Ga naar inhoud


een soort van fabrieks reset gedaan maar nu geeft de hdd geen ifo meer?


leor888

Aanbevolen berichten

Ik heb een fabrieksreset gedaan op mijn solo2 en verwachte dat ook vti er nier meer op zou staan::
Ja de zenderboeketten lijken weg en niet alle apps zijn aanwezig maar VTI is er nog steeds (14.05 de nieuwste)
Maar als ik op de hdd kijk wordt er niets meer getoond als ik van mijn pc naar de solo2 ga.
En voor de movies die ik er op heb staan zie ik geen app meer als ik op de knop naast het menu klik.

Ik neem aan dat ik een app mis, maar via extensies beheren heb ik al wel easymedia enz geinstalleerd.

Iemand een idee op deze vraag? (En OK ik weet dat ik soms niet helemaal duidelijk kan zijn, dus roep maar wat ik zou kunnen proberen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je de harddisk opnieuw gemount?

 

Menu, instellingen, systeem, harde schijf, apparaat beheer, toon mounts

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan is de harde schijf vermoedelijk niet gemount, of aangesloten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens of dit werkt.

 

blauwe toets,  VTi panel

Gele toets, systeem gereedschap

apparaat beheer, hier zou nu de harde schijf zichtbaar moeten zijn.

op ok drukken en mounten

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei ceesv:

Kijk eens of dit werkt.

 

blauwe toets,  VTi panel

Gele toets, systeem gereedschap

apparaat beheer, hier zou nu de harde schijf zichtbaar moeten zijn.

op ok drukken en mounten

 

 

Ook hier geen apparaat te zien.

Maar op een of andere manier is er wel een mount, toen ik bijv default opnamepad selecteerde was de /hdd/movie zichtbaar maar wanneer ik die koos kreeg ik een foutmelding dat de map niet beschreven kon worden 

Ik denk dat ik een corrupte setup heb (en ik vrees dat de hdd opnieuw geformatteerd moet.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

al eens geprobeerd HDD los te maken,herstarten , afschakelen en dan HDD terug aankoppelen ? Ten allentijde niet initialiseren want dan ben je alles kwijt.Mss is er wat mis op je HDD en moet je die eens checken via telnet.Heb ik ook moeten doen enkele weken geleden omdat ik geen schijfcontrole kon uitvoeren en er wat mis ging met opnames.

wat ik deed in telnet sessie :

 

just tested with link and repaired the HDD structure with :

init 4
umount /dev/sda1
e2fsck -c -f /dev/sda1

Then init 3 and remounted HDD in openvix.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal weer in orde! ja, losgekoppeld, in tussentijd ook nog een paar andere images getest en factory-resets gedaan (niet voor dit hdd probleem, maar er klopte het een en ander niet in de setup. ik vermoed ergens een gevolg van move apps naar een usb die ik niet meer aan kon koppelen of iets dergelijks)

Maar hoe dan ook, de VTi is weer terug (meest vertrouwd) de HDD is er weer incl alle films die er op staan, ook teletekst is weer terug, want ook die deed het niet meer.

Bedankt voor de hulp en goede tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...