Ga naar inhoud


Externe CI+ reader


phum3

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Weet iemand of er externe CI+ readers bestaan die bv. via USB kunnen worden aangesloten aan de SATreceiver of smartTV. Deze hebben meestal maar één ingebouwde reader. Een kennis speelt met het idee om een abonnement te nemen bij Joyne voor de Belgische en de Nederlandse zenders. Maar blijkbaar kan dit niet via één module. In zijn smartTV kan hij momenteel maar 1 CI+ module plaatsen. Dus zou hij steeds van module moeten wisselen. Ook bij ontvangers heb ik er enkel kunnen vinden met 1 CI+ slot. Daar er voor SAT-kaarten wel externe kaartlezers bestaan, vroegen we ons af of dit misschien ook voor CI+ readers het geval is. Maar een poging via google leverde nul bruikbare resultaten op. Dus ik vrees ervoor. Maar als het wel bestaat, zal één van jullie dit zeker wel weten. Dus laat maar horen :)

 

Groeten
Piet

aangepast door phum3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas... Daar wordt al sinds de CI-loze ontvangers naar gevraagd. Echter; technisch  helaas onmogelijk.

 

De CI moet parallelle data aanleveren die direct aan de demuxer aangesloten zit. Er is geen enkele functionele mogelijkheid om een extern (serieel) apparaat te koppelen.

 

Enige mogelijkheid is om hobbymatig twee kaartlezers te koppelen. Via de device select kun je dan schakelen tussen de twee. Een moderne CI heeft zelfs maar 1 enable bit. Meerdere CI's is klaarblijkelijk nooit voorzien. Zo heb ik ooit op mijn oeroude DM800-PVR 2 kaarten bediend. Nog voor de Smargo's bestonden.

 

Zweetdruppeltjes toendertijd (een DM800-PVR kostte toen €469)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had er al eens iets over gelezen....

Citaat

TV manufacturer, TP Vision has committed to support this initiative to help deliver the advantages CI Plus 2.0 will bring to the market. At the same time, Rabbit Labs has announced that CAMaLot, its Host and CICAM stack, and Thumper integrated test suite are now supporting CI+ 2.0 USB transport layer to support device manufacturers in the deploying and testing of CI+ 2.0.

bron: https://www.broadbandtvnews.com/2017/09/14/new-partnership-to-support-ci-plus-2-0-standard/

het is echter wel de vraag welke CI+ ermee over weg kan

 

voor de doorsnee receivers is het echter niet bedoeld

dan moet je "kennis" maar een dubbele CI+ cam receiver nemen zoals die Dreambox DM920 UHD

 

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkele.... Dit gaat meer over PC/industriële toepassingen. Verder ook niets meer van gehoord. Voor de STB's blijft gelden: directe connectie aan de demuxer. En aangezien er geen brug is tussen de demuxer en USB gaat dat gewoon niet...

 

Deze CI+ USB is voorlopig voorzien voor TV's. HD+ levert o.a. nu een TV-Stick met HD+ abo.. Freenet zou daar ook mee bezig zijn..

 

De tweede opmerking is i.d.d. geheel correct. In OE 2.5 van DreamOS is een splitsing tussen de CI sloten goed geregeld...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Mimisiku:

En aangezien er geen brug is tussen de demuxer en USB gaat dat gewoon niet...

Dit wei ik even tegenspreken zonder ruis te maken 🤣

Natuurlijk is het mogelijk het signaal van de demuxer via usb naar buiten te voeren en het

signaal verwerkt (gedecodeerd) via usb terug te voeren.

Alleen bestaan die software/driver oplossingen er (nog) niet.

Het externe ci+ interface moet gewoon software matig een ontvanger emuleren(faken).

Gaat niet bestaat niet in software wereld.

Maar het is niet op de markt einde verhaal

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder fysieke electronische brug is dit niet mogelijk. Ook niet met software!! De moderne STB's hebben een directe electronische verbinding tussen de Broadcomm/HiSilicon/ArmLogic en de CI periferie. De USB gaat via de IO/logic die daar los van staat...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne werkt met Conax Contego wat sowieso niet door een (Soft)CAM begrepen wordt.. Langzaam aan gaat het licht bij de losse kaarten uit....

Seca3/Nagra werkt nog, Nagra Merlin werkt nog. Een paar Duitse kabelproviders werkt nog.. Voor de rest is alles CI+++++++

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie reacties. Dus dat wordt uitkijken naar een ontvanger met dubbele CI+.

 

Wat de Dreambox DM920 UHD betreft staat op de website niet vermeld dat dit om CI+ gaat. Daar staat enkel CI. Nu weet ik dat dit op dit moment waarschijnlijk via aangepaste image/firmware wel zal werken. Maar hij zou toch graag echte CI+ hebben, zodat hij niet afhankelijk is van aangepaste images/firmware om dit te laten werken. Kan iemand bevestigen dat de Dreambox DM920 UHD wel degelijk CI+ aan boord heeft? Alvast bedankt.
 

Hebben jullie nog weet van eventuele andere ontvangers met standaard echte dubbele CI+ aan boord.

 

Nogmaals dank voor alle info en het meedenken.
 

Groeten, Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI+ is technisch gelijk aan CI. De '+' zijn extra functies. Dit werkt met een versleutelde verbinding tussen de CI+ en het apparaat én de smartcard. Hiervoor is een certificaat nodig én moet de firmware deze extra functies ondersteunen.

 

Mede door de invloed van de 'CI+' politie hebben een heleboel firmwaremakers deze functionaliteit verwijderd (certificaat is illegaal verkregen).

 

Momenteel zijn er (nog) maar een handjevol aanbieders die CI+ aanbieden in hun image...

 

Dreambox (DreamOS 2.5). Plugins: ciplushelper 9.23.deb, AutoPin, UserScript

VU+ VTi 9.03 en hoger (ingebakken in de image)

Mutant 2400HD

OpenATV 5.3 (ouder image)

 

Voor sommige Enigma2 ontvangers bestaat er nog een ciplushelper.. Uiteraard zonder enige garantie!!!

 

Zelf heb ik een VU+ en en Dreambox. Hierop werken de CI+ modules van Ziggo.. Zowel de Irdeto-2 als de Nagra module.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM920 is een mooie snelle bak áls hij het doet!! Koop hem in elk geval nieuw en in godsnaam NIET via * als 'Gebraucht'.. Sinds de uitlevering van deze box ontzettend veel uitval..

 

- Beeld slaat vast. Geluid gaat verder. AB reageert niet meer. (Mainboard moet vervangen worden)

- Geheugenbank defekt (LED blinkt rood, boot niet door)

- Pixelsalat.. Defecte tuner....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat lees, Mimisiku, dan zou ik deze receiver nooit kopen...

Overigens "Gebraucht" zou ik toch al niet doen... in veel gevallen koop je de ellende van anderen... waarom doet iemand iets weg?... meestal toch omdat het niet goed werkt... 2e hands is altijd 100x beter opletten...  En dan moet het prijsverschil wel erg groot zijn om het te overwegen.  Nu ben ik altijd erg wantrouwend hoor...

Maar voor die DM920 zou ik toch wel opletten.... :unsure:

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...