Ga naar inhoud


Gigablue UHD UE4K digitale sataliet receiver


jackcaptain

Aanbevolen berichten

Beste Forum leden. Ik ben al jaren een trouwe kijker van Canal Digitaal. Ik heb daar diverse ontvangers voor gehad allemaal via de officiële kant van CD Het laatste pakket dat ik heb besteld was met de M7 DSR8141. Ik zou daar een externe harde schijf aan kunnen koppelen, kortom allemaal mooie verkoopverhalen. Ik heb de laatste tijd constant heropstart problemen 1 minuut opnamen en de harde schijf is vol. Volgens CD was er geen garantie meer en moest ik hem maar weer eens resetten. Ik ben vervolgens op zoek gegaan naar een mooie ontvanger voor mijn UHD tv en kwam op de Gigablue. Na hem te hebben uitgepakt werkt hij als een zonnetje met erg mooi beeld maar.. ik krijg geen ontvangstrechten voor het Nederlandse pakket. Ik heb hem opnieuw geactiveerd maar ook dat hielp niet.

CD gebeld maar die zeiden dat een Duits toestel zeker niet ging werken en dat ik altijd voor 69 euro en een jaar abonement een nieuwe decoder aan kon schaffen. Daar heb ik dus geen zin meer in want het is elke keer weer wat anders en mijn vraag is nu moet ik mijn GigaBlue kosteloos terug sturen binnen 2 weken na gisteren of is er nog hoop dat ik dit mooie apparaat wel kan gaan gebruiken met de het Nederlandse zender pakket van CD of evt met Joyne.

 

IVM het terugsturen heb ik als dummy jullie hulp echt nodig!

Groet Edwin

aangepast door jackcaptain
Taalfout
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gaaf ik heb net met de leverancier gebeld en die vertelde me al zo iets, Ik heb net OPENVIX gedownload, Ik wist niet dat ik een aantal zaken zelf moest installeren. Ik ben in ieder geval erg blij dat hij niet terug hoeft want het is een extreme verbetering met de M7. Leuk dat ik zo snel geholpen ben door je bedankt!!

Groet Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, je moet zelf bij zo'n apparaat er de echt leuke software op zetten (en dat kunnen veel mensen niet, ook al is het niet zo moeilijk). Maar als dat eenmaal gelukt is is hij heel veel leuker dan een M7-ontvanger. Ik ben zelf ook geen expert en doe 1x in het/de paar jaar iets in die richting maar het is mij ook prima gelukt met wat sat-tuners.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, Zoals ik inmiddels heb begrepen is het erg belangrijk om een softcam te hebben geïnstalleerd, omdat deze vertaling maakt tussen het ontvangen gedecodeerde signaal, en de CD kaart zodat ze samen het signaal kunnen decoderen. MAAR klopt dit ook, ik ben nog steeds een dummy dus heb ik het echt begrepen... Inmiddels heb ik Open Vix geïnstalleerd  (voor de  GB UE 4K.  versie 5.1.012-20180129_200226) maar het lukt me niet om een softcam te installeren. Kan iemand mij tips geven? Ik kan nog steeds Digitaal Hd niet decoderen.

 

Groet Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei jackcaptain:

P.s. is er documentatie te kopen om meer over het onderwerp te weten te komen?

Thanx Edwin

 

Te kopen? Waarom gebruik je de zoekfunctie v/h forum niet? (Of CI, CI+, (soft)cams en smartcards doorzoeken)

 

Jouw deco heeft een ARM processor dus daarvoor moet je de OSCam binary downloaden. Zou ook in de feeds moeten staan: Menu  Plugins  groene knop (Install plugins)  > Softcams > selecteer Oscam latest. De binary wordt dan in /usr/bin geïnstalleerd en de config files moeten in /etc/tuxbox/config

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...