Ga naar inhoud


Voors en tegens voor VTi image


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ Zero 4k gekocht (omdat dat de enige is die multistream kan ontvangen, had liever een uitgebreidere) en dus ook maar eens het VTi image geprobeerd.

Nu ben ik al veel te lang gewend aan OpenPLi, waardoor een verandering erg wennen is, maar tot dusver heb ik eigenlijk nog niks gezien wat beter zou zijn.

Sterker nog, ik mis een aantal dingen, maar waarschijnlijk heb ik nog niet gevonden waar dat zit/hoe dat moet:

-Ik heb de Ocram picons handmatig geïnstalleerd (ze zitten helaas niet in de feed) en de piconmap aangepast, maar zie maar een paar picons.
Zowel snp- als srp-picons geprobeerd.

-Ik mis bij Informatie de optie 'zender', voor de gegevens van de actuele zender (PID's e.d.).

-De afstandsbediening doet het niet 100%. Dit schijnt te maken hebben met storing afkomstig van mijn Plasma TV en je moet de box dan verder van de TV zetten. Dit loste het maar deels op. Nu de box in een doosje onder de TV-kast gezet en het externe IR-oog zo ver mogelijk uit zicht van de TV geplaatst. Eigenlijk wel erg vreemd dat dit zo moet. Heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat met alle VU's zo?
-In de zenderlijst, satellieten is alleen met elke satelliet drie keer (Zenders, Providers, Nieuw) en geen mogelijkheid voor alleen 'Zenders'. Beetje grote lijst wordt het dan met een draaibare schotel.

-In de second infobar geen info m.b.t. de PID's en codering.

-Bij Zenders Zoeken geen signaalmeter.
-Bij Zenders handmatig zoeken geen mogelijkheid om de (vaste) frequenties te scannen die in satellite.xml staan (alleen alles handmatig invullen).

 

Er zitten hier genoeg gebruikers van VTi, dus ik hoop dat die me kunnen vertellen voor welke functie(s) zij de keuze maken voor VTi?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je bedoeld deze? http://code.vuplus.com/index.php?action=image&image=30&model=vuzero4k
Die moet ik dan ook nog eens proberen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar wat je gewend bent natuurlijk.

Ik draai al jaren met VTi op een DUO2 en vind het een fijne stabiele image. Maar ik kan het niet beoordelen omdat ik OpenPLI nooit uitgebreid heb gebruikt. Ik kan op het LCD schermpje precies aangeven wat ik wil zien. Ik vind de ontvangststerkte interessant omdat ik dan tijdens een donder- of sneeuwbui meteen kan zien wanneer ik artifacts kan verwachten.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Alex1970:

 

-Ik mis bij Informatie de optie 'zender', voor de gegevens van de actuele zender (PID's e.d.).

 

Je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat wat er in OpenPli kan ook in VTI mogelijk is.

Ik heb jaren zowel OpenPli en VTI gebruikt en die ontlopen nauwelijks van elkaar.

Dus als je met OpenPli tevreden bent zou ik lekker blijven zitten.

 

De actuele zenderinfo vind jij in Menu - Informatie - Stream Informatie

 

Citaat

 

-Bij Zenders Zoeken geen signaalmeter.

 

Deze kun je uit de Feed installeren via Applicaties - System Plug-ins en dan Satfinder

 

Sommigen vinden het installeren van OpenPli iets gemakkelijker omdat daar Oscam standaard wordt geïnstalleerd maar zoals al vaker geschreven is het vooral een kwestie van smaak.

ikzelf heb ook nauwelijks een voorkeur maar gebruik om één reden wel VTI omdat ik daar een 5.0 AC WiFi USB stick kan gebruiken welke in OpenPli niet wordt ondersteund omdat men het daar niet nodig acht om deze te implementekren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan al jaren de super support en ondersteuning van de images enkel bevestigen. 

maar het is een smaak

Mijn voorkeur is VTI wegens de gelijkenis van Gemini van IHAD vroeger op de dreambox, en veel supporters en plugin makers voor VTI komen ook daar vandaan.

