Ga naar inhoud


VU+Ultimo 4K BlueTooth Edition


Mimisiku

Aanbevolen berichten

De BT afstandsbediening is eigenlijk een 'duo'. Doet BT en IR. Anders zou hij nooit mijn TV kunnen bedienen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kocht de Ultimo 4K 2 jaar geleden samen met de toen optionele BT afstandsbediening. Dus ik heb er 2.

De originele is alleen IR en de BT AB uiteraard IR en BT. Zonder IR kun je de box niet uit stand-by halen.

Omdat de originele AB nooit is gekoppeld aan mijn TV kan ik hiermee dus nog steeds het PCM level gelijk leggen met de AC3 bitstream qua geluidsterkte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-5-2020 om 19:19, Mimisiku zei:

Daar was ik tijdens een eerdere klus al achtergekomen. Moest in januari een VU+Ultimo4K voor iemand herinstalleren. Die had 2 x een DVB-S2X tuner gekocht die dus in slot A en slot B zaten. Dat gaat dus ook niet!! De DVB-C FBC móet in slot A en een DVB-S2X FBC in slot B. Er is nog een slot vrij voor een klassieke DVB-S2 of DVB-C/T2 tuner. Staat ook zo in de WiKi...

Begrijp ik hier nu uit dat je geen twee DVB-S2X FBC tuners (werkend) naast elkaar kunt plaatsen? Of bestaat het probleem alleen i.c.m. een DVB-C FBC tuner?

 

Verder lees ik dat je een 2TB HDD hebt. Van fabriekswege? En is ie hoorbaar? Het klinkt misschien kinderachtig maar wij zijn allergisch voor HDD's die in rust geluid maken in een verder muisstille omgeving.

 

@Tonskidutch Welke Denon AVR heb je? Ik heb een X3400H. Volgens het boekje zou ie 4K via HDMI moeten kunnen doorgeven. Mijn windows 10 systeem vertikt het echter een resolutie groter dan 1920x1080 beschikbaar te stellen. Welk trucje ik ook probeer... Mijn monitoren heb ik inmiddels allemaal vervangen door 2560x1440. En dat oogt dan niet prettig.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk kan ik dat niet met zekerheid zeggen.. De box die ik moest klussen had i.d.d. 2 DVB-S2X FBC in slot A en slot B. Die liep dus continue vast (dat was de hoofdklacht). Tuners van slot verwisselen hielp niets. Doos bleef vastlopen en wilde vaak niet eens opstarten... Nadat er één vervangen was voor DVB-C FBC in slot A waren alle problemen over! Volgens de WiKi móet de DVB-C FBC dan in slot A en de DVB-S2X FBC in slot B. Mocht dat niet genoeg zijn dan kan er nog een twin-DVB-S2 legacy-tuner in slot C geplaatst worden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wordt maar complexer en complexer. Met soms onbegrepen storingen die zich maar niet laten beredeneren.

 

Mijn laatste zelf assemblage PC heeft een gigabyte Mainboard met daarin twee identieke gigabyte Radeon RX 550 videokaarten (niet om te gamen; ik wil graag 6 monitoren tegelijk op hoge resolutie kunnen aansluiten). Alleen de drivers van de bijgeleverde CDRom werken. Iedere update (en dat zijn er nogal wat) maken het systeem onklaar, in die zin dat er nog maar één videokaart gezien wordt. If it ain't broke, don't fix it! Maar ik ben altijd bang dat het onvermijdelijke update geweld van windows het een keer gaat overrulen.

 

Het duurt nog een paar weken maar ik ga het gewoon proberen met die twee DVB-S2X FBC 's

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je dan ook de (bijna) noodzakelijke QUADRO LNB's of UniCable LNB gebruiken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unicable niet.

 

Verder loop ik al weer erg achter merk ik...... Ik ken quattro LNB van mijn eerste schotel set-up uit 2002. Zat een relatief dure spaun switch bij. Maar volgens de verkoper de enige oplossing om meer dan één tuner/TV combinatie aan te sluiten. Bleek maar voor één satelliet bruikbaar.... Daarna quad LNB's. Een stuk soepeler in gebruik.

 

Quadro's ken ik niet. Maar misschien bedoel je quad's. Daarvan wil ik er (minimaal) 8 gaan gebruiken in mijn nieuwe set-up. Die tamelijk uitgebreid gaat worden. In de woonkamer een Vu+ ultimo. In mijn mancave een TBS6904 DVB-S2 Quad Tuner in mijn  nieuwe PC. Misschien wat overkill allemaal. Zeker in de tijd dat de satelliet op zijn retour lijkt. Maar het houdt me van de straat. Hoop ik dan maar :)

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel VL,VH,HL,HH meen dat die quadro genoemd worden. De quad's zijn Universal LNB's met 4 uitgangen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku VL,VH,HL,HH. Duidelijk! Zoiets noem ik quattro.

