Ga naar inhoud


BBC 1, 2, 4 HD doen het niet meer op de Ultimo 4K


MaartenM

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Plotseling werken de drie HD-zenders BBC 1, 2 en 4 niet meer op mijn Ultimo 4K. De SD-zenders en andere al of niet Engelse HD-kanalen geven geen probleem.

Op mijn Xtrend 8500 is er niets aan de hand, daar werkt alles nog normaal. Ook BBC HD.

Ik werk met OpenPli.

 

Wat is er mis?

aangepast door MaartenM
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden zei Blockbusters:

 

Als je de FEC op automatisch zet heb je geen problemen. Deze is namelijk veranderd van 2/3 naar 3/4

Het is even werk maar, als je dit bij elke transponder doet ben je ervan af.

Dit overigens het eerste wat ik bij mijn ontvangers gedaan heb.

 

Succes

Ik heb OpenPli 6.2.

Zit de mogelijkheid om de "FEC op 'automatisch' te zetten daar ook in ( VU+ Ultimo 4K)?

Zo ja: waar kan ik die dan vinden?

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt. Ik had gisteren al een gewone scan van de satelliet gedaan, met het merendeel van de instellingen op 'automatisch' maar dat hielp niet.

 

Nadat ik in bovenstaande draadje zag dat Canaldigitaal de zenderlijst al had aangepast, een fastscan van Canaldigitaal gedaan... en klaar. Alles werkt weer, de oude zenderinstellingen zijn automatisch aangepast.

Alles dus onder OpenPli.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je schrijft inzake gewone scan automatisch en een fastscan

beide scans zijn natuurlijk niet automatisch geimplementeerd op de receiver en dus gewoon handwerk , manual labour

 

een manuele scan in enigma2 op je satelliet positie met

vooraf zenders wissen JA

netwerk zoeken JA

dat is hoe het moet

 

die zenders opnemen in een lijst "zogenaamd" van Canal Digitaal zelf is jokken

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moest zelfs niet scannen met mijn eigen gemaakte lijsten.Gewoon afgestemd op BBC 1 HD en na enkele seconden terug beeld en bleek alles automatisch aangepast.Niks ingesteld van ABM ofzo.Mss zit het in de gebruikte image.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo veel reacties, zo veel manieren om het op te lossen. De oplossing van @bellejt werkte bij mij op Ultimo 4 K duidelijk niet. Ik heb de box uitgebreid op BBC's # HD laten staan, zonder resultaat. Ach en een beetje "jokken" via Canaldigitaal (@Tonskidutch)... als het maar werkt. Vooraf zenders wissen staat bij mij altijd uit. In de praktijk worden oude instellingen van de zenders meestal automatisch aangepast, zonder dat ze van plaats in de zenderlijsten veranderen. In dit geval in eerste instantie dus duidelijk niet, wel na de fastscan van CanalDigitaal.

 

Opvallend is wel, dat mijn Xtrend ET-8500, ook op OpenPli, er geen last van had. Ik had zonder extreme wachttijd beeld. Kennelijk werkte de oplossing van @bellejt daarop wel.

 

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

voor degenen die een channellist programma gebruiken is het nog makkelijker : kies de zender BBC HD daarin en pas de transponder gegevens aan. Ik gebruik DBE en dat werkt ook perfect.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens naar de instellingen van de Xtrend kijken.

 

De oplossing met DBE had ik ook in mijn hoofd. Ik zat toen niet aan een computer waarmee ik data terug kon schrijven. Inlezen gaat op 2 computers goed, terugschrijven alleen op 1. Geeft een foutmelding op de andere.

 

Intussen wel even gekeken in DBE. Het is even zoeken om een schermpje te krijgen waarin je alle transpondergegevens kunt veranderen (anders zijn sommige opties grijs, zoals FEC), maar dan zou het inderdaad ook moeten lukken.

 

Toch jammer dat dit niet rechtstreeks in de box kan. Ik herinner me mijn oude Reelbox nog, ook op OpenPli, waarop je allerlei transpondergegevens direct in de box kon aanpassen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in DBE gewoon op het kanaal staan en rechtermuisknop klikken.Krijg de opties om die dingen te veranderen/aanpassen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei bellejt:

in DBE gewoon op het kanaal staan en rechtermuisknop klikken.Krijg de opties om die dingen te veranderen/aanpassen

 

Maar dan wel op het linkerscherm, en inderdaad de rechtermuisknop. Vervolgens "Edit Transponder Data" kiezen.

Kies je met de linkermuisknop op een van de schermen, dan krijg je deze keuze-optie niet.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2018 om 13:33 zei Tonskidutch:

een manuele scan in enigma2 op je satelliet positie met

vooraf zenders wissen JA

netwerk zoeken JA

dat is hoe het moet

Voor mij is dat eigenlijk hoe het niet moet...

Als je vooraf je zenders wist, ben je die kwijt volgens mij. Is je zenderlijst dan niet leeg?  of wist hij alleen wat hij opnieuw gescand heeft, en plaatst hij dat dan ook terug op dezelfde plaats als waar de oude zender stond?  Dat geloof ik niet...  Ik kan het uiteraard fout hebben... maar dat durf ik niet zonder meer zo in te stellen...

Met enigma2, in ieder geval met VTI is het wel een stuk lastiger als bij Technisat. Als ik zenders van een transponder gezocht heb, kan ik niet, de gevonden zenders in een lijstje krijgen om daar dan mee te gaan doen wat ik wil... bv in de favoritenlijst neerzetten. Bij technisat had je de keuze om de nieuw gevonden zenders in een lijst te hebben, maar ook de laatst gevonden zenders in een lijst te krijgen.  Die optie heb ik nog niet gevonden bij mijn ultimo... helaas.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...