Ga naar inhoud


EDPnet stopt met Digitenne


Satneef

Aanbevolen berichten

Op 12-7-2018 om 14:13 zei Kabeltje87:

...

De oplossing is eenvoudig.  Op zeggen die handel. 

Eenvoudig maar er zijn volkshorden die wel veel mekkeren, maar er niet de consequentie - opzeggen - aan verbinden.

 

Willy

 

 

Ook dat zal niet helpen, dat is precies wat KPN graag wilt, zij willen het liefst dat je in interactieve TV van ze afneemt en dat blijkt ook nu weer.

Kijk alleen al naar de "oplossing" die ze zelf geven als je wilt opnemen, nl. overstappen op interactieve TV: https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen-b.htm

 

De exploitatie van DVB-T door KPN was/is puur om de concurrentie buiten de deur te houden, vergelijkbaar met het Teletenne fiasco in Vlaanderen.

Als de abonnees massaal weggaan kan KPN de stekker eruit trekken onder het mom van er is geen belangstelling voor.

Of er dan nog een partij het aandurft nieuw op te starten durf ik niet te zeggen.

De overheid doet hierin totaal niks om de consument te beschermen.

 

6 uur geleden zei ilseonline:

Als het zo door gaat, dan denk ik dat er straks alleen nog de publieke omroepen op DVB-T2 zitten, zijn er al mogelijkheden om een andere doos of mogelijkheid die ook opnemen kan te kopen, ik wil namelijk geen gebaksdoos voor het kijken naar DVB-T2?

 

 

Voor de gecodeerde kanalen is er geen oplossing. Althans, KPN heeft het onmogelijk gemaakt want technisch gezien is het geen probleem.

Voor de NPO is er genoeg te vinden. Je TV of ontvanger moet geschikt zijn voor DVB-T2 en H.265/HEVC. De Enigma2 ontvangers die geschikt zijn voor 4k en een DVB-T2 tuner hebben zouden geschikt moeten zijn.

Als ik bij de Duitse DVB-T2 kijk, zijn er genoeg ontvangers te vinden die geschikt zijn: https://www.freenet.tv/geraete

https://www.tv-plattform.de/de/dvb-t2-hd-geraeteliste

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die mening deel ik niet: de CAID 0635 wordt door OScam aangegeven in de log. En dat is echt Irdeto 2. Zou ook van de dolle zijn als ze Irdeto 1 zouden laten herleven. Die is rondom gekraakt en dan hoefden we ons geen zorgen te maken....

Ik heb een beetje het idee dat juist jij je gelijk wil halen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef geen gelijk te hebben hoor. Maar ik vraag liever alles na voordat ik iets zeg. Als jij denkt dat het Irdeto2 is dan is het voor jou Irdeto2. Zo simpel is dat toch. Dat het feitelijk om een geheel nieuwe in 2017 door Irdeto geïntroduceerde coderingsnorm gaat dat is dan interessante info voor de lezer die niet in een tunnelvisie van eigen waarheid gevangen zit.

 

En ik heb nog even mijn beide duimen heel goed nagekeken, er zitten geen sneden in. En ook broodje aap staat bij mij als vegatariër niet op de lunchmenukaart.:rolleyes:

aangepast door Satwatcher

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is prima... De CAID geeft in elk geval 'iets hoger' dan Irdeto 1 aan. Of dat Irdeto-2 is of een andere variant is dan niet eens zo belangrijk. Conax heeft iets dergelijks Conax Contego een virtuele geïntegreerde kaart. Als Irdeto zoiets heeft kan dat.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan:

 

Ik kan geen Interactieve TV gebruiken, wat nu?
 
Persoonlijk advies
Op sommige adressen in Nederland is het helaas niet mogelijk om Interactieve TV van KPN te gebruiken. We adviseren je graag over de mogelijkheden.
 
Opzeggen
Kun je geen Interactieve TV kijken op jouw adres? Dan kun je Digitenne ook opzeggen
 
Mooi alternatief......
 
Willy
aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer kun je als belg überhaupt officieel gebruik maken van Digitenne? 

 

Persoonlijk vermoed ik dat deels het aantal digitenne kijkers gaat toenemen als ze naar HD gaan en die verplichte ontvanger voor die doelgroep niet echt als een probleem gezien worden. Als je opname mogelijkheden wilt neem je iets anders, veel mensen zullen sneller internet gaan krijgen in de buitengebieden en dus in aanmerking gaan komen voor IPTV en daardoor  zal Canal Digitaal ook schotelkijkers verliezen.  Tegelijkertijd zullen mensen die nu de opname functie van digitenne benutten en geen alternatief hebben eerder voor een schotel kiezen.  Het verschuift dus allemaal een beetje.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2018 om 05:25 zei ilseonline:

Als het zo door gaat, dan denk ik dat er straks alleen nog de publieke omroepen op DVB-T2 zitten, zijn er al mogelijkheden om een andere doos of mogelijkheid die ook opnemen kan te kopen, ik wil namelijk geen gebaksdoos voor het kijken naar DVB-T2?

 

 

Dat zou voor mij een droombeeld zijn, dvb-t2 met alleen de NPO en VRT radio- en TV zenders aan boord. En net als vroeger gewoon zonder enigerlei aparte betaling daarvoor of versleuteling daarvan. Overal te gebruiken, ook aan het strand of op de camping. Misschien gewoon heroprichten van die makkers die dat destijds voor de publieke omroep deden, ik kan even niet meer op de naam komen, begon geloof ik met een S. Kun je gewoon de ingebouwde tuner van je tv gebruiken zonder kastjes van welke soort dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het jammere is dat de NPO in H265 gaat uitzenden,waardoor veel mensen het niet kunnen zien en het ook helemaal niet nodig is.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Satneef:

Het jammere is dat de NPO in H265 gaat uitzenden,waardoor veel mensen het niet kunnen zien en het ook helemaal niet nodig is.

Als nederlander zou ik als only npo kijker, geen probleem hebben om 50€ uit te geven voor een nieuw kasje te kopen.

je bent dan voor een gehele poos op je gemak.

erger is het in belgenland gesteld als only vrt kijker. Daar mag je tegen 1 december een nieuw kasje kopen, een module en maandelijks afdokken aan tvv, terwijl je al voor de vrt betaald via de belastingen.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Satneef:

Het jammere is dat de NPO in H265 gaat uitzenden,waardoor veel mensen het niet kunnen zien en het ook helemaal niet nodig is.

 

Dat is helemaal niet jammer maarde enige juiste keus.  Elke beetje TV van de afgelopen 2 jaar kan gewoon H.265 aan hoor.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Codx:

 

Dat is helemaal niet jammer maarde enige juiste keus.  Elke beetje TV van de afgelopen 2 jaar kan gewoon H.265 aan hoor.

 

Volgens KPN niet. Die geeft als reden dat ze geen CI-module meer leveren aan dat het merendeel van de TV's geen H.265 aankan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verreweg de meesten kunnen de combinatie HEVC en H.265 niet aan. En dat interesseert de KPN ook helemaal niet. Het gaat puur en alleen om geld. Digitenne is nooit winstgevend geweest. Voor het beperkt aantal leden willen ze geen kosten maken. Alleen verdienen. Die ZTE kastjes kosten bijna niets. Geen kosten voor losse kaarten en CI+.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...