Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
ejdv

canaldigitaal Opnemen met CD app lukt niet

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Als ik met de Canal Digitaal App probeer op te nemen (iPadOS 13.3), krijg ik een foutmelding waar ik niks mee kan.

”TV Decoder can’t be found”

Zie aanhang.

Volgens CD moet dit werken voor mijn abonnement (Riant).

Live kijken gaat zonder problemen. 

 

Iemand anders met dit probleem, of iemand waarbij het werkt, op de iPad?
 

Gegroet,

 

E.J.

 

D0AE489D-3C14-4500-B575-C0FF3F35091A.jpeg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wordt een opname device gezocht.

Als ik het probeer via een webbrowser, dan moet ik het omstellen en dan lukt het wel.

Deze instelling kan ik echter in de app niet vinden.

CF37FED2-39D1-4808-A6E0-A31B5A77552C.jpeg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier op een iPad Pro met 13.3 werkt het prima 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij ook niet. Ik heb een losse kaart van CDS met een hoger abo dan de reserve MZ-101. Bij de App staat het Seca kaartnummer en niet het Viaccess kaartnummer. Dan werkt er qua opname dus niets...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Okay, op mijn iPhone werkt het wel.

Daar is een optie genaamd “Type opnames selecteren”.

Als je die op “Mijn Opnames” zet, dan werkt het.

Die optie is niet aanwezig op de iPad.

 

Ik zie dat de versies van de TV App verschillen.

Versie 5.5.2 (6413de62a) op de iPhone versus 5.2 (51455c52f) op de iPad.

Zie vooralsnog geen update voor de / mijn iPad.

 

Weet nu tenminste waar het aan ligt en hoe te verhelpen. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Canal Digitaal zegt er zelf het volgende over in de laatste nieuwsbrief:

 

Quote

Als je naar de detailpagina van een programma gaat (door op het programma te klikken) zie je een knop ‘Opnemen’. Zie je deze knop niet? Ga dan terug naar de homepagina en klik rechtsonder op je avatar. Klik onder instellingen op ‘type opnames selecteren’ en zet daar het vinkje bij ‘Opnames (internet)’.

 

Bij de Android app werkt het met deze uitleg prima en kun je inderdaad programma's opnemen. Opnames kun je vervolgens via Chromecast ook op je tv bekijken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Ivo_ zei:

Canal Digitaal zegt er zelf het volgende over in de laatste nieuwsbrief:

 

 

Bij de Android app werkt het met deze uitleg prima en kun je inderdaad programma's opnemen. Opnames kun je vervolgens via Chromecast ook op je tv bekijken.

 

De opname knop is aanwezig, alleen komt er een foutmelding (zie de screenshot).

Het probleem is dat standaard op de harddisk van een fysieke ontvanger wordt opgenomen en men dit moet wisselen naar Internet.

En dat lukt met mijn huidige versie niet.

En dit wordt nergens vermeld. 

Bedankt voor de reactie. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het inmiddels opgelost door de app te deleten en weer nieuw te installeren.

Nu is versie 6.2.1 actief en werkt het perfect. 

 

Ik moest daarvoor mijn Nederlandse account gebruiken, daar ik normaal een Duitse account actief heb en geen updates krijg voor mijn NL apps.

Was ik even vergeten. 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

  • Gerelateerde inhoud

    • Door Sprietje
      De zender Mezzo is sinds vanochtend niet meer te ontvangen met het Rijk abonnement.
    • Door kersen
      Per 1-1-2020 automatisch een prijsverhoging en een nieuw abonnement gekregen. Van hd naar riant. Prima tot zo ver omdat ik dan ook meer zenders zou kunnen kijken. Mij ging het voornamelijk om de insight tv en insight ultra HD zenders. Echter helaas gaat deze vlieger niet op volgens de helpdesk waar ik echt een dag mee het zitten chatten en bellen. Savonds rond 2100 het antwoord. U gebruikt nog een losse kaart en die gebruikt een ander systeem, dus daarom heeft u geen beeld. Ik gevraagd sinds wanneer de losse kaarten niet meer ondersteund worden. Het zou niet verdwijnen en maar voor een paar zenders gelden?  Dat dit niet bekend is gemaakt klopt ook volgens de helpdesk. 
      Lekker duidelijk antwoord na een dag heen en weer appen. 
       
      Toch heb ik mijn twijfels hierover. En vraag mij af of jullie hier ook problemen mee hebben. 
       
      Groet kersen. 
       
    • Door Hans01
      Met een CI module met wereldbol en losse kaart ervaar ik op de Canal digitaal gecodeerde zenders 4 seconden om te zappen .
      Bij free to air 2 seconden .
      Is dit normaal ? En hoe te verbeter als dat kan.
       
      Alvast bedankt voor jullie reacties
       
    • Door Hans01
      Op het kanaal love nature 4k via de zender lijst van Canal digitaal krijg ik een melding dat deze gecodeerd is. (  Ik heb het abbonement  Rijk waar het in zit ) klopt het dat mijn CI module met de wereld bol en losse kaart met mediaguard werkt en niet geschikt is voor deze decodering en dat love nature 4k op Viaacces draait ? 
       
    • Door MySat
      Ik werd gebeld door n vriend die een "Error c406"" van canal digitaal krijgt bij het inloggen via de LG TV.
       
      Deze LG heeft WebOS 4.5 en heeft vlekkeloos gewerkt met de 30 dagen gratis optie. Nu hij moet inloggen met zijn valide account, lukt dat via de TV niet meer.
       
      Situatie:
      - Lokatie Frankrijk
      - Schotel en abo/account by Canal Digitaal
      - Inloggen via Iphone/Pc by live.canaldigitaal.nl geen enkel probleem
       
      Via LG TV met app de 30 dagen gratis optie geen probleem tot eergisteren (einde 30 dagen gratis) en nu niet in kunnen loggen op TV met C406 Error op de TV. 
      Geen VPN of andere illegale zaken worden hier gebruikt.
       
      Snapt iemand dit, kun je dit uitleggen en heeft iemand tips ? (De helpdesk bellen is al 5 keer gebeurd en daar kom je geen meter vooruit, dus die tip is al passée 😉 )
       
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid