Ga naar inhoud


Telt kinderarbeid niet in de showbusiness?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi 

In België ( Vlaanderen), spreken ze over kinderarbeid, als een kind werkt onder de 16.

Maar het gebeurt, dat ik bij een bezoek wel eens mee gluur, naar een Vlaamse soap.

Daar heb ik nog duidelijk gezien, dat er -16 jarigen meespelen.

Telt kinderarbeid dan niet in die sector?

Wat ze dan wel weer zagen als kinderarbeid was een miss verkiezing van -16 jarigen. Dat idee hebben ze moeten afvoeren, dat mocht niet.

Mij een raadsel waarom -16 jarigen in Vlaamse soaps mogen meedoen, en op andere plaatsen aanzien wordt als kinderarbeid en bij overtreding zwaar beboet wordt.

Of is dat vanwege het feit dat je bvb geen soaps kan maken zonder -16 jarigen, en daar onder strikte voorwaarden uitzonderingen zijn toegelaten.

De macht van de showbusiness??

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/mogen-kinderen-tot-13-jaar-meewerken-aan-uitvoeringen

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0037569/2016-04-01

 

Wat leesvoer omtrent de regels en wetten 

aangepast door Alventali
Nog een linkje met extra info.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

De links gaan naar nederland en ik bedoel belgie. Tante google heeft bij nederlandse zoektermen veel .nl maar bijna nooit .be.

het gaat om de belgische kwestie, niet nederland.

kinderen mogen hun ouders helpen in de zaak. Leeftijd daarvan onbekend.

graag hoe de vork aan de steel zit in vlaanderen belgië aub?

dank.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei sattv4iedereen:

De links gaan naar nederland en ik bedoel belgie. Tante google heeft bij nederlandse zoektermen veel .nl maar bijna nooit .be

Misschien leren zoeken:

https://www.google.be/search?q=kinderarbeid+wet+belgie&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwjQz_iLqbPbAhVKY1AKHTKmB3oQBQgkKAA&biw=1366&bih=603

 

  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...