Ga naar inhoud


Tegelijk kijken en opnemen werkt niet.


rrjm

Aanbevolen berichten

Vu+Ultimo 4k configuratie

Heb mij onlangs een Vu + Ultimo 4k aangekocht uitgerust met dual FSB tuner en voorzien van Pli versie 4 , dewelke ik heb aangesloten op een draaibare 1.20 m visiosat (draaibaar met staafmotor , actuator ), die aangestuurd wordt door een DiSEqC  POSITIONER
Moteck V-BOX II),  vanaf de lnb lopen 2 antennekabel naar binnen , een is aangesloten op de positioner en van daaruit op tuner A van de Vu+ ( zie http://sadoun.com/Sat/Products/Moteck/V-Box-II-control.htm  , http://sadoun.com/Sat/Products/Moteck/V-Box-II-connection.jpg ), de tweede loopt direct naar tuner B van de Vu+.
Op de Vu+ heb ik de tuner A op Disecq A B C D ( Astra 28°, 23°, 19° , Hotbird 13º) op de positioner zijn dat de nrs. 1,2,3,4. , tuner B heb ik op enkel gezet ( 1 satelliet), vermits deze aansluiting vanuit de lnb direct is aangesloten op de Vu+
Wat ik nu vaststel is dat ik bij het opnemen , niet kan kijken naar een andere zender
In de instellingen staat tuner B voor opnemen .
Heb een Abo. bij Canal Digitaal , kijk dus met kaart in CI-module van Can. Digit.
Wat doe ik bij deze fout ? , vraag is of iemand raad weet

Graag antwoord 

Mvgr

rrjm 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je probleem is je kaart in het Canaldigitaal CI module.

Met de kaart in de kaartlezer van de ontvanger kan je wel tegelijk kijken en opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oscam installeren en kaart uit ci module en in boxlezer.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam wordt tijdens flash OpenPli automatisch geïnstalleerd.

Alleen nog even in de Instellingen kijken of Oscam inderdaad draait, zichtbaar aan het groene vinkje.

 

Daarna CI-module verwijderen en de kaart met de chip naar beneden en naar voren in één van de beide kaartlezers schuiven.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag dan ook hopen dat TS een losse smartcard in die module heeft en niet de module met ingebouwde smartcard.

Ook vind ik je LNB-instellingen nogal vreemd voor een draaibare schotel.
Kan je iets duidelijker zijn wat je nu op de tuners aangesloten hebt?
Heb je bijv. ook een vaste schotel?
Heb je één of meerder LNB's op je draaibare schotel?
Wat voor LNB's (single, twin etc.?)

Ik heb zelf ook die Moteck en naast draaibare schotels ook een vaste schotel voor Astra1/2/3/Hotbird/Hispasat.
Alles aangesloten op twee tuners met DiSEqC 1.1 switches.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Alex1970:

Ik mag dan ook hopen dat TS een losse smartcard in die module heeft en niet de module met ingebouwde smartcard.

Ook vind ik je LNB-instellingen nogal vreemd voor een draaibare schotel.
Kan je iets duidelijker zijn wat je nu op de tuners aangesloten hebt?
Heb je bijv. ook een vaste schotel?
Heb je één of meerder LNB's op je draaibare schotel?
Wat voor LNB's (single, twin etc.?)

Ik heb zelf ook die Moteck en naast draaibare schotels ook een vaste schotel voor Astra1/2/3/Hotbird/Hispasat.
Alles aangesloten op twee tuners met DiSEqC 1.1 switches.

Heb enkel een draaibare opstelling en een twin lnb , twee kabels naar de dual tuner , een direct aangesloten op tuner B , andere via de moteck ( die DiSEqC 1.1 -       1.2 ondersteund) op tuner A , bij deze laatste ga ik er toch van uit dat de sat. pos. ingegeven in de Vu+ ,  deze commando's doorgeeft en  worden omgezet in pulsen zodat de  juiste sat. automatisch worden gekozen via de actuator op de schotel. >> of zie ik dat verkeerd

Maar ik ga de losse module er eens uitnemen en alleen de smartcard in de cardlezer gebruiken  , zoals Jürgen vermeld

Verder weet ik ook niet waar ik de webbrowser kan terug vinden , mijn Vu+ is aangesloten op het netwerk streaming enzo dat werkt allemaal wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Jürgen:

Oscam wordt tijdens flash OpenPli automatisch geïnstalleerd.

Alleen nog even in de Instellingen kijken of Oscam inderdaad draait, zichtbaar aan het groene vinkje.

 

Daarna CI-module verwijderen en de kaart met de chip naar beneden en naar voren in één van de beide kaartlezers schuiven.

 

 

20 uur geleden zei Alex1970:

Ik mag dan ook hopen dat TS een losse smartcard in die module heeft en niet de module met ingebouwde smartcard.

Ook vind ik je LNB-instellingen nogal vreemd voor een draaibare schotel.
Kan je iets duidelijker zijn wat je nu op de tuners aangesloten hebt?
Heb je bijv. ook een vaste schotel?
Heb je één of meerder LNB's op je draaibare schotel?
Wat voor LNB's (single, twin etc.?)

Ik heb zelf ook die Moteck en naast draaibare schotels ook een vaste schotel voor Astra1/2/3/Hotbird/Hispasat.
Alles aangesloten op twee tuners met DiSEqC 1.1 switches.

 

20 uur geleden zei Jürgen:

Oscam wordt tijdens flash OpenPli automatisch geïnstalleerd.

Alleen nog even in de Instellingen kijken of Oscam inderdaad draait, zichtbaar aan het groene vinkje.

 

Daarna CI-module verwijderen en de kaart met de chip naar beneden en naar voren in één van de beide kaartlezers schuiven.

 

Blijkbaar kan de CI-module geen twee decoderingen te gelijkertijd doen , ik ga alleen de smartcard in een van de twee cardlezers een gebruiken

rijm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...