Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Om te horen te krijgen dat jij die afspraak niet kan maken en je schoonvader dat zelf moet doen?

Wij hebben dat hier opgelost door de telefoon op de speaker te zetten, ze zelf het woord te laten doen en zelf op de achtergrond instructies te geven.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels geregeld.

 

Maar Nu volgend probleem.

 

Schoonmoeder is dement en wil niet meer het huis uit. Heeft inmiddels uitnodiging binnen . GGD kon me hierop geen antwoordt geven. Heb hiervoor ook weer een nummer gekregen. En ja hoor , daar gaan we weer => er zijn nog 34 wachtende voor U.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, blitz10 zei:

om een afspraak te maken voor een vaccinatie corona

 

Kreeg je schoonvader daar een brief over?

Ben zelf even aan het zoeken wanneer ik aan de beurt kom. De huisarts betekend in dit geval niets voor mij.

Laat ik nou in half maart 60 worden, dus in welke groep val je dan op dit moment???

 

pff verzekering weet niets, huisarts weet niets, GGD weet ook niets, helder. Ik moest zelfs zoeken naar de locatie waar ik gevaccineerd wordt tzt.

ik kan je verzekeren @blitz10, ik heb hetzelfde aantal minuten nodig voor mezelf om op voorhand te weten te komen of ik bij de volgende leeftijdsgroep hoor of die daarna.

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

   

tot 60

tot en met 60

vanaf 60

ouder dan 60

 

U ziet men speelt met je voeten. Helder is echt anders.

Ook omdat men later begonnen is met inenten / vaccineren mag men wel eens een heel duidelijke datum voor een groep geven  EN dus ook wie tot die groep behoort.

 

voor mijn part mag je ook zeggen, dat de datum is uitgesteld wegens ontbrekende vaccins, maar zeg iets.

aangepast door Tonskidutch
aanvullende stelling

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met jouw leeftijd behoor je nog tot de groep "Oudere jongeren".😎

De toevoeging van oud naar jong geeft aan dat je nog (lang) niet aan de beurt bent.

 

Een ding is zeker, de datum staat niet in steen gebeiteld, de leveringen in Europa van het vaccin zijn door omstandigheden wat vertraagd.

Iets met kleine lettertjes in het koopcontract.

 

Ondertussen wordt er in de krant gesproken dat vele ouderen er tegenop zien om de komende week naar een inenting locatie te reizen, gezien de te verwachten gladheid en Siberische temperaturen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ceesv zei:

Ondertussen wordt er in de krant gesproken dat vele ouderen er tegenop zien om de komende week naar een inenting locatie te reizen, gezien de te verwachten gladheid en Siberische temperaturen.

 

Nou ik wil wel in de plaats van de twijfelaars vanwege de kou.....ben 71 en wil eruit..!!

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deel van de mensen met overgewicht krijgt 3 coronaprikken

 

Doordat er te korte naalden gebruikt zijn, moet een deel van de mensen nog een keer extra geprikt worden. De naald moet namelijk in het spierweefsel terecht komen.

Bij de juiste vaccinatietechniek lukt het meestal om i.m. te vaccineren met een 25 mm-naald, ook bij mensen met meer subcutaan vet. In hoofdstuk 6 wordt daarvoor het volgende aangegeven: Fixeer de injectieplaats tussen duim en wijsvinger en trek de huid daarbij strak. Duw bij meer subcutaan vet voldoende door bij het prikken om de spier goed te bereiken. Bij ernstige obesitas, in het geval van een te dikke subcutane vetlaag, kan het nodig zijn om een langere naald te gebruiken (38 mm). Deze naalden worden niet standaard meegeleverd en moeten op de locatie zelf op voorraad zijn. Bij het gebruik van een langere naald is de toename van de dode ruimte in de naald verwaarloosbaar. Er moet een normale hoeveelheid vaccin opgetrokken worden in de toedieningsspuit. Meer is niet nodig. Bij twijfel over de juiste naaldlengte, kan dit op de volgende manier gecontroleerd worden: pak de huidplooi tussen duim en wijsvinger en beoordeel de dikte: als de naald korter is dan de helft van de huidplooi, dan is er een langere naald nodig. Op basis van gewicht of BMI wordt bij de volgende waarden geadviseerd om met een langere naald (38 mm) te vaccineren: Gewicht: bij vrouwen met een gewicht >90 kg, bij mannen met een gewicht >118 kg; BMI: >40. In paragraaf 5.2 is toegevoegd: Als bij de tweede vaccinatie een langere naald nodig is, moet op dat moment worden nagegaan of de eerste injectie met een juiste naaldlengte is gedaan. Als dit niet het geval is was, moet de betreffende persoon een derde vaccinatie aangeboden worden. De derde vaccinatie wordt met hetzelfde vaccin (merk) toegediend na het reguliere interval volgens de richtlijn.

zie:
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie

en
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2073674449/deel-van-mensen-met-overgewicht-krijgt-drie-coronaprikken

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...