Ga naar inhoud


EDPnet stopt met Digitenne


Satneef

Aanbevolen berichten

Ik had er al een vermoeden van,omdat het al een tijdje niet meer op hun website aangeboden staat:Helaas stopt EDPnet met Digitenne.

Dit omdat KPN er een te gesloten circuit van maakt:Geen smartcard of CI-module,maar alleen een box.

De contentaanbieder zouden een betere codering eisen,maar over deze reden heb ik mijn twijfels,aangezien Digitenne alleen in Nederland zelf te ontangen is.

Bovendien kan er met deze box niet opgenomen worden,hetgeen KPN graag ziet..

Door deze stap wordt het te duur voor EDPnet als wederverkoper.

 

Ik was er direkt bij de eerste geluiden over het opnieuw toewijzen van Digitenne al geen fan van dat KPN het opnieuw kreeg.

We zien nu waarom.

 

Nu moet ik opzoek naar een nieuw TV-abo zonder voetbalbelasting.

Waarschijnlijk wordt het NLZiet.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


EDPnet bood het goedkoper aan dan KPN. De ZTE kastjes die KPN aanbiedt zijn kaartloos en werken op Irdeto 2.. Opnameblokkade is helaas een modern gegeven ontstaan uit winstmaximalisatie. EDPnet zou gewoon de kastjes via de KPN kunnen leveren alleen niet voor de oude prijs. EDPnet opereert in NL in de marge en die kunnen de noodzakelijke prijsverhoging niet verkopen aan hun abonnee's. EDPnet zal ook niet bijster veel klanten hebben en dan kies je gewoon eieren voor je geld..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me niet te druk maken, zodra het kabinet beslist dat TV providers ook met eigen apparatuur moet werken komt die CI+ module bij KPN vanzelf wel weer beschikbaar. Of er dan een fysieke kaart in zit en of die gekoppeld is aan de module (pairing) is even afwachten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vind ik de reactie wel terecht van de TS. Je kunt NU immers nog wel opnemen van Digitenne en die mogelijkheid raak je bij de overstap meteen kwijt en dat ervaart de TS terecht als een gemis. Het is eigenlijk van de zotte dat je anno 2018 wordt teruggeschopt naar 1977! In de techniek was progressie altijd de marketing drijfveer. Meer mogelijkheden voor hetzelfde (of minder) geld. Nu hebben we digitaal alle mogelijkheden om goedkoop op te slaan en wordt keer op keer dezelfde techniek tegen ons gebruikt. Steeds meer mogelijkheden worden ons ontnomen die we inmiddels wel als normaal beschouwen. En waarom?? Alleen om zoveel mogelijk winst voor de providers/aanbieders te genereren. Geld, geld en nog eens geld is helaas het enige wat telt.

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgie wilden ze het doorspoelen van opnames verbieden.  Hier gaan ze gewoon nog een stap verder.  Verhinderen van het maken van opnames.  Dan moet je ook het doorspoelen niet verbieden.

 

De oplossing is eenvoudig.  Op zeggen die handel. 

Eenvoudig maar er zijn volkshorden die wel veel mekkeren, maar er niet de consequentie - opzeggen - aan verbinden.

 

Willy

 

aangepast door Kabeltje87
  • Bedankt 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo door gaat, dan denk ik dat er straks alleen nog de publieke omroepen op DVB-T2 zitten, zijn er al mogelijkheden om een andere doos of mogelijkheid die ook opnemen kan te kopen, ik wil namelijk geen gebaksdoos voor het kijken naar DVB-T2?

 

Ik denk dat KPN met het Digitenne  en gebaksdozen weer heel wat klanten gaan zien vertrekken, weet iemand hoeveel abonnees Digitenne nu (nog) heeft?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de lastste telling tussen de 160.000 en 200.000 leden. En dat is Digitenne. Voor EDPnet NL zal dat nog beduidend lager liggen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je deze cijfers vandaan goochelt maar ze kloppen niet. Uit de laatste kwartaalcijfers van KPN blijkt dat Digitenne rond de 250.000 abonnees heeft. Een exact aantal is niet te zeggen omdat KPN Digitenne wegschrijft onder het kopje TV Overige. Naast Digitenne vallen hieronder ook enkele duizenden abonnees die via glasvezel alleen tv via DVB-C kijken. Dit zijn oudere niet meer verkrijgbare abonnementen die voorheen verkocht werden door serviceprovider die KPN heeft overgenomen als onderdeel van de overname van Reggefiber.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de telecompapers.. Niemand kan die cijfers echt verifiëren. De bedrijven zijn daar niet echt open in. En 200.000 of 250.000 is nu ook weer geen gigantisch verschil...Percentueel een erg kleine groep..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwartaalcijfers van KPN zijn gewoon op internet te vinden. En daar staan ook gewoon de harde abonneegetallen bij. KPN moet dit doen omdat het een beursgenoteerd bedrijf is. Alleen voor Digitenne is het even wat lastiger vanwege eerder genoemde reden. En Telecompaper heeft niet gepubliceerd over een abonnee-aantal van tussen de 160.000 en 200.000 abonnees voor Digitenne. Het noemt Digitenne ook vrijwel noot als het om cijfers van KPN gaat. Ze hebben vorig jaar wel de verwachting uitgesproken dat Digitenne zou kunnen zaken naar rond de 250.000 abonnees. Maar dat was voor de aankondiging van KPN dat Digitenne volledig naar HD met verplichte bruikleen ontvanger zou worden opgewaardeerd.

 

een verschil van tussen de 50.000 en 100.000 abonnees is voor een een aanbieder met tussen de 200.000 en 300.000 abonnees procentueel echt geen klein verschil. 

aangepast door Satwatcher

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jouw mening (en daar heb je alle recht toe). EDPnet zal toch een andere mening toebedeeld zijn en stoppen niet voor niets. Zoals het in onze wereld gebruikelijk is gaat het om geld, geld en nog eens geld. En ze verwachten dat dat dus gaat tegenvallen bij de overschakeling naar DVB-T2 en de gesloten ZTE bakjes...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik geef geen mening. Het is alleen een opsomming van feiten. 

 

En van nu een mening van mij (die niet officieel door EDPnet wordt gecommuniceerd maar die ook niet wordt tegengesproken door het bedrijf): EPDnet lijkt te gaan stoppen met de wederverkoop van Digitenne omdat het het product DigiTV toekomstig niet tegen een concurrerende prijs kan blijven aanbieden. Op dit moment is DigiTV minimaal €5,55 per maand goedkoper dan Digitenne. Dat is ook de kracht en verkoopargument van DigiTV. Dit valt weg met de verplichte bruikleen ontvangers met ingebouwde virtuele smartcard. EFPnet moet deze inkopen bij KPN en hierdoor wordt de abonnementsprijs minder interessant voor klanten van EDPnet. 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat argument gaf ik in mijn eerste posting al aan..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan nog verdraai je de door mij genoemde en openbaar terug te vinden feiten met door jou fictief genoemde abonnee-aantallen. 

 

En inhoudelijk op je argument in te gaan. Digitenne gaat wel een coderingsproduct van Irdeto gebruiken maar dat is niet Irdeto2. De opnameblokkade heeft ook niet met winstmaximalisatie te maken. Als dit het geval is dan had KPN wel een opnamedecoder tegen een extra huurprijs op de markt gebracht. Je moet het meer zoeken in een al langer lopende strategie waarbij Interactieve TV als het Premium tv-product met meer mogelijkheden in de markt wordt gezet.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...