Ga naar inhoud


Probleem met installeren VU+ UNO 4K SE


Jürgen

Aanbevolen berichten

Het is alweer jaren geleden dat ik een satelliet ontvanger op de camping geïnstalleerd en zelf gebruikt heb.

Dit blijkt nu ook omdat ik het maar niet voor elkaar krijg om via VTI beeld te krijgen.

Het enige beeld wat ik krijg is RTV Drente met een signaalsterkte van 86% en een kwaliteit van 94% en dat met een perfect beeld.

Dus ik zou moeten veronderstellen dat de 80 cm Triax goed is afgesteld.

De zenderlijst heb ik via Fast Scan binnengehaald.

 

Alle anderen zenders zoals o.a. NPO1 en NPO2 geven geen beeld.

Hierbij zie ik overigens ook een nogal vreemd verschijnsel.

NPO1 geeft een signaalsterkte van 86% en een kwaliteit van 94% maar

NPO2 geeft een signaalsterkte van 87% en een kwaliteit van 2% en m.n. het laatste is wel vreemd, dit is overigens bij meerdere zenders het geval.

 

Ik gebruik Oscam 1.20 rev: 11572 uit de feed i.c.m. Oscam Butler.

 

Op mijn wat oudere Samsung TV werkt het overigens ook niet, daar geeft die aan dat de zenders gescrabbeld zijn.

De kaart is bij CD succes heractiveert en ik maak sinds gisteren gebruik van het abonnement Fles-6.

Dit werkt wel op de o.a. tablet maar ik heb hier op de camping onvoldoende WiFi capaciteit.

 

Nou, wat kan ik nog meer aan toevoegen, ik denk nauwelijks meer.

iemand een idee waar ik het moet zoeken?

 

Ooh ja, de kaart moet toch met de chip naar achteren en naar beneden, correct?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Jurgen, voor Nederland 2, staat de FEC voor deze transponder wel goed?

29900 2/3

 

11739.00 V 202 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3  

 

Heb je Oscam opnieuw gestart?

Wat zie je in de Oscam webif?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De FEC heb ik nog niet gecontroleerd omdat ik ervan uit ga dat de d.m.v. Fast Scan binnen gehaalde zenderlijst uw-to-date is.

Oscam heb ik al 2x opgestart.

Oscam WebIf moet ik nog bekijken maar daarvoor moet ik eerst nog de poort opzoeken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Jürgen zei:

 

Ooh ja, de kaart moet toch met de chip naar achteren en naar beneden, correct?

 Wat bedoel je met “ de chip naar achteren”?
De chip op de kaart gaat als het ware als eerste in de ontvanger en dan steekt er een stukje kaart uit.

De chip zit dan vrij diep in de ontvanger.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Ventura zei:

Ai...Ergens nog een reserve lnb in de buurt? 

 

Nee, helaas niet.

Deze is net nieuw, het is een Inverto Black Ultra Twin LNB

 

Als jullie nu alle symptomen bij elkaar leggen, hoe groot is dan de kans dat dit probleem aan de LNB zou kunnen liggen?

Feitelijk heb ik 2 problemen.

Één met zenders die maar 2% kwaliteit hebben en alle gecodeerde CD zenders worden niet geopend

 

34 minuten geleden, drz zei:

 Wat bedoel je met “ de chip naar achteren”?
De chip op de kaart gaat als het ware als eerste in de ontvanger en dan steekt er een stukje kaart uit.

De chip zit dan vrij diep in de ontvanger.

 

Inderdaad, '...met naar achteren...' bedoel ik dat de chip vrij diep in de reader zit én dan moet de chip toch naar beneden gericht zijn, correct?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, maak eens een manual scan op de astra 3 23,5 Oost sateliet met netwerkzoeken op Ja

 

in het verleden heeft Mimisiku ons erop gewezen dat VTI geen goede fastscan maakt op de 23,5 Oost, en dat kan ik bevestigen helaas

dus zoals in je eerder topic over instaleren zonder schotel een goede lijst erin zetten of, nu manual scan met netwerkzoeken gebruiken

aangepast door Tonskidutch
aanvullende reden

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik zo meteen doen maar is het niet vreemd dat ik van de Regionalen alleen RTV Drenthe te zien krijg terwijl alle andere regionalen ook dezelfde signaalsterkte laten zien?

 

N.B.

Ik heb ook OpenPLI geïnstalleerd en dan de geïntegreerde zenderlijst gebruikt maar die doet het ook niet beter.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen RTV Drenthe is ongecodeerd, voor de rest van de regionalen zal de softcam aan het werk moeten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

oeps dat is wel een probleem dan,

 

Tja, waar ligt nu het probleem, bij de nog niet goed aangemelde / heractiveerde CD kaart, aan de kaartlezer of aan Oscam?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...