Ga naar inhoud


Beste, betrouwbare HDD voor NAS?


DeltaFM

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Tonskidutch:

weet je misschien is het nog interessant te vermelden dat voor de BOXED versions een paar extra keuringen ondergaan in het hele productie process

 

Nu ben je ook al expert op het gebied van het productieproces van HDDs? Laat eens exact weten dan welke extra keuringen bijv. WD toepast op de boxed- oftewel retailuitvoeringen t.o.v. de Bulk/OEM/Bare versies?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

beeheap, je mag zeker vragen waar die kennis vandaan komt maar dat is toch algemeen bekend?

dat betreft CPU's en HDD's alsook gecompliceerde netwerkkaarten voor exchangeservers

en

WD verkoopt geen Bulk meer

 

p.s. het topic boxed version tov retail is ook geen nieuw topic op sat4all

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Tonskidutch:

beeheap, je mag zeker vragen waar die kennis vandaan komt maar dat is toch algemeen bekend?

dat betreft CPU's en HDD's alsook gecompliceerde netwerkkaarten voor exchangeservers

en

WD verkoopt geen Bulk meer

 

p.s. het topic boxed version tov retail is ook geen nieuw topic op sat4all

 

Je antwoordt dus niet. Typisch.

 

WD verkoopt geen Bulk meer?  e010.gif

 

Even op de website van WD gekeken. Die zeggen het volgende maar jij weet het zoals altijd natuurlijk weer beter:

 

Citaat

Western Digital offers two versions of our Serial ATA, EIDE 3.5" and EIDE 2.5" hard drives. These can be identified by how the hard drive was packaged during purchase and by the associated model number of the drive. The Online Store sells Retail packaged hard drives.
 

 
NOTE.jpg
Note:
There are no physical or developmental differences between these hard drives

 

  1. Retail hard drives (Example: WD1200JBRTL) are sold in a retail package and may include the accessories below:
    • Quick Installation Guide
    • Acronis Installation Software (must be downloaded)

  2. Original Equipment Manufacturer (OEM) hard drives (Example: WD1200JB) are sold to OEM Computer manufacturers or Distributors in bulk packaging (bare drive only). 
     
    • OEM drives are sold without accessories or installation software.
    • OEM drives may not contain a warranty from Western Digital. When Western Digital sells hard drives to OEM computer manufacturers such as Dell, Compaq, Apple, etc, we sell these drives without warranty. The OEM computer manufacturer would include the hard drive under the warranty of the computer system that the hard drive was installed into. For more information about hard drive warranties, please see our Warranty Policy.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei catw:

Mooie en goede gebruikte hard disks.

hard-disks.jpg

Voor die data's wil FB wel veel geld uit geven ,na de beursval van 30% bij FD zullen ze nog wel genoeg hebben.

ontopic slechte HD's bestaan niet ze zijn allemaal even goed of slecht.

Levensduur wordt mede bepaald door temperatuur hoeveel % van de tijd staat die in slaap stand hoe vaak doet het besturings

systeem de gecashde data flushen enz enz.

Je merkt heel veel externe omstandigheden bepaald de levensduur niet het merk

Ik kom uit de ict/programmeer wereld een collega programmeur had een programma geschreven dat was een hd hd killer door data's

van hd de halen/schrijven de klant die dat programma gebruikte kon om de 3 maanden een nieuwe hd kopen.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

 

Ik kom uit de ict/programmeer wereld een collega programmeur had een programma geschreven dat was een hd hd killer door data's

van hd de halen/schrijven de klant die dat programma gebruikte kon om de 3 maanden een nieuwe hd kopen.

 

En bij welk bedrijf was dat, vertel verder, die klant zal dik tevreden zijn als die al zijn geld terug krijgt voor zijn vernielde hds, tijd en data die verloren is gegaan.

 

Heb je nog meer van die goede openbaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei catw:

Heb je nog meer van die goede openbaringen?

Het was geen openbaring de programmeur had de hd gebruikt als ram met enorm veel data trafic

De software hadden ze 18 jaar geleden aangepast en geen klachten meer.

Ik heb het enkel aangehaald om aan te geven dat externe zaken hoofdzakelijk de levensduur bepaald

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het wel een beetje onzin wat je schrijft ik heb verschillende HDDs al jaren draaien met continu enorme data verbruik en er gaat niets fout, ik heb hier zelfs nog HDDs van 18 jaar oud die het doen, en deze stonden toch ruim 10 jaar 24/7 dagelijk data te knarsen.

 

Daarnaast geef je nooit antwoord als er iets aan je gevraagd wordt.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

penthe ik hoop dat dat niet aan mij gericht was...

 

op deze link zie je wat voor garanties gegeven wordt

https://support.wdc.com/warranty/warrantypolicy.aspx

en dat is precies wat ik bedoelde dat verschilt qua land en schijftype

 

maar om terug te komen op de levensduur

ik heb al eens heel veel geluk gehad met mijn eerste usb hdd disc, dat wil echter niet zeggen dat ik in een professionele omgeving niet moet vergeten dat de verzekering eist dat die warrenties ook nagekomen worden. Onze HP Proliant Server schijven met 10000rpm gingen er uit na 3 jaar anders gaat de premie voor die Polis om een paar dagen te herstellen uit backups extreem omhoog.

 

het hoeft geen wellis nietus te worden...

ik heb gewoon een advies gegeven, net zo als jullie er een afgeven

wat is het waard?

 

het probleem is; ik kan de verschillen over de boxed version en de bulk version qua bewering m.b.t. de info die ik HAD inzake extra fabricage controles niet meer terugvinden in het internet

dat kan er aan liggen dat de fabrikanten al hun producten graag over de toonbank zien vliegen gezien de OMZET

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Penthe:

zelfs nog HDDs van 18 jaar oud die het doen, en deze stonden toch ruim 10 jaar 24/7 dagelijk data te knarsen.

de oudere hd waren rebuster als tegenwoordig. 

opslag capaciteit was veel kleiner hierdoor hadden de sectoren meer plaals op het magnetisch opslagruimte. 

toen hadden de hd's ook nog een interne lees/schrijf cache waardoor veel minder effectieve lees/schrijf operaties gedaan werden. 

ts wil hd's vergelijken van nu. 

het probleem van colega toen werd gedeeltelijk opgelost door enkel nog hd's te gebruiken met 8mb cache ipv 4mb

is al lang geleden dacht dat het 8/4 mb was

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

oké Penthe,

mijn NAS is ook 24/7 online en dat heeft natuurlijk te maken met de datastromen thuis en in bureau en vooral opnames en backups in tegenstelling tot wat Psychosammie schrijft

downloaden dat doet toch geen goeddunkend mens meer

 

het ziet er naar uit dat een voorkeur uitspreken voor een merk steeds lastiger wordt als alles door een firma opgekocht wordt :)

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...