijk

het is als of we over het weer van vandaag praten

heel saai

 

 

  • Bedankt 1

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mojo:

En welke kleur is dat dan?

 

Overwegend rechts en dat komt eigenlijk voornamelijk omdat met name de NOS van neutraal flink naar rechts is geschoven. De NOS brengt al jaren geen volledig nieuws meer, wie daar in gelooft gelooft vast ook nog in sprookjes. Ik zeg dus niet dat het nieuws wat ze wel brengen niet juist is, maar ze laten bewust of onbewust cruciale nieuws berichten achterwege. Berichten die wel vlak over de grens (Duitsland en Belgie) met de bevolking wordt gedeeld en al helemaal op internet, waar gewoon vrijuit nieuws wordt gedeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...