Ga naar inhoud


Kleurcode autolak achterhalen mbv kenteken of chassisnummer


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Is het mogelijk om de kleurcode van de autolak aan de hand van het kenteken (ervan uitgaande dat deze niet is overgespoten) of chassisnummer te achterhalen?

Volgens mij (internet) staat de kleurcode op een sticker op de deurstijl bij het rechterportier, maar door een aanrijding krijg ik dat portier niet meer open.

Ook onder de motorkap is geen kleurcode te vinden. Het serviceboekje biedt ook geen oplossing...

 

Kan iemand me verder helpen?

 

Alvast bedankt,

The Iron Maiden

 

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Afhankelijk van het VIN nummer zijn er voor sommige merken databases op internet met daarin de uitvoering en extra's af fabriek.

Bij mijn auto's staat daar ook de kleur vermeld.

 

Kleur op het kentekenbewijs is te algemeen, zoiets als rood, of blauw.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Als je ff via google als zoekterm kleurcode auto intikt.

Kom je meteen een aantal sitie's tegen waar per merk de correcte plekken op het chassis zijn aangegegeven.

Althans bij mij waren de 10 links raak 

 

Sorry had ff niet verder gelezen. zag dat je deur niet meer open kreeg.

ik denk toch dat je de deur ff zult moeten demonteren.

Want ook al worden sommige kleuren het zelfde benoemd.

Toch kan er verschil van 1 letter/cijfer per bouwjaar inzitten.

 

 

 

aangepast door Alventali
niet goed gelezen

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die deur zal toch een keer open moeten?

Anders met het VIN nummer en het merk googlen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als de auto wat ouder is zou ik niet van het kleurnummer uitgaan want de lak verkleurt met de tijd.

 

Een goede lakleverancier heeft een meter die de huidige kleur kan achterhalen en ook kan mengen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

 

Afgelopen dagen was ik druk bezig om de schade te herstellen, dus even geen berichtje van mijn kant.

Reparatie bij een schade herstelbedrijf kostte ruim 1800 euro, dus dat is veel geld voor een auto uit 2007.

Ik heb het geluk dat mijn auto slechts in één kleur zwart is geproduceerd, dus ik heb bij de sloop een zwarte 2e hands deur gehaald en deze door de garage laten overzetten.

Nu ben ik voor een fractie van 1800 euro klaar en het ziet er prima uit. Het is geen nieuwe auto en hoeft er na reparatie ook niet als nieuw uit te zien, dus een prima oplossing voor mij.

 

The Iron  Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei The Iron Maiden:

Hallo,

 

Afgelopen dagen was ik druk bezig om de schade te herstellen, dus even geen berichtje van mijn kant.

Reparatie bij een schade herstelbedrijf kostte ruim 1800 euro, dus dat is veel geld voor een auto uit 2007.

Ik heb het geluk dat mijn auto slechts in één kleur zwart is geproduceerd, dus ik heb bij de sloop een zwarte 2e hands deur gehaald en deze door de garage laten overzetten.

Nu ben ik voor een fractie van 1800 euro klaar en het ziet er prima uit. Het is geen nieuwe auto en hoeft er na reparatie ook niet als nieuw uit te zien, dus een prima oplossing voor mij.

 

The Iron  Maiden

 

Dat moet een Ford zijn model T :)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei The Iron Maiden:

Hallo,

 

Afgelopen dagen was ik druk bezig om de schade te herstellen, dus even geen berichtje van mijn kant.

Reparatie bij een schade herstelbedrijf kostte ruim 1800 euro, dus dat is veel geld voor een auto uit 2007.

Ik heb het geluk dat mijn auto slechts in één kleur zwart is geproduceerd, dus ik heb bij de sloop een zwarte 2e hands deur gehaald en deze door de garage laten overzetten.

Nu ben ik voor een fractie van 1800 euro klaar en het ziet er prima uit. Het is geen nieuwe auto en hoeft er na reparatie ook niet als nieuw uit te zien, dus een prima oplossing voor mij.

 

The Iron  Maiden

 

Netjes.

Zo heb ik het ook 2x gedaan, behalve dat ik de deur zelf nog moest spuiten. Was beide keren voor ca. 100 gulden klaar.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...