Ga naar inhoud


König antenne


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Kan ik iets uit een tv toveren waaraan een König UHF 52L-KN antenne is gekoppeld, en die beiden in het zuiden van Portugal zouden staan.

Anders gesteld zijn er zenders die in met de genoemde antenne kan te pakken krijgen daar.

 

Bijkomende vraag, is het best deze antenne richtbaar dan wel vast op te stellen?

Dus Loont het de moeite om ze richtbaar te maken?

 

Mvg,

 

Denis

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Specificeer "Zuid Portugal", plaatsnaam bijvoorbeeld.

 

Even snel gekeken op fmscan.org:
In heel Portugal zit DVB-T op kanaal 56 met RTP 1, RTP 2, RTP 3, ARTV, RTP Memória, SIC en TVI (eindelijk een land die SFN gebruikt).

Zenders staan op diverse plaatsen, bijv. Cerro Águia, Albufeira, Picota, Loulé, Faro, São Miguel, Faro, Lagos Centro, Lagos Norte, Tavira, Silves, Silves Centro.
Wel in MPEG-4, dus even nagaan of je TV dat ondersteund.

Of het horizontale of verticale polarisatie is staat er niet bij, kwestie van proberen en kijken hoe anderen hun antenne op dak hebben staan in de buurt (en in dezelfde richting jouw antenne plaatsen).

Het lijkt mij een passieve antenne (dus zonder ingebouwde versterker), dus een eventuele voedingsspanning vanuit de TV eerst uitzetten!

 

Zie ook:

https://pt.wikipedia.org/wiki/Televisão_digital_terrestre_em_Portugal
http://tdt.telecom.pt/

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in vogelvlucht 16 km ten noorden van Albufeira, zo goed als pal noord zelfs van Albufeira.

Nog even dit hij zou worden aangesloten op een VU+Duo waar een DVB-T tuner inzit.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen Tunes en Paderne dus.

 

Zo goed als pal zuid staat een zender op 8 km afstand in Cerro Águia (Albufeira).
Waarschijnlijk werkt een breinaald ook wel als antenne. 😄

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Alex1970:

Tussen Tunes en Paderne dus.

 

Zo goed als pal zuid staat een zender op 8 km in Cerro Águia (Albufeira).

Nog een beetje meer noord, ik was eerst fout met de 10 km, is 16 km in vogelvlucht.

Om het makkelijker uit te drukken tussen Alte en SB de Mesinnes.

 

1 minuut geleden zei Sprietje:

Het gaat dus om deze antenne

ANT-UHF52L-KN.JPG

Klopt Sprietje, Alleen, nadat ik de doos opende bleek die madam er niet bij te horen voor de prijs.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Denisdaf:

Nog een beetje meer noord, ik was eerst fout met de 10 km, is 16 km in vogelvlucht.

Om het makkelijker uit te drukken tussen Alte en SB de Mesinnes.


Dan zit je tussen een viertal zenders in:
TDT-P.jpg.1944d4149ff789e924b043476055352d.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Alex1970:


Dan zit je tussen een viertal zenders in:
TDT-P.jpg.1944d4149ff789e924b043476055352d.jpg

Eigenlijk kan ik niet beter zitten, tenzij de ene zender de andere gaat benadelen. Maar dat betwijfel ik want dan zou reeds menig kijker opmerkingen hebben gemaakt. Het is namelijk zo dat de meeste locals nog via arial kijken, en dus niet via schotel. Als is het voor zover ik weet FTA.

Zeker bedankt ik kan de antenne nu meenemen zonder ze nadien ginder in de container te moeten gooien.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is nou het mooie bij digitale techniek, de zenders storen niet op elkaar maar ondersteunen mekaar zelfs, anders had SFN (Single Frequency Network) ook niet gegaan.


Als je een beetje hoog zit (volgens Google Maps op ongeveer 162m hoogte?), dan kan je je antenne ook eens richting de Spaanse grens richten (richting Hueva), daar zitten veel meer zenders, maar is toch al gauw 100 km afstand, wordt lastig.
Kanalen 31, 32, 33, 35, 40, 41, 48, 51 en 58.
En in Lepe (10 km dichterbij) kanaal 43.

 

Over de Portugese zenders zou ik me qua richting geen zorgen maken, die komen toch wel binnen.

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Denisdaf:

Zeker bedankt ik kan de antenne nu meenemen zonder ze nadien ginder in de container te moeten gooien.


Tja, er zijn ook landen die wel begrijpen dat een terrestrisch netwerk belangrijk is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Sprietje:

Die grote Duitse onderdelen webshop had een mooie rotor voor slechts €62,99 maar die is uitverkocht. Dat zou ideaal zijn geweest.

antenne rotor.jpg

Ik heb desgevallend het nodige hoor Sprietje. Zelfs 2 motoren alleen de ene zonder sturing. Was van een ander project hier in België destijds.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat nog eens weten wat het resultaat is.

Foto's van de antenneopstelling worden zeer gewaardeerd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal in de toekomst wel gebeuren. Antenne moet eerst daar geraken, en dan nog ter plekke gemonteerd worden. Is namelijk een antenne die ik ooit kocht met de bedoeling ze hier in België te gebruiken naast Sat en kabel aansluitingen. Nooit van gekomen. Nu kijken we steeds meer uit naar de dag dat we naar Portugal moven en dus gaat er hier (België) niet teveel meer gebeuren wat plaatsen en zo van antennes betreft. Eerder afbreken (demonteren is het betere woord) om mee te nemen. Wat waarschijnlijk niet mee kan is een T90 die slechts kort opgesteld heeft gestaan en die ik wil verkopen. Alleen ik geef ze niet weg. En ben ook niet zinnens er veel geld aan in te steken. Temeer daar als ik er niet van af raak er misschien een toekomst voor hem ligt om sats te ontvangen van meer naar het zuiden gerichte footprints.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...