Ga naar inhoud


Tuner probleem?


Blommers

Aanbevolen berichten

Heb nieuwe schotel gezet, wavefield t55 met 4 lnb,s , op de vu tunerconfig gedaan, astra 1 op diseqc 1, a2 op diseqc 2 , astra3 op diseqc 3 en hotbird 13. Op diseqc 4,  zie met signaalmeter overal signaal, maar kan toch geen fastscan doen, niet gevonden. Ook hotbird krijg ik maar een beperkt aantal zenders

Heb de schotel afgeregeld met klein tv tje en SAB micro Titan en daar werkt alles wel normaal, dus heb idee dat schotel goed staat, maar kom er met de tunerconfig in de vu niet aan uit, deze draait momenteel op Vi 14.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan je disecq niet op automatisch zetten om te zien welke sat op welke tuner juist zit verbonden ? Kan je zien of de schotel al enigzins juist staat volgens disecq

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je eens kijken welke zenders je zoal ontvangt op een van de posities?

Zo te oordelen lijkt het erop dat je op de verkeerde satellieten gericht staat.

Of msschien heb je de volgorde verkeerd om aangesloten

 

Wanneer je achter de schotel staat zit de lnb voor 28 aan de rechterkant.

De volgorde van links naar rechts wanneer je achter de schotel staat is Hotbird, Astra 1. Astra 3, en geheel rechts Astra 2.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles staat goed, heb eerst met mijn mobiele tv uit camper en SAB titan micro op dak de schotel afgesteld, LNB's staan op goed plaats en ook op juiste poort diseqc aangesloten,

dus alles werkte normaal, alleen beneden op mijn VU, ondanks alles volgens mij juist ingesteld, op zelfde manier als werkende SAB toch niet goed, alleen maar een paar satellieten gescand.

Maar zet net alles weer aan om verder te zoeken en wat schetst mijn verbazing, nu werkt alles wel naar behoren.

Zit je daar dagen te puzzelen en eigenlijk zonder aanpassingen werkt het ineens. (zou VLI wat meer bedenktijd nodig hebben misschien?)

Maar ja, nog bedankt voor het meedenken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een T55 begin je met de gegevens op te zoeken hoe de diverse lnb houders geplaatst moeten worden met gebruik van de calculator die daar voor beschikbaar is. 

Die is te vinden via https://satlex.de/en/wavefrontier_calc.html

Daarna de schotel plaatsen en uitrichten op bijv. Astra 1. Als het goed is staan dan alle lnb's goed gericht.

Je zou dan op elke gebruikte satelliet een signaal moeten hebben, fijn tunen doe je door de lnb stuk voor stuk iets te draaien of te kantelen, naar voor of naar achter te schuiven tot je het max er uit hebt gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ben ik inderdaad ook begonnen, met de gegevens door Sprietje aangegeven. 

had ook op elke LNB signaal, had er een kleine tv met SAB titan micro ontvanger eraan, kon dus controleren of ik de juiste satelliet had op de juiste poort

Klopte allemaal, maar beneden gekomen bij mijn VU+DUO2 dus ook dezelfde diseqc gegevens ingesteld op tuner maar bleek dus niet goed te werken.

Maar vanochtend weer eens aangezet en de tunerconfig. nogmaals doorlopen en tot mijn verbazing ging het ineens wel goed, kon alle 4 de satellieten laten zoeken almede ook de fastscan van cd., maar zou dus niet direct weten nu waarom het nu wel werkte, of wat er wezenlijk verandert zou zijn bij instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

disecq switch die ingang geschoten is :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

word er gek van, vanmorgen werkte het, nu weer niet meer, schotel met LNB's en diseqc is in orde want als ik naast mijn tv mijn kleine tvtje zet met de kabel in de SAB titan micro

heb ik op alle 4 de satellieten perfect beeld en signaal en kan van de ene naar de andere schakelen.

Heb momenteel de tunerafstellingen in de VU+ staan zoals bijgaande foto's, wie kan mij 20190103_191909_resized.jpg.92fefb70675f9f358a9ed36700377a1d.jpgaangeven wat er anders zou moeten staan?

20190103_191850_001_resized.jpg

20190103_191925_resized.jpg

20190103_191942_resized.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeten er niet 'vastgelegde diseqc commando's' worden gegeven? Namelijk 1/2/3/4 of A/B/C/D?

En 'tone modus'  bij alle universele LNBs natuurlijk op 'band'.

En 'verhoogd voltage' op Nee, als er gewoonlijk goed naar Horizontaal geschakeld wordt.

 

Waarom heb (had) je een en ander bij je LNBs zo verschillend ingesteld?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...