Ga naar inhoud


Ontvangst overdag vs avond/nacht


Spartacus

Aanbevolen berichten

Ik zit met een vreemd probleem.

Heb de Vu+ Uno 4K nu ca 2 jaar.

Sinds een 3 tal weken heb ik problemen met de ontvangst van verschillende kanalen, op verschillende satellieten.

 

De problemen doen zich vreemd genoeg alleen overdag voor.

In de loop van de avond verbeterd het ontvangst.

Inmiddels heb ik de tuner vervangen waardoor er wel verbetering is maar nog niet helemaal.

 

Bv NPO1 en NPO3:

overdag net 50% na vervangen van de tuner

voor vervanging van de tuner was dit lager waardoor óf heel slecht ontvangst of zelfs niets.

’s avonds heb ik gewoon 90% signaal

 

Bij CNN (19.2E) bv:

overdag geen ontvangst (ook na vervanging tuner)

’s avonds heb ik 80% signaal

 

De ontvangst wordt begin van de avond steeds beter.

 

Bekabeling, schotel, LNB, connectoren.....alles is gecontroleerd.

 

Wat speelt er hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Sluit eens een ontvanger met een korte kabel rechtstreeks aan op één lnb en kijk dan nog eens.

 

Is er geen begroeiing tussen je schotel en de satellieten omhoog gekomen, heb je wel vrij zicht?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, begroeiing schuift niet 's avonds naar beneden of uit de weg. Die is er wel of is er niet. Wellicht een hitte probleem door zonnereflectie? Zitten er wellicht scheurtjes in de LNB kappen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vaak is er sprake van instraling van een zender die overdag gebruikt wordt, of een apparaat dat overdag aan is.

Straalzenders kunnen in de buurt staan die voor bedrijven of winkels overdag gebruikt worden en 's avonds niet.

vervangen van oude coax helpt meestal in combinatie met de juiste kringstekkers ( Hirschmann KOKA 9 Eca 4G/LTE )

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat toch geen DECT telefoon bovenop je ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij temperatuurafhankelijke ontvangstproblemen zou ik ook altijd de LOFs van de LNBs uitproberen.

Bijv met 9746/10596 ipv 9750/10600,

en eens met 9754/10604.

 

Ik had zelf ooit een LNB waarbij ik een zomer- en een winter-instelling moest gebruiken voor de LOFs!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan hoef je de LOF niet te testen, dat is LNB afhankelijk niet receiver afhankelijk

heb je de tuner wel vakkundig erin gezet?

stroom af

2 0 minuten wachten

kast open en tuner eruit

opnieuw even wachten en de tuner er goed in drukken

kast dicht en COAX er correct aansluiten

opstarten

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan moet je die waarden die je veranderd die a33 opgaf ook na meerdere metingen testen en aanpassen.

Denk niet dat de bekende Vu+ een probleem heeft met de algemene waarden die gebruikelijk zijn.

succes

 

wacht even je hebt een bericht aangepast, zonder dat het kenbaar gemaakt is, hoe kan dat?

aangepast door Tonskidutch
aanvulling van mijn reactie

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, geen LOF-probleem dus. (Ja, zo was de bedoeling.)

 

8 uren geleden, Spartacus zei:

Ik heb het van de week met een andere ontvanger geprobeerd. Werkt perfect overdag.

 

Dan lijkt er toch echt wat hardwarematigs kapot is. Zijn er bekende condensatorproblemen met die VU? Condensatoren die wel erg warm worden in gebruik?

Met de VU+ ben ik verder niet bekend...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...