Ga naar inhoud


Een rontonde in Spanje is een ramp


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op 23-10-2020 om 18:15, Sprietje zei:

Hoe een rotonde te nemen volgens de examinators.
Bekijk het volgende filmpje:

 

Niet dat ik zo vaak in Spanje kom maar het is me nu alleen nog onduidelijk waarvoor die Spanjaarden dan die linkerbaan hebben aangelegd als je die toch niet mag gebruiken.

Verder natuurlijk wel erg typerend om een instructie filmpje te laten zien waar iemand doodleuk over de rotonde wandelt maar ook waar de meeste weggebruikers juist wel even die linkerbaan gebruiken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

30 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Niet dat ik zo vaak in Spanje kom maar het is me nu alleen nog onduidelijk waarvoor die Spanjaarden dan die linkerbaan hebben aangelegd als je die toch niet mag gebruiken.

Verder natuurlijk wel erg typerend om een instructie filmpje te laten zien waar iemand doodleuk over de rotonde wandelt maar ook waar de meeste weggebruikers juist wel even die linkerbaan gebruiken.

Als ik 3 kwart moet hier in Spanje gebruik ik wel de linkerbaan. Vooral als er stoplichten staan net na de rontonde sta je op de rechterbaan gewoon vast als die op rood staan. Je moet enkel heel goed in je spiegels blijven kijken dat niet even iemand met een te hoge snelheid verder de rotonde over gaat zonder richting aan te geven. Maar ik ben het na ruim 20 jaar wel gewend hoe men hier rijd in Spanje al blijf ik het niet richting aangeven of verkeerd richting aangeven zeer irritant vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Niet dat ik zo vaak in Spanje kom maar het is me nu alleen nog onduidelijk waarvoor die Spanjaarden dan die linkerbaan hebben aangelegd als je die toch niet mag gebruiken.

 

Dat is ook precies wat ik in mijn eerste bericht schreef. Zoals iemand die zijn rijbewijs moet halen geleerd wordt een rontonde te rijden, kun je net zo goed slechts 1 rijbaan hebben. En zolang de rontonde niet erg druk is, heb je er allemaal geen last van maar in drukke steden waar zeer drukke rontondes zijn waar op alle 5 de toegangswegen auto's staan te wachten om de rontonde op te kunnen rijden, kan het een drama zijn. Er bevinden zich op de toegangswegen naar de rontondes ook zebrapaden. Als een automobilist de rontonde wil verlaten, gebeurt het vaak dat een automobilist moet stoppen omdat er iemand over de zeebra loopt. De auto die daar achter zit en ook af wil slaan, staat al met zijn kont op de rontonde waardoor de automobilisten die op de rechter rijbaan van de rontonde rijden ook niet verder kunnen en zo wordt het verkeer gewoon opgehouden en komen de aanvoerroutes naar de rontonde nog voller te staan. En ik bedoel dus een rontonde zonder verkeerslichten en dus ook geen voetgangerslichten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat laat wel zien dat ze in Spanje niets snappen van een rontonde. Van 3 aanrijstroken naar 2 rijstroken op de rontonde moet wel tot problemen leiden.

En ruimte is er toch genoeg voor een derde baan maar ja, als je beredeneert dat je toch altijd de rechtse rijbaan moet gebruiken, is een 3e rijstrook helemaal niet nodig.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@stevenvc19

Dat het vlak voor de rotonde in eens een 3 baans wordt heeft te maken met die urbanisaties die aan de rechterkant ligt, diegene die daar moet zijn gaat aan de rechterkant rijden. Ook van de andere kant.

aangepast door D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, D.Quijote zei:

@stevenvc19

Dat het vlak voor de rotonde in eens een 3 baans wordt heeft te maken met die urbanisaties die aan de rechterkant ligt, diegene die daar moet zijn gaat aan de rechterkant rijden. Ook van de andere kant.

Ik dacht dat het daar wel mee te maken zou hebben maar je moet nog altijd zo rechts mogelijk de rotonde oprijden. Wat doe je dan met het middelste vak? en het linker vak? Moeten die beiden dan zo links mogelijk de rotonde oprijden? 
Ik zou verwachten dat men bij het creëren van een derde baanvak rechts dan ook een derde baanvak op de rotonde aanlegt die naar de eerste afslag leidt. denk ik dan... zoals je op andere plaatsen ziet. Daar kan je ook rechts voorsorteren om de eerste afslag te nemen en dan moet je de rotonde niet eens oprijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die onderbreking zit er in zodat je kunt zien dat je hem niet linksom kunt nemen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die er veel komen gebruiken het 2° baanvak om hun doel te bereiken. Ikke als niet kenner van de situatie daar en je moet ook nog de bordjes lezen rijd er rechts op. Omdat je rechts rijdt ben je steeds in voorrang.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...