Ga naar inhoud



sabtriple

Aanbevolen berichten

liander leest zonder toestemming van de eigenaar toch de meter standen af op afstand ik wikkel de gasmeter en de elektrameter gewoonin met aluminiumfolie....

 

 

=johan===============================

1x formuler f1

1x formuler s 4k tubo uhd

1x azbox elite

1x SANGEAN WFT3 FUSION 600 FM/DAB+/internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even inloggen en ergens bij "administratie" een vinkje uitzetten.. Opgelost.

Dit wel elk half jaar herhalen want ze zetten het soms gewoon weer aan..

..of de GSM kaart er uitvissen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een vreemde vraag......  maar waarom wil je niet dat die gegevens uitgelezen worden?

Ze worden in principe altijd 1x per jaar uitgelezen door een meter opnemer van het electriciteitsbedrijf........  en dan vind ikzelf het beter dat er niemand op mijn grondgebied moet komen, en het op afstand uitleest. De waarden zijn toch niet geheim. Bovendien bij wijzigingen in heffingen is de afrekening nauwkeuriger, anders gaan ze inschattingen doen, en die zijn vrijwel altijd in hun voordeel.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verdiep je eens over het uitlezen van slimme meters en privacy.

Big data is gewoon handelen met jouw privacy. 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slimme hackers kunnen de info uit je meters doorspelen aan criminelen die vervolgens even komen "controleren" wanneer je niet thuis bent.

Wanneer je thuis bent verbruik je immers meer energie dan wanneer je weg bent.

..kat in het bakkie..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zou allemaal kunnen...

Maar het manipuleren zou mij opvallen omdat ik mijn meterstanden ook zelf bijhoud om te kijken of alles volgens verwachting verloopt.

Ik kan overigens ook zien wanneer de meter uitgelezen werd (datum+tijdstip), en dan kan ik bij de energieleverancier ook de maandelijkse opnames controleren die in het systeem zitten...  En dat klopt gewoon altijd.

Ik ben erg wantrouwend, en zal ook over de telefoon geen dingen vertellen die ik niet afgeluisterd wil hebben..., de kamera van de laptop is ook afgeplakt, en ik laat ook geen locatie bepalingen toe uiteraard....  maar mijn meterstanden zijn gewoon ongevaarlijk.

 

Feit is, als je niet wil dat ze uitgelezen worden, moet men daar aan voldoen, dat is je recht om het te weigeren... Je had dan ook kunnen weigeren om de electronische meter te laten plaatsen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We leven in een land, waar geen leugens en bedrog zijn en waar nooit gestolen wordt , en criminelen alles mogen, en er als bonus, er nog een uitkering voor krijgen , ze sluiten politiebureaus zodat de burgers minder aangiftes gaan doen , ook geen misbruik van privacy , ik ben ook niet blij met deze meter , maar je hebt geen keuze, is goedgekeurd door de overheid, en die kunnen helemaal niets.en wij mogen als dank werken tot je erbij neervalt. enz enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-2-2019 om 09:02 zei drz:

Slimme hackers kunnen de info uit je meters doorspelen aan criminelen die vervolgens even komen "controleren" wanneer je niet thuis bent.

Wanneer je thuis bent verbruik je immers meer energie dan wanneer je weg bent.

..kat in het bakkie..

Electra- en gasmeter hebben ze niets aan, om te zien of je al dan niet thuis zou zijn is het kijken naar de watermeter en het verbruik een betere indicatie, dit al eerder eens aangegeven.

energie-meters.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei luisteraar:

Denk dat hier dingen door elkaar gegooid worden.

Een afgekeurde meter moet vervangen worden omdat die technisch niet in orde is.

Het ongevraagd uitlezen van de meter evt met profielen (15 minuten verbruiken) mag niet

is een onderdeel van je privacy

 

Lees eens goed

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...