Ga naar inhoud


Probleem met installeren VU+ UNO 4K SE


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik had daar een tijdje geleden ook gezeur mee, toen ik de HD+ kaart toevoegde, de CD kaart wilde niet meer werken.

 

Een paar keer de Oscam versie heen en weer geïnstalleerd en opgestart, de ontvanger opnieuw gestart en toen werkte het plotseling weer.

In de Solo HD zit de chip inderdaad aan de onderkant van de kaart in de lezer.

Wanneer je toegang hebt tot de webif kan je zo zien of de kaart herkend wordt, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.

Is het probleem dat je geen laptop bij je hebt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ik heb een MacBook Pro bij me.

Ik moet alleen nog weer even opzoeken in welke map de configuratiefiles staan met de juiste poort maar dat zal nu wel tegen de avond worden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier is nog iemand met hetzelfde probleem.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jürgen zei:

Deze is net nieuw, het is een Inverto Black Ultra Twin LNB

 

Deze kunnen ook defect raken. Ook nieuw uit doos. TV Drenthe en NPO 1 zit op 12188H daar hebt u geen problemen mee. Immers u krijgt daar een lock met de ontvanger. NPO 2 zit op 11739V en daar hebt u een uitdaging mee. 

 

2 uren geleden, Jürgen zei:

alle gecodeerde CD zenders worden niet geopend

 

Wat de meeste attendeerde uitdaging met Oscam en of smartcard heractiveren. Ik weet niet of dit soelaas geeft, even met een gummetje de gouden chip schoonmaken met beleid. Zodat de contacten weer mooi schoon zijn. In het ergste geval is de smartcard defect.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht het de heractivering zijn die bij oscam lastig gaat zoals boven vermeld

dan zet je der toch effe CCcam op om het activerings emmetje te vangen en daarna weer terug naar de stabiele oscam

de arm versie dan wel te verstaan

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem (vanzelf) opgelost..

 

De wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Diversen heractivaties van de CD kaart hebben niet geholpen en wie schetst mijn verbazing toen  zo net zonder enige aankondiging of eigen ingreep de TV en VU+ beelden op alle zenders lieten zien.

 

Mijn vermoeden is nu dat n.a.v. mijn gisteren aan CD via FB gestelde vraag de kaart alsnog (opnieuw) aangemeld of heractiveert werd.

Het vreemde is alleen dat de app wel gewoon werkte, maar ja, wellicht hebben die 2 totaal niets met elkaar te maken.

Hoofdzaak is dat het werkt en allen bedankt voor het meedenken.

 

Ik vraag mij af wie dit vanuit de klachten gezien heeft kunnen bedenken, ik in elk geval niet.....☹️

  • Bedankt 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jürgen zei:

 

Inderdaad, '...met naar achteren...' bedoel ik dat de chip vrij diep in de reader zit én dan moet de chip toch naar beneden gericht zijn, correct?

 

Ja correct en op die manier.

Heel soms, en daar hoef je niet altijd leek voor te zijn, kan het voorkomen dat de kaart verkeerd om in de ontvanger steekt....dus met de chip buiten de tuner. 😁

..of de kaart zit verkeerd om..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zat voor dit onderwerp even te kijken naar de settings in mijn ontvanger en kwam er achter dat de HD+ kaart niet meer werkte.

Met het CI module kreeg ik weer beeld, maar in Oscam wilde het niet weken.

 

Na 2 keer de ontvanger opnieuw gestart te hebben werkt alles weer in Oscam.

 

Het blijft iets magisch!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wil inderdaad wel eens voorkomen dat een kaartlezer lastig wil “ opstarten” , als ik het zo mag noemen..

Zelfs binnen oscam wil de lezer aangeven dat de kaart werkt maar dat er niets gedecodeerd wordt.

Meestal haal ik de spanning even van de box af voor een minuut waarna het weer werkt.

 

Ik heb nooit een logfile uitgelezen of iets in die richting,  maar ik vermoed dat het een soort van memoryleak is in de software, een extensie of plugin waardoor de ontvanger niet lekker loopt.

De volgende keer zal ik eens kijken het geheugen niet “ vol loopt”. 
Die informatie kan handig zijn voor imagebakkers of plugin makers..

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kaartlezer bij mijn HD+ kaart zou werken, maar kon geen entitelments lezen.

In het log stond dat er geen geschikte kaartlezer was aangemaakt voor deze kaart.

 

Een paar keer herstarten liet weer beeld verschijnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...