Ga naar inhoud


Accepteren van een huurwoning


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Mijn vader (84) gaat binnenkort verhuizen naar een andere huurwoning. Op internet is prima te vinden in welke staat hij de oude woning dient achter te laten.

Maar ik kan niet terugvinden hoe de woningbouwvereniging ons de nieuwe woning gaat opleveren.

 

Wat mag ik redelijkerwijs verwachten van de verhuurden? Ik denk bijvoorbeeld aan schilderwerk, vervanging keukenblok, renovatie badkamer etc.

 

Wie weet of daar ook regels voor zijn en heb je bronnen daarvan?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een lijstje van de eventuele gebreken welke je met de persoon van de verhuurder en laat die tekenen "per direct" onder laatste aantekening.

Op die wijze voorkom je dat het lijstje daarna bijgewerkt en eventueel langer zal worden met meer gebreken.

 

Muren in nieuwe huis moeten acceptabel van kleur zijn, alles pimpelpaars is niet acceptabel.

 

Hang en sluitwerk moet in orde zijn in de nieuwe woning, in de oude woning komt dat voor rekening van de huurder dus deurkrukken enz. verwijderde deuren moeten teruggeplaatst worden.

Vloerbedekking, ook op trap gelijmde vloerbedekking moet de huurder verwijderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Psychosammie:

Maar ik kan niet terugvinden hoe de woningbouwvereniging ons de nieuwe woning gaat opleveren.

dat is aan de woningcorporatie c.q. stichting

 

en helemaal vrij m.b.t. de af te leveren kwaliteiten en kwalificaties die men kan eisen

dus men heeft niks in handen en kan niets vragen

 

in een ander land (waar ik een woning opleverde) word er met de UV lamp gekeken of je wel rein bent geweest met poetsen van uw toilet en badkamer

alsook of de keuken hygiënisch is ontsmet

 

maar in Nederland kun je dus net zo goed niets doen bij opleveren dan wel voor het opleveren

omdat jij ook een heel smerige woning krijgt toegewezen en dat vinden die corporaties normaal

 

laat staan als we het over makelaars hebben

 

de term bezemschoon is dat waar de vuilnismannen zich aan houden

 

zelfs een zorgappartement voor uw oude vader of moeder zoals waar ik recent mee te maken had is gewoon een smerige vieze bende als je permissie hebt om het appartement te betreden

(de vakantiewoning met poepresten op aanrecht en tafel is een nieuwsfeit geweest afgelopen maanden)

 

de appartementen worden "te goor voor woorden" opgeleverd bij sleuteloverdracht

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is pertinent onjuist. De woningbouwvereniging heeft zelfs een open middag georganiseerd voor alle belangstellenden. Daarna kon iedereen op hun site aangeven of ze nog belangstelling hadden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus je weet het eigenlijk niet uit eigen ervaring

ik deel mijn ervaring graag met die er profijt aan heeft

 

per woningbouw corporatie stichting of particulier zijn er,

 

zoals ik al schreef

 

eigen regels per geval

 

de doorsnee aan welke jij je verwachtingen kunt meten is bedroevend

ziekmakend

en niemand van die gasten pakt zelf iets beet tijdens hun oplevering ter plekke na het intake gesprek

 

er is veel te lang helemaal geen controle geweest in dit land of je het snotje onder je stoel mag vegen of je slijm over de vaste inrichting mag verdelen

 

 

ik heb de verleden maanden reeds 4 geweigerd wegens de smerigheid gezien bij bezichtiging

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom denk je dat ik 20 jaar geleden naar België gegaan ben. 

Binnen een dag tig woningen gevonden. 

De beste uitgezocht in een maand was ik verhuisd. 

Ik kwam toen   meer voordelen in België tegen vooral het fatsoen. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

denk je dat dat beter der voor staat =:

 

maar oké

modaal inkomen, dan zie je die vertrekken uit de steden zoals Amsterdam en Den Haag omdat mensen geen huurwoning meer vinden 

EEN BETAALBARE

 

Psychosammie

een ding staat wel vast, en dien je ook met voldoende foto´s te documenteren

je levert op in dezelfde staat zoals de woning bij sleuteloverdracht overhandigd werd. En dat komt voor dat die toestand bedroevend te noemen is.

neem maar een budget in handen voor schoonmaak en facelift

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Tonskidutch:

een ding staat wel vast, en dien je ook met voldoende foto´s te documenteren

En met de nieuwe privacy wetgeving mag verhuurder geen foto's maken als hij

zonder toestemming foto's maakt mag hij die foto's niet inbrengen bij een procedure

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...