Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Denisdaf

iso op VU+ DUO² met hdd

Aanbevolen berichten

Uitleggen gaat waarschijnlijk moeilijker zijn dan het antwoord, maar ik kan het maar proberen.

Ik heb van een reeks (volledig in mijn bezit en dus legaal aangekocht) iso bestanden op de hdd van mijn VU+Duo² gezet. Deze is via HDMI aangesloten op een tv toestel.

En jep, de iso bestanden worden zonder problemen door de VU+ geopend en ook weer gegeven. "Zonder problemen" is echter toch niet zo 100% zonder. Nu wat is het probleem? En dat is er niet als ik de iso via een virtual cd/dvd speler op laptop of pc weergeef dat er ter hoogte van het midden van het beeld en dat op ongeveer 1/3 en 2/3 van de breedte een teken in beeld komt en dat gedurende de ganse looptijd van de aflevering. Vrij lastig. Wat kan dat zijn en ar kan ik er mogelijk tegen doen? Waarom de serie op stick staat en in iso is vrij simpel die stick gaat mee op vakantie om daar eventueel te kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een foto van het beeld zou kunnen helpen.

Een "teken" is een beetje vaag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 minuten geleden zei ceesv:

Een foto van het beeld zou kunnen helpen.

Een "teken" is een beetje vaag.

foto is niet haalbaar en ik probeerde via snapshot maar daar staat het niet in. Het is zo precies zoals men heeft als men een test programma gebruikt waarbij doorheen het scherm een melding loopt dat de conversie gedaan is door dat of dat programma.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het blijft een Satelliet ontvanger, voor een goede ervaring met iso bestanden is een goede en daarvoor ook ontworpen Media Player een noodzaak, hier onlangs de Eminent EM7580 4K aangeschaft, en deze doet dat vlekkeloos.

The Way to GO.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minuten geleden zei Tripleboy:

Het blijft een Satelliet ontvanger, voor een goede ervaring met iso bestanden is een goede en daarvoor ook ontworpen Media Player een noodzaak, hier onlangs de Eminent EM7580 4K aangeschaft, en deze doet dat vlekkeloos.

The Way to GO.

En geen zaken in beeld zoals ik bedoel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Schoonzoon heeft een mediaplayer ( ik weet niet welke) maar die gaat het daarop eens proberen. Nu is het in eerste instantie niet de bedoeling dat ik een mediaplayer zou kopen, maar ik wacht toch graag de resultaten af van schoonzoon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt willen wat je wil (daar heb je alle recht toe), het doet niets af aan de feiten! Een STB is een ontvanger die TV beeld genereert vanuit een tuner of een opnamebron met bestanden die uitsluitend met de STB gemaakt zijn. Al het andere is 'puur mazzel' als het toevallig werkt. Ik blijf me verbazen dat gebruikers gewoon 'eisen' dat zo'n STB volledig als mediaplayer MOET gaan fuctioneren. Waarom?? Geen idee.. Er wordt in allerlei bochten gewrongen om zaken als Kodi, Plex, IPTV werkend te krijgen. Voor een deel ook de schuld van de imagebouwers die (min of meer onder druk) extra functies inbouwen om naamsbekendheid te geven aan hun image. Waarschijnlijk niet (of te weinig) beseffend dat ze hiermee allemaal problemen (bugs) creëren die dan continue gepatched moeten worden en ze steeds verder van de kerntaak af moeten wijken met als enig resultaat een steeds instabieler image....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minuten geleden zei bellejt:

gewoon die iso naar mp4 converteren.

Uitleggen gaat waarschijnlijk moeilijker zijn dan het antwoord, maar ik kan het maar proberen.

Ik heb van een reeks (volledig in mijn bezit en dus legaal aangekocht) iso bestanden op de hdd van mijn VU+Duo² gezet. Deze is via HDMI aangesloten op een tv toestel.

En jep, de iso bestanden worden zonder problemen door de VU+ geopend en ook weer gegeven. "Zonder problemen" is echter toch niet zo 100% zonder. Nu wat is het probleem? En dat is er niet als ik de iso via een virtual cd/dvd speler op laptop of pc weergeef dat er ter hoogte van het midden van het beeld en dat op ongeveer 1/3 en 2/3 van de breedte een teken in beeld komt en dat gedurende de ganse looptijd van de aflevering. Vrij lastig. Wat kan dat zijn en ar kan ik er mogelijk tegen doen? Waarom de serie op stick staat en in iso is vrij simpel die stick gaat mee op vakantie om daar eventueel te kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden zei Denisdaf:

en dat op ongeveer 1/3 en 2/3 van de breedte een teken in beeld komt en dat gedurende de ganse looptijd van de aflevering.

kun je daar godmiljaar niet een screenshot van bijvoegen

niemand begrijpt wat je bedoeld

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 minuten geleden zei Tonskidutch:

kun je daar godmiljaar niet een screenshot van bijvoegen

niemand begrijpt wat je bedoeld

Iedereen weet wat ik bedoel. En ik dacht dat vloeken een manier van uiten was als je het niet anders kan halen. Het vloeken is hier niet welkom. Of het nu in je eerste dan wel in je 46935e bericht is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan mij er niets bij voorstellen, een teken door het beeld, maar als je er geen foto van kunt maken zal het wel niet storend in beeld staan.

Zonder foto is niet te begrijpen wat je bedoelt.

Staat het teken stil wanneer je de weergave op pauze zet?

Is het een grieks, duits romeins, of romulan teken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen