Ga naar inhoud


vu+solo 4k niet meer te vinden in netwerk


freggel33

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enige tijd is mijn vu+ niet meer te vinden in mijn windows 7 netwerk.

Is er een manier om deze weer terug in het netwerk te krijgen?

Ligt dit aan windows of aan de Vu?

Vu+Solo4K, Dreambox DM 800 HD SE PVR,  Rebox RE-2701 SPVR, Humax iHDR 5050C (kabel),Triax 88 cm draaibaar,Triax 78 cm draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


zet misschien eens je netwerkverbinding in je vu op dhcp en herstart eens het netwerk

en heb je de beveiliger van je pc uit staan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je openpli 6.0 in je box hebt.

 

Met een van hun builds was er een probleem waardoor de box niet meer zichtbaar was in een windows omgeving.

 

Doe eens een online update.

Dekans is groot dat het terug in orde is.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wellicht precies hetzelfde als deze berichtgeving over een ET8000

je samba versie is door de automatische update instellingen van windows verhoogd naar smbv 2.0 en/of 3.0 en dan zie je je Enigma2 receiver niet altijd.

indien je het image in de VU van een hogere samba versie wilt voorzien met een nieuw smb.cfg moet je per telnet updaten en upgraden en wel zo:

 

opkg install samba-base --force-reinstall

de gebruiker user is nu wellicht ook de standaard user geworden, dus let daarop bij het samba/cifs login

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar  webinterface bereikbaar via computer.

@smetje limb.BE Dhcp staat aan, zonder dhcp valt beeld weg. Herstart heeft geen zin. blijft identiek.

@jeevanhoof Ik heb een update gedaan, maar t blijft t zelfde.

@chez Firewall uitzetten heeft geen zin gehad, virus scanner uitzetten ook niet.

 

Helaas.

Vu+Solo4K, Dreambox DM 800 HD SE PVR,  Rebox RE-2701 SPVR, Humax iHDR 5050C (kabel),Triax 88 cm draaibaar,Triax 78 cm draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou dat toch eens een volledig nieuwe flash doen

of heb je een backup op je schijf staan

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt mij meer een probleem van netwerk rechten.

Windows timmert steeds meer dicht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei freggel33:

 

Dhcp staat aan, zonder dhcp valt beeld weg. Herstart heeft geen zin. blijft identiek.

 

 

Nou, dat is toch iets bijzonders lijkt me.

DHCP is dynamisch toegewezen krijgen van het IP adres, en heeft niets met beeld te maken.

 

Welke image loopt er op? Dergelijke info maakt het alleen maar makkelijker om een oplossing te vinden...

 

Indien je recent van VTi 11 naar VTi 13 gegaan bent, kan het zijn dat je smb.conf overschreven werd.

Je kan deze terugvinden in 'etc/samba'.

Normaal zouden er ook backups moeten staan van de versie die jij voor de upgrade had staan, bv smb_conf_pre3.6.25-vti002.

Je kan dan in de huidige config in het stuk [global] nakijken welke je oude instelling was van de workgroup:

 

Bijvoorbeeld vóór de update naar VTi 13

workgroup = WORKGROUP

 

Na de update naar VTi 13

workgroup = VuPlus

 

 

OPGELET: de oude config niet hernoemen; je riskeert hier meer ellende mee te creëren.

De verschillen die er tussen beide versies zijn, hebben hun redenen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei ceesv:

Het lijkt mij meer een probleem van netwerk rechten.

Windows timmert steeds meer dicht.

Proest, sorry... Ik zou zeggen probeer eens Debian of een distri met SElinux op 'Enforcing'... Dan lijkt blijkt Windows nog lekker dan een vergiet!:)

aangepast door DeltaFM

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hielp het herstarten van mijn netwerkrouter (DHCP server). Nadat de Vu een paar keer bleef hangen moest ik de stroom van mijn ontvanger halen, hierna was de ontvanger in het netwerk niet meer te zien. Na het herstarten van mijn netwerkrouter zag Windows 7 de ontvanger weer zoals vanouds. Misschien kan dit helpen.

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, maar alle pogingen zijn op niets uitgelopen. Flashen, netwerk herstarten, netwerkstekkers eruit, router resetten. Jammer maar ik zal er mee moeten leren leven. Bedankt voor alle raad. ( Btw ik draai nu op openpli 6.0 release vusolo4k 20171217)

Vu+Solo4K, Dreambox DM 800 HD SE PVR,  Rebox RE-2701 SPVR, Humax iHDR 5050C (kabel),Triax 88 cm draaibaar,Triax 78 cm draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...