Ga naar inhoud


Beste, betrouwbare HDD voor NAS?


DeltaFM

Aanbevolen berichten


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je zou kunnen kiezen voor schijven uit de Enterprise klasse, die zijn duurder, sneller, hebben langere garantie en zijn luidruchtiger.

 

Het is maar wat je budget toelaat, let wel geen enkele schijf heeft het eeuwige leven.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, hier 2 WD Red 4TB die al sinds 2014 probleemloos draaien. Uiteraard niet 24/7. In de nacht gaat de NAS uit.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al mijn WD drives zelfs die van meer dan 10 jaar oud draaien hier nog, van alle andere merken heb ik mening uitval gehad. Ik heb nu momenteel enkel WD schijven 24/7 aan sommigen al 10 jaar 24/7 zonder enig probleem. Hier gaat niets uit aangezien er werk verricht wordt als ik slaap.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik ook de Western Digital in mijn Synology nas en ook in de Buffalo linkstation nas zitten en die werken al jaren goed.

De linkstation gaat aan als een computer of laptop aan gaat en dient daarvoor als data opslag, en gaat uit als er een computer in standby of uit gaat en ook nog nooit een storing met een van de harddisks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mag gelukkig zijn, maar er is helaas al tweemaal een NAS schijf stuk gegaan van de Bulk verkopers en dan besef je dat een 3 jaar gegarandeerde server schijf in een mooie doos toch zijn meerwaarde heeft

en feitelijk moet ik na 3 jaar ook weer vervangen voor die stuk gaan (dat is ICT policy )

 

maar er zijn zoveel merken modellen en versies dat je geen langdurig advies kunt opstellen want volgend kwartaal zijn er weer 100 andere

alleen een raad : de server schijf voor NAS van HGST ( hitachi ) doet zijn best in mijn NAS (Network Attached Storage)

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

WD heeft recent een harddisk fabriek gesloten. Het einde van de harddisk is dus in zicht. Je kan een SSD overwegen in je NAS.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zijn er wat minder harde schijven verkocht, echter ze krijgen steeds een grotere capaciteit, daar is de SSD nog niet aan, je dient ook te kijken naar de prijs per GB of TB.

 

Het einde van de Harddisk is helemaal niet in zicht, houdt het hoofd koel met deze warme dagen a.u.b.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tripleboy:

Het einde van de Harddisk is helemaal niet in zicht, houdt het hoofd koel met deze warme dagen a.u.b.

 

Die is natuurlijk wel degelijk in zicht doordat er een veel beter alternatief is die in rap tempo ook betaalbaarder wordt. Er zijn inmiddels al NAS'sen die al ruimte bieden voor SSD's.

Voor de consument is de prijs misschien nog even slikken maar voor serieuze data storage in servers wordt het al toegepast, Kijk maar eens naar de mooie plaatjes.

http://www.tomsitpro.com/articles/datacenter-m.2-ssd-pcie-specification,2-950.html

 

2 uur geleden zei luisteraar:

de ssd heeft een beperkt aantal schrijf operaties bij overschrijden

gaat die snel kapot

 

Theoretisch juist maar voordat dat gebeurt is de SSD al lang technologisch verouderd.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik koop liever wat extra DATA volume in de jetstream dan op een HDD in een kluizenaarshol voor die paar bestandjes die ik wil opslaan

 

wat kun je er straks mee?

wie heeft er wat aan?

bibliotheken als die van de tijden van Cartago en Babylon, Rome en Keulen zijn nutteloos als de NAS stuk is

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minimaal nog 20 jaar Harde schijven en opslag capaciteit gaat binnen 2 jaar naar 60 TB, dit is voor een SSD nog heel verre toekomstmuziek.

https://www.anandtech.com/show/9858/seagate-hard-disk-drives-set-to-stay-relevant-for-20-years

 

WD reports

It's projected that through the use of HAMR technology,  2.5 inch drives could potentially store up to 20TB and a 3.5 inch drive could potentially store up to 60TB .

 

SSD schijven passen al jaren in een NAS  zijn immers 2.5 inch formaat

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Tripleboy:

Minimaal nog 20 jaar Harde schijven en opslag capaciteit gaat binnen 2 jaar naar 60 TB

 

Technologisch zal dat best wel lukken maar als de grote storage bedrijven overstappen op SSD (zie de plaatjes) dan heeft dat niet zoveel nut meer.

 

57 minuten geleden zei Tripleboy:

SSD schijven passen al jaren in een NAS  zijn immers 2.5 inch formaat

 

Plaatjes niet bekeken?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...