Ga naar inhoud


dubbele tuner werkt 1/2 - Vu+ ultimo "oud"


kees321

Aanbevolen berichten

Dag, even een vraag voor de zekerheid.
Een tijd terug kocht in een dubbele tuner voor mijn Vu+ ultimo, niet 4k cq "oud".
Installeren ging prima, komt keurig te voorschijn als 2 tuners.
Maar na enige tijd begon ik met wat te ergeren aan de lege opnames.
Soms, maar niet altijd.
Nvvt ging me een lichtje branden en heb ik als experiment alle tuners uitgeschakeld behalve de helft van die dubbele, en idd, geen beeld, maar wel EPG, tenminste, of dat zat al in het geheugen, of . . ?

Kan ik concluderen dat de nieuwe tuner niet goed is ?
Al voor ik er mee terug ga naar de winkel.
bvd.
 

aangepast door kees321
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je er 2 afzonderlijke kabels aan bevestigd vanaf een LNB met 2 uitgangen (of een stel LNB's met juist ingestelde switches)?

Zijn de tuner-instellingen juist ingevoerd? Want dat ze beide herkend worden zegt niet alles.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor reactie,

 

Ik had al bedacht om toe te voegen dat het om DVB-C gaat, met een ingang en een door lus uitgang.

Veranderd dat iets aan je idee ?

Ik kan het nog een keer proberen, maar zou dat zin hebben ?

 

Op de een of andere manier kon ik het bericht niet voor een 2e keer aanpassen en je antwoord zag ik eerst ook niet, ergens een omgevallen bitje zeker 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

In welk Tuner slot heb jij de DVB-C Tuner geplaatst.

 

Volgens de onderstaande link dient deze dubbele Tuner in slot A geïnstalleerd te worden en dan zou het gewoon moeten werken tenzij jouw Kabel provider dit niet toelaat maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.

 

Tuner A is het eerste slot vanaf de buitenzijde gezien, zie link.

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Tunerkonfiguration_Vu%2B_Ultimo_mit_zwei_DVB-C/T_Tuner

 

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_Ultimo
 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank,

het gaat om deze tuner VU+ DVB-C/T/T2 Dual hybrid PnP tuner

*******

Hij kwam ook direct tevoorschijn als dubbele tuner en de ook de extra 2 letters, rechts onder in beeld, hoe dat verder te benoemen weet ik niet maar ws duidelijk genoeg zo.

 

Maar, ik heb de tuner nu in slot A gezet en . . .

grrrr. allerlei vreemde foutmeldingen en niet op willen starten, en, heel verhaal, nu even niet, eeerst weer wat doen wat hopelijk wel opschiet.

 

NB, achteraf gezien had ik beter een extra enkele tuner kunnen kopen, aan 3 kanalen heb ik wel genoeg maar ik dacht een slot vrij te houden voor een schotel, maar daar kom ik toch voooorlopig niet aan toe. Maar ja, achteraf . . . .

aangepast door ceesv
Link naar winkel verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit op een DVB-C Dual (Twintig) Tuner nooit een 2e ingang dus hoef je ook niet door te lussen.

Ik heb dit althans nog nooit hoeven te gebruiken, dit in afwijking bij gebruik van een DVB-S2 Dual Tuner, daar zitten wel 2 ingangen op.

Op mijn huidige VU+ UNO 4K is ook een DVB-C Dual Tuner in gebruik en ook hier is maar één kabel nodig om beide Tuners te voeden.

 

@kees321, dit moet normaliter goed werken.

 

Het is natuurlijk niet uitgesloten dat de geleverde tuner defect is en dat is lastig te controleren.

Mijn voorstel zou zijn om deze onder garantie naar de leverancier terug te sturen en om een vervangende tuner te vragen.

 

Je moet wel zeker zijn dat jij bij de geïnstalleerde Tuners behorende instellingen correct hebt geconfigureerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van alles geprobeerd, de details laat ik maar achterwege, ik kan niet anders concluderen dan dat de tuner stuk is.

Dus dan moet ik een keer op een werkdag overdag naar de winkel in.

Of ik stuur het op, nu ja, ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben daar.

Het heeft mij al de ONnodige tijd gekost, grrrr.

 

Wat me toch weer altijd verbaasd bij alle(?) software, je start iets op, er gebeurd een tijd niets, en dan, nog even wachten, of  . . .?

Het moet toch mogelijk zijn om er een teller oid aan te hangen die nvvt een proces wat niet wil afbreekt, dan wel herstart in een veilige modes.

Maar goed, al-sie het doet dan is het een mooi ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is jammer dat je de details van wat je allemaal hebt geprobeerd niet wilt delen.

Zo weten wij niet of jij b.v. de Ultimo ook al helemaal opnieuw hebt geïnstalleerd en dan met de DVB-C Dual Tuner in poort A.

Zo niet, dan zou ik dit toch ook eerst even proberen, dit zou weleens een oplossing kunnen bieden.

 

Ik weet niet wat je in het 2e gedeelte m.b.t. de software nu precies bedoeld maar houd er wel rekening mee dat dit type VU+  Ultimo intussen al bejaard is want de 1e levering was al in 2012 en dan wordt er denk ik niets meer aan de software toegevoegd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-1-2020 om 13:58, kees321 zei:

deze tuner VU+ DVB-C/T/T2 Dual hybrid PnP tuner

 

is in elk slot toepasbaar van de "oude" Ultimo en daarmee kun je 2 kanalen tegelijk zien of opnemen

mits je ze software matig juist configureert tuner b is gelijk tuner a

heb je dat niet geconfigureerd zie je wel 2 tuners maar is de ontvangst als één single dvb-c

 

als je 3 zenders wilt kunnen opnemen moet je drie tuners hebben, dus die Dual + een single

en dan nog steeds heb je ook voor dvb-s een slot vrij

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel in een Ultimo 4K en als in een Solo 4K dubbele kabeltuners zitten. Beide hebben maar 1 kabelingang, zoals al is gezegd. Maar je moet wel in je tunerconfiguratie kijken of ze beide zijn ingeschakeld.

 

Je kunt voor deze ontvangers ook kabeltuners in FBC-versie krijgen. Dan kun je toch meerdere zenders tegelijk op 1 tuner opnemen. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, ik heb de tunerslots met FBC-mogelijkheid gebruikt voor mijn satelliettuners.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...