Ga naar inhoud


Boeing 737-800 met aggregaat ?


de mon

Aanbevolen berichten

Verleden jaar stapte ik op achteraan de vlieger. Zo te horen was daar iets aan brullen. De motors waren het niet, turbines draaiden stil.

Maar achteraan de staart zag ik een pijp, een soort uitlaat waaruit het lawaai kwam. Klonk zoals die stille waterpompen aan een bouwgrond, stil maar zwaar(systeem ken ik niet om 't geluid te dempen).

Zit daar een aggregaat in ?

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mogelijk kan de APU ook in de lucht gestart en gebruikt worden indien een motorstart tijdens de vlucht uitgevoerd zou moeten worden, of de airconditiong en drukcabine via de motoren gevoed niet zou werken.

Er bestaat mogelijk ook een mogelijkheid om een motor d.m.v. de voorwaartse snelheid te starten indien uitgevallen.

V.G. Victoria22.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rest nog te vertellen, dat de apu meestal een kleine straalmotor is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Was mijn vraag hier bijna vergeten.

Kl straalmotor?-Daarom zo'n dikke uitlaat achteraan en stil.

APU, verwissel ik dat met dat schroefje onderaan voor stroom op te wekken bij nood?

En idd, de wagens voor airco , tankwagen en elektricitet waren weg.

En na 15 j vliegen heeft dat brullend geluid een naam/doel.  

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En naast de APU heeft die ook nog een RAMfan... Levert absolute noodstroom voor de basic in-flight electronica....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, nee de 737 heeft geen RAT, hij heeft noodbatterijen voor 60 minuten reserve wanneer alle motoren en apu uitgevallen zouden zijn.

De 757 heeft wel een RAT, die onder meer hydraulic power voor de besturing levert.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...