Ga naar inhoud



sabtriple

Aanbevolen berichten


De slimme meter is vooral 'slim' voor de uitgever. Persoonlijk heb ik ze altijd geweigerd omdat ze gewoon privacy-issues hebben en omdat je totaal geen inzicht hebt in de (sjoemel)software. Niemand die kan controleren wat er daadwerkelijk verbruikt is en wat er naar de leverancier gestuurd wordt..

 

Refereer graag naar de recente ophef over de exhorbitante naheffingen van de Nuon en de verdriedubbeling van het maandtarief. Gewoon de slager die zijn eigen vlees keurt.

 

Ik hou het bij mijn 'oude' draaispielmeter.. Resultaat: €267 terug van de Nuon.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triple,

weet je dat je zelf toestemming hebt gegeven, bij accepteren van het contract met algemene en specifieke voorwaarden?

ik maakte me destijds eerder druk over het radiografisch uitlezen van de warmtemeters door de VVE die deze data dan niet ter beschikking wilde stellen aan de bewoners.

als je verbruikt moet je betalen of de meter nu binnen of buiten staat

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

ik maakte me destijds eerder druk over het radiografisch uitlezen van de warmtemeters door de VVE die deze data dan niet ter beschikking wilde stellen aan de bewoners.

Hoe is dat afgelopen ?

Het zijn nl jou dataś daar heb je recht op of ging het op het verbruik van

het gehele gebouw met meerdere bewoners? dan zijn het niet jou persoonlijke data´s

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei luisteraar:

tik toch gewoon in google

energie meetbedrijf 

Er wordt onderscheid gemaakt tussen groot- en kleinverbruikers. 
Als kleinverbruiker (huishoudens en kleine bedrijven) kunt u niet zelf kiezen voor een meetbedrijf. U kunt alleen uw energieleverancier kiezen en deze betaalt u het meettarief. Grootverbruikers moeten zelf een meetbedrijf kiezen. Op deze manier kunnen zij geld besparen. De tarieven voor grootverbruikers worden namelijk niet vastgesteld door de ACM. 

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-2-2019 om 22:55 zei Mimisiku:

De slimme meter is vooral 'slim' voor de uitgever. Persoonlijk heb ik ze altijd geweigerd omdat ze gewoon privacy-issues hebben en omdat je totaal geen inzicht hebt in de (sjoemel)software. Niemand die kan controleren wat er daadwerkelijk verbruikt is en wat er naar de leverancier gestuurd wordt..

 

Refereer graag naar de recente ophef over de exhorbitante naheffingen van de Nuon en de verdriedubbeling van het maandtarief. Gewoon de slager die zijn eigen vlees keurt.

 

Ik hou het bij mijn 'oude' draaispielmeter.. Resultaat: €267 terug van de Nuon.

Als je maandtermijn maar hoog genoeg is krijg je nog meer terug :—) 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...