Ga naar inhoud


Problemen na updaten naar VTI 13.0.3


Jürgen

Aanbevolen berichten


Bezit o.a. een VU+SoloSE v2 en een tweetal VU+ Zero 4K (één DVB-S2X en één DVB-C/T2). Beiden draaien op VTi 13.0.3. Geen enkel probleem wat updaten betreft. Gewoon beeld. OScam 11377 en config bestanden werken prima inclusief de thuisdeling. De DVB-S2X heeft nog steeds last van het niet locken als je aan het zappen bent. Wel een heel stuk minder dan met de 13.0.2. CI en CI+ modules starten nu ook probleemloos op. De DVB-S2X met de witte CI van CDS en de CAM-701, de DVB-C/T2 met de Irdeto Quantis 1.3 en de Neotion 1.3 i.c.m. met Ziggo kaart. Overigens draait de DVB-C/T2 normaliter gewoon met OScam. De CI modules puur als test..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait 13.0.3 zonder problemen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donkeyman,

hangt samen met machine en chip in samenwerking met de beeldinstelling die je gekozen hebt (of maximaal kunt)

 

een tijdelijke oplossing, totdat de drivers aangepast zijn is hier

Citaat

Auch wenn ich jetzt wieder gesteinigt werde, die Wiedergabe von 24p Material kann auch ohne Problem im Modus multi (nicht multi 60/50/24p) durchgeführt werden. Der Chip macht das eigentlich korrekt und gibt das Material entsprechend stotterfrei in 30Hz bzw. 60 Hz aus. Dann existiert auch der hier angemerkte Bildfehler nicht.
Dies kann aktuell definitv als Workaround verwendet werden.

 

vertaald

Citaat

Zelfs als ik nu weer gestenigd word, kan het afspelen van 24p materiaal ook in multi mode uitgevoerd worden (niet multi 60/50/24p). De chip doet dit op de juiste manier en geeft het materiaal vrij uit in 30Hz of 60 Hz. In dit geval bestaat de hier genoemde beeldfout ook niet.
Dit kan momenteel definitief als workaround worden gebruikt.

 

 

cheers en Alaaf

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎8‎/‎02‎/‎2018 om 23:30 zei Clemens-vuplus:

BIj mij werkt Oscam niet meer...TVVlaanderen kaart wordt niet meer correct gelezen

Gbox doet het wel met die kaart. (gebruikers van gbox van Ultimo 4k en Solo 4k melden wel ook problemen in het vuplus support forum, daar wel voornaleijk met hdplus kaart, manueel starten van gbox (via console) bracht bij sommigen soelaas)

Mijn box is de Uno 4k SE.

Zelfde probleem hier met een Uno 4K SE, in de Oscam logs zie ik overal 'no suitable readers found that can be used for decoding!' opduiken, Oscam en Oscambutler herinstalleren helpt niet. Wat wel helpt is flashen naar de vorige versie (VTI13.0.2) en een restore doen van de configuratie via VTIbackup suite.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nogmaals een update uitgevoerd en nu is het probleem opgelost, jammer genoeg heb ik een volgend probleem gevonden met v13.0.3: in mijn kanaallijst staan mijn IP-camera's die via RTSP worden uitgelezen, sinds de update krijg ik een mengeling van het laatst bekeken beeld en het beeld van de camera.

Ik bezit trouwens ook een Solo SE die na de v13.0.3 update geen enkel probleem had met Oscam en de IPTV streaming...

 

13.0.3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleyoop,

de VU+ modellen reeks is natuurlijk op een bepaald moment ontwikkeld en op de markt gekomen

dat betekend dus dat jou SOLO SE V2 niet een nieuwer image heeft en ook geen nieuwe drivers erop kent

 

een vergelijking tussen de twee is dus daarmee irrelevant

 

wacht even voor je nieuwe UNO 4K tot er updates zijn die het probleem oplossen en ga eventueel terug naar je backup van 13.02

Screenshot_164.jpg

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na update 13.03 geen beeld meer;  1080p werkt nu na 2e x update erover gezet te hebben nog niet.

Tevens skin kwijt en alle instellingen opnieuw moeten doen.

Deze versie werkt nog niet optimaal.

Back-up draaien bij gelegenheid

Ziggo instap abo

Visiosat Bisat + 4x Alps LNB A1-A2-A3-HB FTA

VU+ Solo 4k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ontvangst problemen hebt (in het bijzonder met Inverto Unicable Multiswitches) -> die zijn met de update van vandaag normaal gezien opgelost.

 

Wat betreft de voornaamste bugs  die zijn nu opgelost.

De meeste meldingen zijn actueel vooral nog problemen rond de update van gstreamer waardoor bepaalde bestandsformaten/codecs niet meer werken dewelke het voorheen wel deden...

 

@Sathans wat bedoel je met 1080p werkt nog niet? Skin geraakt normaal niet kwijt, tenzij er een incompatibiliteit is, de ontvanger crasht en opniuew start met de standaardskin. Het image is echter niet verantwoordelijk voor het compatibel zijn van een skin. En instellingen blijven normaal behouden bij een update...

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...