Ga naar inhoud


Beste, betrouwbare HDD voor NAS?


DeltaFM

Aanbevolen berichten

Nog verre toekomstmuziek, opslag capaciteit ontoereikend dus, u heeft iets teveel fantasie.

 

SSD 2.5 inch passen dus wel in bestaande nassen, kan je niet ontkennen, M2 SSD is voor nieuwere modellen en als aanvulling op de Harde schijven op heden.

 

Topic gaat over de NAS, niet over data centers.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja, de eerste WD Red 3T hield het bijna 1 jaar uit, nu heeft de 2e bijna 2.5 jaar gehaald... Ik ben benieuwd wat nummer 3 gaat doen.

 

Maar HGST is toch ook van WD? Althans op de website staat 'A Western Digital Brand' ....

 

Dus ik ben een beetje huiverig nu weer voor WD te gaan, al is het alternatief Seagate ook voorzien van een slechte naam (uit het verleden?).

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook al geschreven in het nieuws dat HDDs de komende 20 jaar nog blijven omdat ze een grotere opslag hebben en omdat het goedkoper kan dan een SSD, ook al wordt een SSD goedkoper de prijs blijft per GB te hoog tov de ouderwetse HDD. Het enige echte voordeel dat een SSD heeft is snelheid en dat is bij heel veel systemen niet eens nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Penthe:

Het enige echte voordeel dat een SSD heeft is snelheid en dat is bij heel veel systemen niet eens nodig.

 

 

Nou, er zijn nog wel wat meer voordelen, waaronder geruisloos, niet schokgevoelig, worden niet heet (dus geen koeling nodig met de bijbehorende kosten), kleiner... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei DeltaFM:

Maar HGST is toch ook van WD?

gaat heen...

 

klopt wikipedia bron

 

Citaat

Hitachi Global Storage Technologies was founded on January 6, 2003, as a merger of the hard disk drive businesses of IBM and Hitachi.[2] Hitachi paid IBM US$2.05 billion for its HDD business.[3][4]

On March 8, 2012, Western Digital (WD) acquired Hitachi Global Storage Technologies for $3.9 billion in cash and 25 million shares of WD common stock valued at approximately $0.9 billion. The deal resulted in Hitachi, Ltd. owning approximately 10 percent of WD shares outstanding,

maar het is wel een eigen productie afdeling

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Penthe:

Hier ook al geschreven in het nieuws dat HDDs de komende 20 jaar nog blijven omdat ze een grotere opslag hebben en omdat het goedkoper kan dan een SSD, ook al wordt een SSD goedkoper de prijs blijft per GB te hoog tov de ouderwetse HDD. Het enige echte voordeel dat een SSD heeft is snelheid en dat is bij heel veel systemen niet eens nodig.

 

 

Dit beredeneer je vanuit je eigen situatie. Maar je denkt toch niet dat zo'n fabriek kan blijven draaien op die ene schijf die jij eens in de 5 jaar koopt? Het zijn de grote storage leveranciers die bepalen wat er met de HD markt gebeurt. De prijs per GB is nu al niet te hoog (de plaatjes uit mijn link zijn al van 2015). Als je de kosten doorrekent van benodigde ruimte, stroomverbruik en koeling dan gaat het rekensommetje al heel snel de andere kant op. Het gevolg zal zijn dat investeren in de ontwikkeling van snellere HD met meer opslag minder interessant gaat worden.

 

De uitfasering van HD is al lange tijd gaande. Ik heb vorig jaar een laptop gekocht, het viel me op dat er al heel veel modellen zijn die geen HD meer bevatten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over 20 jaar weet niemand meer wat een hdd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tripleboy

Lekker onderbouwde opmerking weer. Kan jij niet beter bij FB blijven?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei ceesv:

Over 20 jaar weet niemand meer wat een hdd is.

Over 20 jaar weet niemand meer wat een opslag medium is (hdd ssd)

Alles staat op een cloud op de terminal (tablet) zit een rom met

minimale operating system zo zie ik de toekomst.

Alle software wordt vanuit cloud live geladen als je het nodig hebt

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Psychosammie:

@Tripleboy

Lekker onderbouwde opmerking weer. Kan jij niet beter bij FB blijven?

Ik ben niet bij FB, "mister arrogantie", verder mag je wel eens ophouden met je eigen waarheden te blijven verzinnen, je geloofwaardigheid lijdt er steeds meer onder.

 

Al die toekomst voorspellers hebben de planeet meer kwaad dan goed gedaan,  behalve zich belachelijk maken sleuren ze ook veel goedgelovigen mee in hun verzinsels.

 

En nu even heel hard uitlachen, 😀

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat doen we al heel lang over jou.

 

Ik mis nog steeds je onderbouwing trouwens.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...