Ga naar inhoud


Beste, betrouwbare HDD voor NAS?


DeltaFM

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Psychosammie:

Inderdaad, dat doen we al heel lang over jou.

 

Ik mis nog steeds je onderbouwing trouwens.

 

Omdat die van u verzonnen is , hierbij de echte situatie uitgelegd.

https://www.techpulse.be/achtergrond/185801/de-toekomst-van-de-harde-schijf-op-naar-pensioen/

 

https://www.techradar.com/news/10-best-internal-desktop-and-laptop-hard-disk-drives-2016

 

Conclusie: ze blijven nog een hele poos naast elkaar bestaan, en vullen elkaar aan

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

https://www.google.com/search?q=server+park+ssd&ie=utf-8&oe=utf-8

 

Voldoende leesvoer. Google is al in 2008 begonnen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij hebben ze altijd gezegd zorg altijd voor een backup.

Zet naast de NAS een tweede NAS voor backup.

Dan speelt het geen rol of de SSD of HDD de geest geeft.

Een goede nas heeft RAID dan heb je altijd een backup en kan

je ook tussen door zonder data te verliezen HD's vervangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel een heel ander onderwerp. Maar een NAS is geen Backup. Om een paar redenen. Er zijn gevallen bekend waarbij na uitval van de NAS de schijven niet meer leesbaar waren. Daarnaast, diefstal of brand en je backup is weg. Dus maak altijd een backup van belangrijke data op de NAS en bewaar die extern.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe

Dat moet dan wel een hele goede krant zijn :-)

Kijk bijvoorbeeld maar eens bij Medion. Vrijwel allemaal met SSD en vaak zonder HD.

Kan best zijn dat ze nog 20 jaar HD maken maar het zal geen deuk meer in een pakkie boter slaan. Vergelijk het maar met optische media. Nog steeds verkrijgbaar maar volstrekt gedateerd. Ik ben al 2 computers verder zonder DVD speler. Domweg overbodig geworden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luisteraar
Geen onzin verkopen! Je hebt ergens de klok horen luiden...

Lees de duurtest maar na die ze bij HWI hebben gedaan. Bij normaal gebruik verslijt jij geen SSD. En dan zouden ze zeker niet in servers gebruikt worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In mijn laptop van 2014 zat al een SSD, en die werkt nog steeds, is elke dag in gebruik.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SSD worden natuurlijk altijd beter .

Gift voor een SSD is constant op de zelfde locatie een waarde veranderen.

Bij een nas zal dat niet zo een probleem zijn je schrijft er iets na toe en

daarna doet die wat je weggeschreven hebt enkel nog lezen.

Bij echte (werk) servers zijn SSD ook geschikt die werken met RAID als die kapot gaat gewoon

vervangen dat kan terwijl de server door werkt het bespaart veel energie en warmte.

Bij windows vista 7 enz ziet het anders uit daar is het register de boosdoener.

Windows 10 heeft routines ingebouwd die het schrijven naar de zelfde locaties beperkt

Linux is heel erg zuinig met schrijven naar de zelfde lokaties.

Bij twijfel google maar naar SSD write limit

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar hier in de winkels bijna geen laptops met SSD, en Medion laptops zou niet weten waar die te kopen in Spanje. Hier is het meest verkochte merk nog altijd HP. Dat ze in Nederland snel alles aan de kant gooien om de klant sneller te laten kopen betekend nog niet dat andere landen de mensen ook zo opjagen om nieuw te kopen. In sommige landen laten de mensen zich gewoonweg niet opjagen om steeds maar nieuw te blijven aanschaffen dus blijft de HDD ook gewoon bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou natuurlijk ook kunnen dat ze daar in Spanje een paar jaar op de ontwikkelingen achterlopen en dat leveranciers daar gebruik van maken door hun oude voorraden daar te slijten. :-)

Btw, niemand wordt opgejaagd. Als hardware liefhebber ga ik gewoon graag mee met de ontwikkelingen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spanje loopt op vele dingen juist voor, maar men leeft door het warme weer meer buiten en hebben ander kijkgedrag en computergedrag het staat allemaal een stukje lager want er moet genoten worden van het leven, maar jij probeerd overal zo de draai eraan te geven om je gelijk te behalen dat ik er maar een punt achter zet. Voorlopig worden er nog HDDs gemaakt of er nu fabrieken sluiten of niet. Er sluiten zoveel bedrijven en dat heeft vaak niets eens met het produkt te maken maar eerder met wanbeleid.

 

En om weer geheel ontopic te komen, ik gaat enkel nog maar voor WD HDDs want die geven het hier gewoonweg nooit op, zelfs de hele oude van 60GB en 80GB werken nog altijd 100% en deze zijn van rond het jaar 2002 en hebben hun dienst nu echt wel bewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...