Ga naar inhoud


Accepteren van een huurwoning


Psychosammie

Aanbevolen berichten

ik had het over de huurder die foto`s mag maken bij sleuteloverdracht daar het zijn eigen woning betreft

en ook de verhuurder mag dat mits hij garant stelt dat deze foto`s na beëindiging huurcontract worden gewist na een administratieve periode

een dergelijke verklaring moet in de algemene voorwaarden en de specifieke bepalingen zijn opgenomen

 

je bent niet correct geïnformeerd over wat ik mag doen als huurder

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yep het gaat om de toestand op/na huurovereenkomst datum een oude foto voor huurcontract datum heeft geen waarde.

Een foto na huurcontract datum heeft ook geen waarde.

In belgie kennen ze een plaats beschrijving daar wordt vastgesteld hoe de woning er voor staat is er geen

plaatsbeschrijving kan verhuurder fluiten voor iedere schade veroorzaakt door huurder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk mag ik foto's maken. Heeft niets met privacy te maken, er staan immers geen mensen op.

 

Op de site van de verhuurder gevonden wie waar voor verantwoordelijk is. Het is eigenlijk wel eenvoudig. De verhuurder levert het op in veilige en werkende staat. De rest mag je zelf doen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De woning coorperaties zijn geen beesten zeker bij een speciale woning voor iemand die 84 is.

De oude woning zal wel al heel lang bewoond geweest zijn en voldoet niet meer aan de huidige tijd.

Bij nieuw verhuur zal renovatie/moderniseren voor nieuwe huurder op kosten verhuurder wel nodig zijn.

Je vader zal ook wel geld investeerd hebben in de oude woning b.v. een keuken parket of weet ik wat.

Deze verbeteringen moet verhuurder vergoeden aan jou vader.

Je voelt er zijn voldoende onderhandelings punten bij de woningen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je slaat door, er is geen wettelijke basis die je niet zou toestaan foto,s te maken van een huurwoning.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei ceesv:

Je slaat door, er is geen wettelijke basis die je niet zou toestaan foto,s te maken van een huurwoning.

De huurder mag foto's maken is eigen woning een verhuurder niet als het alreeds verhuurt is.

TS had mijn posting niet goed weergegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

De huurder mag foto's maken is eigen woning een verhuurder niet als het alreeds verhuurt is.

TS had mijn posting niet goed weergegeven

 

ik heb dat als uw antwoord betreffende de Topic Starter Psychosammie hier nergens zien doen of kunnen lezen dat hij JOUW niet goed weergegeven heeft

hij geeft jou nergens weer maar geeft enkel zijn commentaar op die rare privacy gerelateerde onjuistheden van jou

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei luisteraar:

En met de nieuwe privacy wetgeving mag verhuurder geen foto's maken als hij

zonder toestemming foto's maakt mag hij die foto's niet inbrengen bij een procedure

Ik schreef verhuurder mag niet huurder dus wel.

Verder geldt privacy niet enkel op gezichten maar ook op naam plaatjes nummer borden woonerf enz.

Dit gaat te offtopic heb TS tips gegeven wat hij kan doen bij evt problemen

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

in de context waarin jij dat citaat plaatste wilde je mij doen overtuigen (dat denk ik) dat een huurder geen foto`s mag maken

het is evident dat je niet de rechten van de tegenpartij gaat leveren bij een dergelijke vraag

 

en zulks heeft de topic starter Psychosammie niet geschreven maar heb ik geoogst van jou bemoeienis

 

of wel je bent sneller dan ik met antwoorden en maakt daarmee snel een foutje en kunt dat toegeven of je begrijpt het echt niet

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Luisteraar, kan jij hier nog wel posten i.v.m. jouw privacy regels?

 

En zowel huurder als verhuurder kunnen foto's maken van het object bij aanvaarding en bij het inleveren van de sleutels.

En wanneer ze verstandig zijn doen ze dat ook, scheelt een hoop discussie achteraf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkomen gelijk zoals ik al gemeld heb bij aanvaarden woning goede overeenkomst maken over toestand/gebreken woning.

In B heet dat plaatsbeschrijving als geen plaatsbeschrijving is heeft verhuurder geen poot om op te staan (in B).

In zo een geval is toestand woning gelijk aan toestand woning bij intreden.

Bewoordingen in huurcontract "in goede staat" "gehuurd als gezien" enz zijn flodders

Ik stoor mij eraan dat mijn bewoordingen omgedraaid worden

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luisteraar
Als de verhuurder van mening is dat renovatie niet nodig is dan kan je hoog of laag springen maar dan gaat het niet gebeuren.

Ook voor eventuele investeringen in de oude woning hoef je geen vergoeding van de verhuurder te verwachten. Je dient het huis in de oorspronkelijke staat op te leveren. Je kunt alleen proberen een deal te maken met de volgende huurder of die de spullen wil overnemen. Wil die dat niet dan mag je het parket eruit slopen, ook al is het gloednieuw.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...