 

@Tonskidutch Bedankt voor de tip. Daar zou de schoen wel eens kunnen wringen. Momenteel gebruik ik 4 QHD (2560x1440) monitoren met een allegaartje aan verbindingen. HDMI, Dp en dual link DVI door elkaar. Alles werkt behalve HDMI doorlussen via de DENON. Ik heb wel een work-around maar het is handig dat ik het menu (en wijzigingen daarin) van de Denon op een monitor kan zien.

aangepast door kwetal

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kwetal

Van die 2TB 2.5" HDD hoor je niets. De VU+Ultimo4K levert keurig 4 rubberen isolatoren mee die tussen de schroeven en de montageplaat geplaatst worden. Geen zacht gezoem, niets en daarbij biedt de SATA interface de 'sleep-modus'. Ik stel hem op 5 minuten in. Na die tijd gaat hij slapen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, kwetal zei:

.....

Momenteel gebruik ik 4 QHD (2560x1440) monitoren met een allegaartje aan verbindingen. HDMI, Dp en dual link DVI door elkaar. Alles werkt behalve HDMI doorlussen via de DENON. Ik heb wel een work-around maar het is handig dat ik het menu (en wijzigingen daarin) van de Denon op een monitor kan zien.


Standaard kan de DENON geen 4k 60fps doorgeven, alleen 24fps
Omdat je PC op 60 fps of hoger draait valt die terug naar 1080p60 om tegemoet te komen aan de eisen van de DENON.

 

Als je in het menu kunt komen wijzig dan meteen de volgende instelling in Video setup:
4k-Signaal Formaat: Verhoogd (ipv Standaard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku Dank je voor de noise info. Ik krijg steeds meer zin in de Vu Ultimo. Verder heb ik me, voor zover info beschikbaar, ingelezen in de FBC tuner. Wat ik begrepen heb zou het niet uitmaken welk type LNB (quattro vs quad vs unicable) je hebt om de extra functionaliteit te kunnen benutten. Overigens sta ik wel open om quattro's te gaan gebruiken.  Met bijpassende multiswitch. Ik zal daaromtrent een apart topic openen in schotelpark.

 

@Old Satterhand Ik weet vrijwel zeker dat ik die optie al uitgeprobeerd heb. Helaas zonder resultaat. Mijn laatste hoop is in het toepassen van HDMI kabels 2.0b.  Bij mijn eerstvolgende bestelling kleinmateriaal ga ik voor 2x5 meter. (3 meter is vrij krap voor mij. Ik heb graag wat speling).

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg de VU+ modellen al langer omdat dit merk ook als betrouwbaar bekend staat. Voor ik de Ultimo4K kocht heb ik (puur om 4K te proberen) eerst een VU+Zero4K gekocht. Ondanks het feit dat het goedkoopste model was draait hij soepel en gaf geen enkel probleem. Mijn DM8000 werkt nog 100% maar heeft uiteraard geen 4K en (maar) 4 tuners maximaal. 2 voor de satelliet en 2 voor de kabel. Aangezien ik intern deel (zowel signaal als kaarten) wilde ik minimaal 8 kabeltuners. De keuze werd dan VU+Duo4K of de VU+Ultimo4K. De Duo4K heeft slechts 2 tunerslots, dus de keus was snel gemaakt. Zelfs nog een losse 'legacy' twin DVB-C/T2 tuner kunnen bemachtigen dus nu beschikking over 10 kabeltuners...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, kwetal zei:

 

@Old Satterhand Ik weet vrijwel zeker dat ik die optie al uitgeprobeerd heb. Helaas zonder resultaat. Mijn laatste hoop is in het toepassen van HDMI kabels 2.0b.  Bij mijn eerstvolgende bestelling kleinmateriaal ga ik voor 2x5 meter. (3 meter is vrij krap voor mij. Ik heb graag wat speling).

 

Het probleem zit niet in de kabel. Er zijn 2 dingen waar je op moet letten.

1. Na het wijzigen van de instelling op de DENON moet je een HDMI handshake forceren naar zowel de TV/Monitor als naar je PC. De beste methode is om alles uit te zetten en deze volgorde te hanteren bij het aanzetten: TV, AVR, PC. Soms is het voldoende om de kabels even los te nemen.

2. De AUX 1 ingang op het front van de AVR kun je beter niet gebruiken. Die geeft bij mij ook max 1080p/24 !

 

Op HDMI 1 werkt het goed:Denon.JPG.18544d7a3126a15c0dff2926230bb71d.JPG

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...