Ga naar inhoud


Switch van radio naar TV (NPO1) geen audio


leor888

Aanbevolen berichten

Hallo, enig idee over het volgende:

als ik van NPO radio 2 (waar ik meestal de hele dag naar luister) overschakel naar TV (en dan meestal NPO1, je hebt zo van die gewoontes..) krijg ik geen audio. Ik moet eerst naar een ander TV kanaal schakelen en dan heb ik audio. Maakt niet uit welk TV kanaal.
Eerst geen audio en nadat ik een ander tv kanaal kies komt audio terug, en ook als ik daarna terug ga naar eerste tv kanaal.

Iemand die enig idee heeft waar dit door veroorzaakt wordt? En hoe het te voorkomen?

Nee het is geen groot probleem. gewoon naar een ander tv kanaal en weer terug en het werkt weer. Maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites


afhankelijk van het image en model receiver, kun je de audio instellingen aanpassen via het openwebinterface en-of via de menu s

maar je moet ook vertellen of er een AV receiver als versterker tussen VU en TV in staat want daar zijn meerdere instellingen voor te vinden en dus mogelijke oorzaak bij het overschakelen

 

het zou evenwel een bug kunnen zijn van het desbetreffende image maar vooralsnog heb ik geen informatie over jou image op de VU

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vti meest recente updates geïinstalleerd.
Ik vind het zo raar dat het alleen optreedt als je van radio naar tv switched,  niet andersom. Maakt trouwens niet uit welk tv kanaal, de laatst actieve wordt automatisch gekozen en daar is geen audio.

Heb al gekeken (met gele toets) maar zie geen verschillen in de settings. En zoals gezegd ga je naar een ander kanaal 8met dezelfde settings) direkt audio. en als terug naar oospronkelijke kanaal ook audio

 

solo2 trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een solo2 bij mij blijft audio werken van tv radio en weer tv omschakeling met openpli firmware.

Ik ontvang alleen FTA kanalen dus kan niet testen met CD/joyne kanalen.

Je zou eens kunnen testen of bij jou het omschakelen tussen fta radio/tv programma's wel

goed werkt indien ja ligt het aan de softcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

instellingen nagenoeg gelijk.
Met uitzondering van "Toon zenderlijst bij TV /Radio modus wissel ", deze had ik uit staan.
Als ik deze wel aan zet zie je na indrukken van de radio knop de lijst van radiozenders en gaat de solo2 naar de laatst actieve radiozender en het beeld blijft op de zenderlijst staan. Druk ik nu op de tv knop zie je de tv zenders in het laatst actieve bouquet en als ik dan NPO1 op OK klik is er wel direct audio. 

Maar als ik op de radio knop druk en vanuit de lijst met zenders de zender aanklik met OK verdwijnt de zenderlijst en als ik daarna op de tv knop krijg ik wel de tv zenderlijst te zien maar is de audio direct uit


Maar nu heb ik ook geprobeerd om van Studio Brussel (radio) te switchen naar RTL4 (beide gecodeerd) en daar werkte de audio wel direct.

Welk deel van de configuratie moet ik toevoegen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de pids in de setting lijst op automatisch staat .

Als je van radio op tv schakelt op de zelfde transponder weet het systeem (even) de pids niet.

Schakel je over naar een andere transponder dan wordt een pid scan gedaan in de pat.

Is voor mij een vermoeden wat de oorzaak is,

Als ik ongelijk heb laat ik me graag beleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moet ik wat tonen? Ik begrijp de vraag niet.
Bedoel je hetzelfde beeld dat jij toonde? (bij mij ziet het er grafisch anders uit maar de inhoud is nagenoeg hetzelfde).



 

4 minuten geleden zei luisteraar:

Ik vermoed dat de pids in de setting lijst op automatisch staat .

Als je van radio op tv schakelt op de zelfde transponder weet het systeem (even) de pids niet.

Schakel je over naar een andere transponder dan wordt een pid scan gedaan in de pat.

Is voor mij een vermoeden wat de oorzaak is,

Als ik ongelijk heb laat ik me graag beleren


Als de pids niet bekend zijn kan er dan wel gewoon beeld zijn en alleen geen audio?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden zei leor888:

de inhoud is nagenoeg hetzelfde)

Daarom werkt het bij jou ook nagenoeg hetzelfde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei leor888:

instellingen nagenoeg gelijk.
Met uitzondering van "Toon zenderlijst bij TV /Radio modus wissel ", deze had ik uit staan.
Als ik deze wel aan zet zie je na indrukken van de radio knop de lijst van radiozenders en gaat de solo2 naar de laatst actieve radiozender en het beeld blijft op de zenderlijst staan. Druk ik nu op de tv knop zie je de tv zenders in het laatst actieve bouquet en als ik dan NPO1 op OK klik is er wel direct audio. 

Maar als ik op de radio knop druk en vanuit de lijst met zenders de zender aanklik met OK verdwijnt de zenderlijst en als ik daarna op de tv knop krijg ik wel de tv zenderlijst te zien maar is de audio direct uit


Maar nu heb ik ook geprobeerd om van Studio Brussel (radio) te switchen naar RTL4 (beide gecodeerd) en daar werkte de audio wel direct.

Welk deel van de configuratie moet ik toevoegen? 

welke configuratie

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...