Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Net doen alsof het coronavirus niet bestaat:


Duizenden ultraorthodoxe joden wonen begrafenis van rabbijn bij in Jeruzalem, ondanks lockdown, bekijk de foto's:


https://www.hln.be/buitenland/duizenden-ultraorthodoxe-joden-wonen-begrafenis-van-rabbijn-bij-in-jeruzalem-ondanks-lockdown~acc00a88/181790435/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Sprietje zei:

Net doen alsof het coronavirus niet bestaat:


Duizenden ultraorthodoxe joden wonen begrafenis van rabbijn bij in Jeruzalem, ondanks lockdown, bekijk de foto's:


https://www.hln.be/buitenland/duizenden-ultraorthodoxe-joden-wonen-begrafenis-van-rabbijn-bij-in-jeruzalem-ondanks-lockdown~acc00a88/181790435/

 

Ik heb mijn bedenkingen bij de echtheid van deze foto. Lijkt me hier iets niet te kloppen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

In Australië zijn weer strenge en ook beperkende maatregelen afgekondigd omdat er een beveiliger van een hotel het Engelse Covid virus heeft opgelopen. Na 10 maanden zonder besmettingen (South Wales).

Ja je vraagt je toch af waar ze het oplopen. Alsof er weer stiekum een of andere halve zool uit het buitenland naar Australië afgereisd is.

 

En hier gaan de scholen weer open na de 8e februari, terwijl we uit België weten dat ook kinderen weldegelijk mee helpen met verspreiden van het nieuwe Engelse Covid virus.

Ja wat is wijsheid. Op en Neer

00005129.gif

Nou een ander nieuwsbericht verbaasde mij, dan begrijp je hoe ontzettend moeilijk het blijkt om het buiten te houden!

 

https://nos.nl/artikel/2365718-weer-coronageval-in-nieuw-zeeland-besmette-vrouw-was-in-nederland.html

 

Dat de scholen weer open gaan is corona technisch ook niet van harte (ze waren er niet allemaal voorstander van) maar ze moesten hierin echt wel iets doen. Wat mij betreft laten ze de avondklok gewoon een paar weken doorlopen, de lasten een beetje verdelen. In Frankijk bleek na weken avondklok dat effect ook alweer terug te lopen dus dan zal het hier ook wel massaal omzeild worden door eerder af te spreken o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

Ik heb mijn bedenkingen bij de echtheid van deze foto. Lijkt me hier iets niet te kloppen.

 

Ik zie ze nu ook, bizar zeg!! Wat je bedoelt zie ik ook wel maar dat komt ook door de eenheid van tenue.

 

Het is allerminst slim zoveel mensen bij elkaar maar misschien speelde dit ook wel een rol in de mega vaccinatie opertie daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees in de krant dat Ultra-orthodoxe joden maar 12 procent van de bevolking uit maken, maar verantwoordelijk zijn voor 40 procent van de coronabesmettingen.
De meeste volwassen hebben geen internet, wijden hun leven aan het bestuderen van de heilige boeken, dienen zij niet in het leger en leven zij vaak van een uitkering.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Ik lees in de krant dat Ultra-orthodoxe joden maar 12 procent van de bevolking uit maken, maar verantwoordelijk zijn voor 40 procent van de coronabesmettingen.
De meeste volwassen hebben geen internet, wijden hun leven aan het bestuderen van de heilige boeken, dienen zij niet in het leger en leven zij vaak van een uitkering.

 

............en krijgen een bovengemiddeld aantal kinderen. oftewel, hun aantal  groeit.

Maar voor de fotograferende toerist zijn ze wel fotogeniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is natuurlijk een soort terugblik op het afgelopen jaar mogelijk en dat kan over deze pandemie gaan.

Er is echter bijzonder weinig goed nieuws te melden.

Er moet nog heel veel gebeuren om deze pandemie te kunnen uitroeien. Ja een virus dat zomaar uit het niets opdoemt en zich aan het menselijk weefsel en dierlijk weefsel vastklampt om zich te vermenigvuldigen inclusief mutaties.

 

1+1 = 3

vermijdt contacten

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist gelezen op Spanjevandaag.com :

Verplichte negatieve PCR-test

Sinds zondag 31 januari geldt dat voor iedere vorm van reizen naar Frankrijk (aankomst over de weg, per spoor, per vliegtuig of per boot) de reiziger van 11 jaar en ouder moet beschikken over het negatieve resultaat van een PCR-test die minder dan 72 uur voor vertrek is afgenomen. 

Deze documenten moeten worden overgelegd bij controle aan de grens want er vinden opnieuw grenscontroles plaats door de Franse politie. Er zijn veel kleine grensovergangen tussen Frankrijk en Spanje gesloten, lees HIER meer daarover. Bij verplaatsingen per vliegtuig of boot moeten ze ook worden overgelegd bij het instappen.

Er geldt een uitzondering voor beroepsgoederenvervoerders over de weg, grenswerkers en voor bewoners van een grensgebied (binnen een straal van 30 km rond hun woning). 

Naast de verplichte PCR-test moet ook een verklaring op erewoord (KLIK HIER voor de Franse pdf) worden overlegd waarin de reiziger aangeeft:

  1. dat hij/zij geen aan Covid-19 gerelateerde symptomen heeft.
  2. dat hij/zij bij zijn/haar weten, in de veertien dagen voorafgaand aan zijn/haar reis, niet in contact is geweest met een persoon bij wie Covid-19 is geconstateerd.
  3. dat hij/zij accepteert dat hij/zij bij aankomst op het Franse grondgebied een PCR-test ondergaat.

Voor minderjarigen (onder de 11 jaar) geldt dat de PCR-test niet verplicht is en dat alleen bovenstaande punten 1 en 2 gelden.

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens website HLN zijn in Belgie 14 mensen overleden nadat ze tegen corona gevaccineerd waren.
Totnutoe zijn 212.000 dosissen toegediend.
 

Nu ga ik ff rekenen.

Er zijn 11,5 miljoen Belgen. De oversterfte door vaccinatie kan dan verhoudingsgewijs oplopen tot 759.
En misschien wel 2x zoveel als je 2x vaccineert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En, was er enig aantoonbaar verband tussen het vaccineren en het overlijden?

 

Ik kan het bericht niet vinden.

 

 

Ik begrijp dat er in België allereerst bewoners van zorgcentra gevaccineerd worden, ik kan mij voorstellen dat voor sommigen de vaccinatie te laat kwam.

Eerst na 3 weken is er sprake van bescherming, tot die tijd is corona nog steeds een risico voor die groep.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...