Ga naar inhoud


EDPnet stopt met Digitenne


Satneef

Aanbevolen berichten

Dat was in Duitsland ook zo...

Intussen kunnen de tv's het wel aan... en in de (duitse) shops staat het vol met losse receivers die H.265 aankunnen.

Een interessante vraag zou dan bv zijn, of je dat losse receivertje in de HDMI-in van bv je ultimo 4K zou kunnen stoppen... zodat je weer wel kan opnemen... tenzij dat signaal beveiligd is tegen opnemen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei Alex1970:

 

Volgens KPN niet. Die geeft als reden dat ze geen CI-module meer leveren aan dat het merendeel van de TV's geen H.265 aankan.

 

Het is gewoon een keus maar zoals ik al eerder heb gezegd, die CI+ modules komen er heus wel.  Ze kunnen ook niet anders, de overheid gaat eind van dit jaar met 1 of andere gedrocht wet komen dat eigen apparatuur toe staat. De enige manier om hieraan te voldoen is een CI module.

 

1 uur geleden zei Mimisiku:

Verreweg de meesten kunnen de combinatie HEVC en H.265 niet aan. En dat interesseert de KPN ook helemaal niet. Het gaat puur en alleen om geld. Digitenne is nooit winstgevend geweest. Voor het beperkt aantal leden willen ze geen kosten maken. Alleen verdienen. Die ZTE kastjes kosten bijna niets. Geen kosten voor losse kaarten en CI+.

 

HEVC en H.265 is exact hetzelfde, je zult DVB-T2 bedoelen maar dan nog heb je ongelijk. Alle UHD TV's afgezien van de allereerste modellen in 2014  kunnen H.265 icm DVB-T2 mits ze zo'n tuner hebben.  Wat heb je aan een UHD-TV als die geen HEVC/H.265 doet dan zal netflix ook niet in 4K werken.  En om nu nog een HD TV  te kopen is ronduit onverstandig.

 

En de CI+ modules en kaarten zullen niet duurder zijn qua inkoop..  Het is een keus misschien willen ze eerst kijken hoeveel mensen daadwerkelijk digitenne gaan afnemen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat de KPN geen cent teveel wil uitgeven aan dat DVB-T2. ZTE levert gewoon het goedkoopste kastje. Geen kaartlezer alles lekker in de firmware. Al kost een CI+. maar een €10 p/s dan is ze dat nog €10 teveel.. Ze hebben DVB-T2 moeten gaan gebruiken vanwege hun licentie. Alles moest omgebouwd van DVB-T naar DVB-T2. Dat was vast ook niet gratis..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Mimisiku:

Alles moest omgebouwd van DVB-T naar DVB-T2. Dat was vast ook niet gratis..

Dat moet nog gaan gebeuren :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

er is nog niets over bekend gemaakt vanuit kpn aan de gebruikers.

En dan zijn er ook nog de FTA kijkers, ik ben benieuwd hoeveel dat er zijn, dat kan nog best veel zijn (nmi, maar ja,(geen) idee dus).

Ik heb er hier een paar staan (zonder kaartje) voor radio, erg handig, werkt perfect.

Wij hebben digitenne (met kaartje) vanaf den beginne, maar dat houdt bij de overgang op.

aangepast door kees321
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had Digitenne als backup voor de satelliet en de kids. Kids zijn uitgevlogen en inmiddels is UPC door Ziggo overgenomen. Heb nu een Ziggo Irdeto kaart voor de backup en Digitenne is al 2 jaar ruim weg. Ook ik was pionier. Heb er zelfs even Canal+ op gehad...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Mimisiku:

Heb nu een Ziggo Irdeto kaart voor de backup

H'mm, hoe moet ik dat zien, hoe kijk je normaal dan ?

 

Ik ga zeker (op den duur) een DVB-T2 ontvanger voor FTA kopen voor "er bij" cq handig voor buiten de deur

 

6 minuten geleden zei Mimisiku:

Heb er zelfs even Canal+ op gehad...

Op een digitenne ontvanger ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Satneef:

Het jammere is dat de NPO in H265 gaat uitzenden,waardoor veel mensen het niet kunnen zien en het ook helemaal niet nodig is.

Ter verduidelijking:Hier bedoelde ik dat H264 ook goed had geweest,want dan kun je nog steeds 4 HD kanalen op 1frequentie zetten.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kees321

Jazeker! Je kon je abonneren op Canal+ Rood en Canal+ Blauw... Is maar een jaar of 1,5 geweest, toen stopten ze er weer mee.

Buiten Digitenne als backup keek ik via Sat.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarna Tele2 Voetbal.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...