(de merge na een Stammtisch bijeenkomst van VTI en ex-IHAD / ex dreammedia programmeurs is bekend)

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Jürgen:

De actuele zenderinfo vind jij in Menu - Informatie - Stream Informatie

 

Deze kun je uit de Feed installeren via Applicaties - System Plug-ins en dan Satfinder

 

Sommigen vinden het installeren van OpenPli iets gemakkelijker omdat daar Oscam standaard wordt geïnstalleerd maar zoals al vaker geschreven is het vooral een kwestie van smaak.

ikzelf heb ook nauwelijks een voorkeur maar gebruik om één reden wel VTI omdat ik daar een 5.0 AC WiFi USB stick kan gebruiken welke in OpenPli niet wordt ondersteund omdat men het daar niet nodig acht om deze te implementeren.

 

Dan mis ik in het menu Informatie de optie 'Streamende clients' (dacht eerst dat dat bedoeld werd met 'Stream informatie').

 

Satfinder geïnstalleerd, dat dacht ik ook wel dat er veel hetzelfde als in OpenPLi gemaakt kan worden.

In die Satfinder zit dan wel de optie 'Vooraf ingestelde transponder' bij Afstemmen, maar gaf mijn eerste PSOD bij de Eutelsat 21B omdat die blijkbaar niet gedefinieerd is of zo.

 

OScam installeren was ook een fluitje van een cent. Werd nl. na het flashen direct gevraagd. Ook Oscambutler is erg handig.

 

Ik dacht ook wel dat de images elkaar niet zo ontlopen en als je ondersteuning/drivers mis voor bijv. die WiFi stick, dan is de keuze logisch.
Ik had dat bijv. bij OpenPLi 4.0 dat er geen multistream support in zat en was toen overgeschakeld op het SatDreamGR image.

Was gewoon benieuwd of iemand echt een functie wist welke typisch is voor VTi.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle images ontlopen elkaar niet zoveel

Basis van alle images is de image van de producent voor de vu is dat code.vuplus.com

De producent onderhoud de kernel met drivers.

openpli vti enz brengen toevoegingen aan en download mogelijkheden van plugins extentions enz.

openpli maakt een image voor alle ontvangers dat geeft beperkingen vti houd

zich alleen bezig met vu+

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Alex1970:

Was gewoon benieuwd of iemand echt een functie wist welke typisch is voor VTi.

nou dat zijn er dan toch legio

ofwel veel,

ik noem er een paar:

-de CI+ ondersteuning

-per CI+ met kaart gecodeerd opnemen en tijdensstandby decoderen

-de opname mogelijkheid met een ZERO4K en ook de andere modellen

-de FBC tuner ondersteuning met unicable II periferie die je switch herkennen en lnb's

-de ondersteuning voor custom skins waar een en ander dat jij mistE aanwezig is

-het erg overzichtelijke VTI paneel met informatie, gereedschap, software beheer (zie ook de wiki, die is heel veel uitgebreider dan Openpli)

 

maar dat kun je door zelfstudie en interactie ook bij Openpli extra krijgen

 

VTI is completer, zal ik maar schrijven

Openpli daar moet veel er extra aan toegevoegd worden, alsof nutteloos geheugen en cpu performance een purist kenmerkt, eerder een kluizenaar

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk. Mooie functies die voor mij (nog) niet van toepassing zijn, maar zeker belangrijk. VTi panel ziet er ook goed uit inderdaad.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik pli 4.0 op duo en solo, en ben er tevreden over.

op de solo se v2 draai ik vti 9.X, waar ik ook tevreden ben. Hij aanvaard de ci+ module van onze kabelaar en de orca van m7 ( sat en antenne).

ik weet niet of het al opgelost is, maar die versie van vti, kan niet overweg met de joyne module.

bij vti moest ik de functie fastscan als aplicatie bij instaleren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen

Er zit al FastScan in sinds jaren. Die hoeft helemaal niet geinstalleerd te worden. Wel is er een kleine periode geweest dat er een fout in FastScan zat door een wijziging bij M7. Op 22 februari was dit opgelost. De Joyne module heb ik hier nooit gehad en kan de sat niet ontvangen..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK gebruik ook VTI sinds ik een Ultimo 4k heb. In het begin was het even zoeken naar een mooie skin, zodat alles een beetje ging lijken op openpli. Dat is uiteindelijk atile hd geworden.
Tot nu toe bevalt het goed. Ook alle updates komen goed door. CI+ ondersteuning is inderdaad een mooie feature. Gelukkig nog niet nodig gehad, maar als dat wel nodig is, is er mee te werken zo te lezen en kun je nog steeds veel opnames maken die dan 's nachts gedecodeerd kunnen worden.

Zijn er hier overigens mensen met ervaring met de Joyne CI+ en de Ziggo CI+ (UPC gebied) en VTI?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...