Ga naar inhoud


Vu Ultimo en DVBT2


boaz

Aanbevolen berichten

Van de week zware regenval en beelduitval. Omdat het lang bleef duren wilde ik terugvallen op digitenne signaal (enkel de 3 NL's + regio, geen abbo). Tot mijn verbazing, geen signaal, niet via de Ultimo, niet via de TV zelf, niet via de TV in de slaapkamer. Wat ik vermoedde blijkt inderdaad het geval te zijn, ook mijn  regio is over op T2. Is er nu een bruikbare insteektuner voor de Ultimo (volgens diverse sites is er inderdaad een model en ook een USB variant) maar wat ik lees is dat er geen ontvangers meer te koop zijn en er geen insteekkaarten meer zijn. Klinkt als dichtgespijkerd systeem met verplichte huur van ontvangstkastje.

Is er met zo'n tuner nu wat te ontvangen? 

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer de ontvanger H265 kan decoderen (UHD ontvanger), kan je er de 3 Nederlandse publieke  ongecodeerde zenders mee bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De KPN heeft zichzelf in de voet geschoten... Alleen mensen die niet anders kunnen gebruiken Digitenne T2. De rest is verdwenen bij Digitenne. Volgens laatste telecompaper -14.000 leden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, wel aan de rand maar dan de westkant.


Vraag me toch af of het geheel legaal is dat je enkel met apparatuur van KPN digitenne abbo kunt ontvangen, kan me toch herinneren dat de sat-boeren dat niet mochten afdwingen. Maar goed, eerst de schotel nu eindelijk eens goed volledig uitrichten en dan eens kijken hoe groot de behoefte nog is. Ook de aanschaf van een TV voor aan boord maar heroverwegen, had oog laten vallen op toestel met all-in maar als er dan toch met losse kastjes gewerkt moet worden.......

aangepast door boaz

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Tonskidutch:

de oude Ultimo kan geen h265 / hevc verwerken in de oudere type broadcom proecessor

 en hoe herken ik de oude Ultimo? (wist trouwens niet dat er ook nieuwere versies van waren)

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, heb ik dus een oude, wist niet dat er al een 4k uit was.

Maar digitenne vereist dus nog een extra kastje, nou ja, dan maar niet. Wel 2 jaar geleden dus voor Jan L.. kabels getrokken. 😞 

 

Enige vervelende is nu dat mij panaplas nu bij opstarten meldt dat de zenderlijst leeg is en er nieuw gescand moet worden (waarbij niets gevonden wordt en dus het verhaal opnieuw begint). Gelukkig laat mij Harmony 'm 2 seconden later doorschakelen naar sat ontvangst.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pana terug  zetten naar fabrieksinstellingen en daarna configureren zonder DVB-T.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een half jaar geleden een DVB-T2 tuner uitgekomen voor de VU-tuners. Zelf heb ik die tuner draaien in mijn ontvanger. 

 

Citaat: 

Losse DUAL insteektuner uitsluitend geschikt voor de optionele modellen VU+ Ultimo 4K, Uno 4K, Uno 4K SE of Duo 4K. Ontvangst van DVB-T2 HD mogelijk, de dual-Tuner is intern verbonden en via één aansluiting bereikbaar. Geen doorlus.

 

Inderdaad dus niet met de oude Ultimo ontvanger. 

 

  

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pana resetten lijkt me een goed idee. Heb er momenteel geen last van, Harmony kan doorstarten maar bij "normale" wijzigingen was er altijd het probleem dat de Pana een extra commando nodig had waardoor de Harmony de TV niet kon schakelen. Nu even kijken of die optie er is in de Pana. (is een plasma, dus "op leeftijd")'.

 

aangepast door boaz

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...