Ga naar inhoud


welke cam met open pli 6xx


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik heb nu 2x een open pli versie op een VU box gezet en in beide gevallen krijg ik de C+ niet meer werkend met wat voor cam dan ook. Welke cam moet ik nu gebruiken in de laatste open pli versies of werkende cammen alleen in VTI want daar heb ik geen probleem.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet welke provider je met C+ bedoelt want de enige is het Franse CANAL+. Ik neem aan dat je het Nederlandse Canal Digitaal bedoelt?

 

OSCam is de softcam die je kunt installeren:

Druk op de blauwe knop op de AB. Op plaats 1 staat Softcam Setup. Druk op OK. Bij de bovenste optie (Select Softcam) moet OSCam staan. Zoniet, druk dan op het pijltje naar rechts van de AB. Mocht OSCam niet voorkomen, dan kan je OSCam installeren door te gaan naar Menu > Plugins > Druk op de groen knop (Download plugins) > softcams, en kies dan oscam (niet oscam-emu!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wat heeft een softwarecam te maken met een hardware cam?

Gaat de software cam zorgen dat de hardwarecam gaat werken?

 

IN VTi zit bij mijn weten een routine die kan omgaan met hardware cams.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb oscam via open pli gedownload en via blauwe toets geactiveerd maar helaas de kaart werkt niet. In mijn vti met oscam werkt het wel. Ra ra hoe kan dat ?  2 maanden geleden hetzelfde en toen heb ik VTI maar op de vu gezet en dat werkt zonder problemen.

Ik heb zelf een duo 2,  solo 2 en  zero en moest de sw van de buurman zijn solo2 vernieuwen, dus nieuwste pli erop, oscam, kanalenlijst Hans, netwerk check, kaart erin van canal digitaal afgekort C+  maar geen beeld,  cccam erop, geen beeld. Zal morgen vti ermaar op zetten en kijken of dat wel werkt. 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens de cccam 2.30 of 2.2.1 

download ze eens alle 2

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke je ook nog kan proberen is 

Scam 3.89 of Scam 3.60

 

en zit de kaart wel goed in de ontvanger 

j

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het op VTi werkt is de kaart dus niet defect. Dan blijft de softcam over. Klaarblijkelijk mist er iets in de configuratie. 

CCcam 2.3.0 en 2.2.1 zijn inmiddels flink verouderd en 2.3.0 loopt zonder CCcam.prio zelfs vast. Dat moet je voor M7 Seca kaarten niet meer gaan aanbevelen. Gewoon een correct geïnstalleerde OScam werkt gewoon...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku

hier op mijn dreamboxen werkt Cccam toch perfect ...en ik heb er ook een prio list inzitten 

en met oscam gaat er toch geen 1 zender meer open met mijn tvv kaart 

vb/ motors tv ...deze moet ik met de modulle bekijken ..geen enkele softcam dat het doet ...helaas

CCcam.prio

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei alfred de witt:

Ik heb oscam via open pli gedownload en via blauwe toets geactiveerd maar helaas de kaart werkt niet. In mijn vti met oscam werkt het wel. Ra ra hoe kan dat ?

 

Heb je een reader aangemaakt met de correcte configuratie voor de CD-kaart? Zonder dat te doen werkt het natuurlijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen roept maar wat over softcams terwijl de vraag van ts duidelijk over hardware CAM's gaat, oftewel de CI-module.

Ik ben zelf ook geen fan van die dingen, maar het kan vanwege bijv. Motorsport.tv, Insight TV of Mezzo noodzakelijk zijn om toch een module te gebruiken i.p.v. een softcam.

 

Dus de eerste vraag is: Heb je meer dan Basispakket en zo ja, zijn die zenders ook van belang om te kunnen ontvangen?

 

Voordeel van een softcam t.o.v. module is dat je van meerdere zenders tegelijk kan opnemen of kijken en opnemen tegelijk. Ook heb je maar één kaart nodig, deze kan makkelijk gedeeld worden met de andere ontvangers. Je kan dan wel weer tegen de limiet van vier zenders tegelijk komen, maar dan is de vraag wordt er op alle ontvangers ook tegelijk gekeken of opgenomen?

 

Welke module heb je, met ingebouwde smartcard of met een losse smartcard?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het gaat niet op zeker over een hardware CAM. De TS spreekt gewoon over CAM. Hij zegt dat hij met meerdere CAM's niets open krijgt terwijl dat met VTi wel lukt... Dat zegt mij juist dat hij softcams gebruikt.. Hoeveel CI CAM's zou hij anders hebben voor Canal Digitaal? De TS zal hier uiteindelijk meer info moeten geven..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja indien een CI+ module dan is CCcam of Oscam niet nodig, maar wel de CIplushelper. Die zal je met Google moeten zoeken.

 

https://forums.openpli.org/topic/54413-ciplushelper-mutant-hd51/

 

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik lees nu ook dat getracht is OScam te installeren.

Ik dacht dat die bij OpenPLi standaard goed geconfigureerd was voor Canal Digitaal?

VTi i.p.v. OpenPLi lijkt me niet nodig, ik heb het hier ook werken met OpenPLi op een VU+.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 uur geleden zei alfred de witt:

Ik heb nu 2x een open pli versie op een VU box gezet en in beide gevallen krijg ik de C+ niet meer werkend met wat voor cam dan ook. Welke cam moet ik nu gebruiken in de laatste open pli versies of werkende cammen alleen in VTI want daar heb ik geen probleem.

Blijft de vraag wat Alfred met C+ bedoelt, dan krijg je toch de indruk dat hij het heeft over een hardware cam module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij mag het zeggen. Straks heeft hij het over een Franssat CI+ module. Dat zou verklaren waarom dat op VTi wel gaat (CI+ ondersteuning) en op Openpli niet.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...