Jump to content
Sign in to follow this  
ejdv

canaldigitaal Opnemen met CD app lukt niet

Recommended Posts

Hallo,

 

Als ik met de Canal Digitaal App probeer op te nemen (iPadOS 13.3), krijg ik een foutmelding waar ik niks mee kan.

”TV Decoder can’t be found”

Zie aanhang.

Volgens CD moet dit werken voor mijn abonnement (Riant).

Live kijken gaat zonder problemen. 

 

Iemand anders met dit probleem, of iemand waarbij het werkt, op de iPad?
 

Gegroet,

 

E.J.

 

D0AE489D-3C14-4500-B575-C0FF3F35091A.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk wordt een opname device gezocht.

Als ik het probeer via een webbrowser, dan moet ik het omstellen en dan lukt het wel.

Deze instelling kan ik echter in de app niet vinden.

CF37FED2-39D1-4808-A6E0-A31B5A77552C.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier op een iPad Pro met 13.3 werkt het prima 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij ook niet. Ik heb een losse kaart van CDS met een hoger abo dan de reserve MZ-101. Bij de App staat het Seca kaartnummer en niet het Viaccess kaartnummer. Dan werkt er qua opname dus niets...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, op mijn iPhone werkt het wel.

Daar is een optie genaamd “Type opnames selecteren”.

Als je die op “Mijn Opnames” zet, dan werkt het.

Die optie is niet aanwezig op de iPad.

 

Ik zie dat de versies van de TV App verschillen.

Versie 5.5.2 (6413de62a) op de iPhone versus 5.2 (51455c52f) op de iPad.

Zie vooralsnog geen update voor de / mijn iPad.

 

Weet nu tenminste waar het aan ligt en hoe te verhelpen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canal Digitaal zegt er zelf het volgende over in de laatste nieuwsbrief:

 

Quote

Als je naar de detailpagina van een programma gaat (door op het programma te klikken) zie je een knop ‘Opnemen’. Zie je deze knop niet? Ga dan terug naar de homepagina en klik rechtsonder op je avatar. Klik onder instellingen op ‘type opnames selecteren’ en zet daar het vinkje bij ‘Opnames (internet)’.

 

Bij de Android app werkt het met deze uitleg prima en kun je inderdaad programma's opnemen. Opnames kun je vervolgens via Chromecast ook op je tv bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uren geleden, Ivo_ zei:

Canal Digitaal zegt er zelf het volgende over in de laatste nieuwsbrief:

 

 

Bij de Android app werkt het met deze uitleg prima en kun je inderdaad programma's opnemen. Opnames kun je vervolgens via Chromecast ook op je tv bekijken.

 

De opname knop is aanwezig, alleen komt er een foutmelding (zie de screenshot).

Het probleem is dat standaard op de harddisk van een fysieke ontvanger wordt opgenomen en men dit moet wisselen naar Internet.

En dat lukt met mijn huidige versie niet.

En dit wordt nergens vermeld. 

Bedankt voor de reactie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het inmiddels opgelost door de app te deleten en weer nieuw te installeren.

Nu is versie 6.2.1 actief en werkt het perfect. 

 

Ik moest daarvoor mijn Nederlandse account gebruiken, daar ik normaal een Duitse account actief heb en geen updates krijg voor mijn NL apps.

Was ik even vergeten. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By freddy
      Heb nieuwe ontvanger mz102 
      Heb een favorieten lijst gemaakt maar hoe bereik ik deze via een druk op de afstandsbediening zonder halve scherm door te bladeren in de TV gids 
      Kan dat nergens terug vinden in de gebruiksaanwijzing
    • By theparasol
      Als ik bv zoek op ZDF of ITV krijg ik dat te zien in de canaldigitaal App.
      Als ik vervolgens de zender wil bekijken dan volgt een mededeling dat ik contact moet opnemen om mijn abonnement aan te passen.
      Echter ik kan nergens op de website van canaldigitaal vinden welk soort abonnement dit soort zenders vrijschakelt.
      Het enige alternatief lijkt bomvol maar daar staan deze zenders ook niet bij vermeldt.
       
      Heeft iemand deze zenders wel beschikbaar in de app? zo ja met welk abonnement?
    • By edensan
      Hallo allemaal,
      Ik heb net een nieuwe zgemma h7s en heb perfect beeld op alle zenders.
      nu is het net alsof npo3 geen goede codec oid heeft
      van het ene moment op het andere (gisteren alles nog goed)
      Ben ik de enige die dat heeft?


    • By ilseonline
      Beste X,

      Op dit moment heb je een Vol- of Bomvol-abonnement. Hiermee ontvang je het beste van Nederlandse en buitenlandse televisie via internet rechtstreeks op je smartphone, tablet of smart-tv.

      Bij je abonnement heb je een persoonlijke smartcard ontvangen. Deze smartcard kan je vanaf 25 mei 2020 niet meer gebruiken in combinatie met een satellietontvanger. Maak je geen gebruik van de smartcard? Dan is er niets aan de hand. Je kan gebruik blijven maken van je abonnement zoals je dat nu doet.

      Gebruik je de smartcard op dit moment in combinatie met een satellietontvanger? Stap dan vóór 25 mei over naar een volwaardig satellietabonnement (vanaf € 19,95). Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088-003 85 55 (lokaal tarief). Onze medewerkers zijn bereikbaar op maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 21.00 uur.

      Natuurlijk kan je gebruik blijven maken van de volgende manieren om met je Vol- of Bomvol-abonnement te kijken op je televisie. Tv via je smart-tv Als je een (recente) smart-tv hebt, download dan de gratis Canal Digitaal Smart TV App. Bekijk deze pagina voor meer informatie. Tv via Chromecast Met een Google Chromecast kan je de zenders vanuit je app gemakkelijk streamen naar je tv. Hier lees je hoe je dat doet.

      Hartelijke groet,

      Canal Digitaal 
    • By el renegade
      In Totaal tv wordt gemeld dat deze en andere zenders gaan verdwijnen, er komen wel wat BBC gerelateerde zenders voor terug.
      Ik denk dat veel abonnee's hier niet blij mee zullen zijn. ( Waaronder ik)
      Gelukkig kan ik op Astra 2 Quest kanalen ontvangen wat eigenlijk Discovery is.
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy