Ga naar inhoud


Achteraf decoderen met vti 14.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

gezocht en niet direct gevonden.

ik weet van vroeger, en ook bij de vti 14, kan je met o.a. een zero 4K achteraf decoderen.
Ik weet dat dit ergens staat, maar vindt niet, hoe ik vti moet instellen om achteraf te decoderen.

Wat ik weet, doet hij dat in standby.

kan dit enkel met ci, of ook met een softcam.

Hoe betrouwbaar is dit?

Zijn er mensen, die dit toepassen? ervaringen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Achteraf decoderen werkt uiteraard alleen bij de CI+ modules. Een softcam heeft dit helemaal niet nodig alhoewel het best zou kunnen technisch gezien.. Het idee is ontstaan omdat een CI(+) maar één stream tegelijk kan verwerken. De gecodeerde data wordt in standby opnieuw door de CI(+) gestuurd. De ongecodeerde data wordt dan weer opgenomen...

Uiteraard moet dit gebeuren binnen de geldigheid van de ECM/Key vanaf de tijd van opname. Eenmaal te laat is te laat..

 

Voorts is er over het gebruik van achteraf coderen meer dan voldoende te vinden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je daarvoor iets speciaal instellen om achteraf te decoderen? Ik vindt in mijn menu niks daarover.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begint weer terug te valken in je oude werkwijze... Niets zoeken, niets lezen (want dit is echt breed uitgemeten!). Vragen, vragen, vragen...

Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie en gewoon lezen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan gaat hij straks vragen waar hij het opnamemenu kan vinden :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog een discussie over dit onderwerp.

 

Maar niemand kan dus antwoord geven of en hoe je achteraf je decodeert met deze ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kunnen we wél, maar dat kan @sattv4iedereen ook zo vinden ALS hij even verder zoekt. In het VTi forum is dit tot in den treure uitgelegd. Gezien de 'lees' historie denk ik niet dat hij dat WIL. Hij wil gewoon:

1. Druk op menu

2. Druk opiets anders

3. Kies dit

4. Doe dat

 

En dáár pas ik inmiddels voor! Het is in 10 minuten (tops) opgezocht en ingesteld..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het timer menu zijn wat keuzes te maken over het al dan niet decrambelen tijdens opnamen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind daar niks van terug. Niks onder timer en opnames. Zoek wel eens.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 15-10-2019 om 06:23 zei sattv4iedereen:

Ik vind daar niks van terug. Niks onder timer en opnames. Zoek wel eens.

 

Onder gebruikersinstellingen  (Openpli) kun je ook een toegangsniveau instellen; normaal, geavanceerd en Expert. Misschien moet je eerst het niveau verhogen voordat je de instellingen voor het decoderen terug kunt vinden?

 

Onder 'Expert instellingen' en dan 'Opname' kun je 'Voeg de ECM altijd toe aan opnames' en 'Nooit decoderen tijdens een opname' aanzetten bijvoorbeeld.

 

Zelf nooit aangezeten, succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...