Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Dat weet ik niet, om het zo absoluut te stellen @johnno

Ik ken echt ook wel mensen die integer zijn en ondanks hun overtuiging een situatie onbevooroordeeld kunnen beschouwen.

 

De teloorgang zit hem in het niet accepteren van de onpartijdigheid van vrouwe Justitia.

En daar hebben eigenlijk de tegenpolen schuld aan. Niet het systeem van de rechtspraak.

Ofschoon die door samenloop van omstandigheden wel op het verkeerde been gezet kunnen worden. Ik denk aan de toeslagen affaire.

 

Maar ik geloof niet dat wij nu de Amerikaanse staatsvorm, zo een tweepartijenstelsel, senaat alsmede het afgevaardigden huis en jurisprudentie moeten nabootsen. Ons endemisch besef van Recht en Orde komt voort uit de Europese geschiedenis met Grieken Romeinen en alle grote stromingen die met de volksverhuizingen, de kruisvaart, de verlichting en alles tot en met een paar wereldoorlogen, emancipatie als ook milieu en het unieke wereldbolletje de Aarde dat ertoe leidt samen te werken.

We waren zelf helemaal overtuigd van onze pluriforme maatschappij en die overtuiging is helemaal kapotgemaakt door mensen die andere de schuld geven en niet meer willen samenwerken.

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad samen werken, ik vraag me af of België al eens raad gevraagd heeft aan Duitsland, omtrent het coronavirus? Duitsland slaagt er toch in om de situatie nog iets of wat leefbaar te maken, en misschien sneller te handelen, maar België, 743.882 besmettingen, 21.793 doden en 51.107 gered. Dagelijks krijgen we dankzij hun test meer dan 2.000 besmettingen, en er worden maar dagelijks rond de 50 of 100 gered. Al 5 maanden heb ik vrienden niet gezien die ik anders na mijn werk op café zie, of er zijn collega's op mijn werk, die ik al sinds half maart vorig jaar niet meer gezien heb. Moet het zo verder dan, elke dag dan maar mooi thuiswerken, kan er dan echt heus voor de ambtenaren in België of mensen die voor de overheid werken ook geen vrijstelling van af net zoals de café's? Het hele gedoe zal rap gedaan zijn zo op die manier.

Mijn dagelijkse leven bestaat uit vroeg opstaan werken, na mijn werk wat uitrusten, eten, en daarna terug slapen, aandachtig tv kijken is er al maanden niet meer bij, ik laat komen wat komt. Na heel die situatie ga ik me echt een vriendin zoeken want ik ben niet gemaakt om alleen te zijn en enkel maar te hoeven werken, eten en slapen.

Benieuwd met welke verlengingen of nieuwe regels of wat dan ook de regering komt opdagen eind februari.

Zoals ze de niet-essentiële winkels, de rijscholen en de kapperszaken een 3e kans geven, verdient ook de horeca dat.

Donderdag 15/10/2020 was mijn laatste cafébezoek, we stonden ook in een aparte ruimte te roken, we gaven elkaar geen hand of kus, maar zo ging het ook, dus ik ben er nog, soms toch raar om te beseffen dat er eigenlijk best wel iets aan de hand is, als je jezelf iedere dag constant goed in je vel voelt.

En dat iedereen er nog is van familie, vrienden en collega's.

Iedere dag is wel een verloren dag, en hopelijk ook geen verloren jaar zoals 2020.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk eens hoeveel geld je straks over hebt gehouden door niet naar het café te kunnen, niet uit eten, niet op vakantie, niet even een eindje rond rijden voor familie bezoek enz.

Joh, je kunt straks gewoon een half jaar vrij nemen en eens flink de bloemetjes buiten gaan zetten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, gerrit B zei:

Bedenk eens hoeveel geld je straks over hebt gehouden door niet naar het café te kunnen, niet uit eten, niet op vakantie, niet even een eindje rond rijden voor familie bezoek enz.

Joh, je kunt straks gewoon een half jaar vrij nemen en eens flink de bloemetjes buiten gaan zetten.

Wordt bij mij deels teniet gedaan door mijn energierekening.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerrit B zei:

Bedenk eens hoeveel geld je straks over hebt gehouden door niet naar het café te kunnen, niet uit eten, niet op vakantie, niet even een eindje rond rijden voor familie bezoek enz.

Joh, je kunt straks gewoon een half jaar vrij nemen en eens flink de bloemetjes buiten gaan zetten.

Reserveer maar vast voor de toekomstige lastenverzwaringen en belastingverhogingen.

De echte crisis moet nog komen; economie en schulden (the great reset).

Ik ben niet optimistisch.

aangepast door boudeman
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een stelletje sukkels dan op de luchthaven in Ierland maar ook op de Canarische eilanden dat men dit laat gebeuren.

Je zou toch denken dat men dit soort trucjes zou doorzien.

Maar kan zo opgelost worden, meteen na landing alle tanden trekken en direct retour sturen, hoeven ze nooit meer naar de tandarts.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja wat heb je daar ook te zoeken, zou mij tenminste niet aantrekken om daar specifiek naar toe te gaan.

Als ik mannen in een jurk wil zien kan ik ook wel naar Lombok in Utrecht.

De rest van alle pracht en praal is over de rug van de toen "verplichte" gelovigen gegaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Sprietje zei:

Vaticaan weert en bestraft als eerste land ter wereld vanaf nu vaccinweigeraars.

https://www.demorgen.be/nieuws/werknemers-vaticaan-riskeren-ontslag-als-ze-vaccin-weigeren~bc328d1d

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, boudeman zei:

Reserveer maar vast voor de toekomstige lastenverzwaringen en belastingverhogingen.

De echte crisis moet nog komen; economie en schulden (the great reset).

Ik ben niet optimistisch.

En reken er maar op dat alle miljarden weer terug de schatkist in moeten.

Jij ziet tenminste dat de grootste crisis aller tijden er nog aan komt.

 

Alle bedrijven zullen hun onkosten doorberekenen en je mag raden wie onderaan de ladder de factuur mag voldoen.

Zelf doe ik iig niet mee aan acties om te doneren aan een kapper of wie dan ook.

Wie gaat er straks aan ons doneren?

Of mogen wij tzt ook aan het financiële infuus?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Jij ziet tenminste dat de grootste crisis aller tijden er nog aan komt.

Die stond al op de planning. De ondergang van ons Milieu en de Natuur door de klimaatverandering hadden we al.

De Miljarden lenen van zomaar ? iemand ? (ook met lage interest) is geen economisch stabiele situatie en dus zal daar 50 jaar of langer aan terugbetaald moeten worden.

Maar wees eerlijk, we moesten omwille van het milieu en de natuur eigenlijk al decennia lang hebben moeten betaald.

 

Een zak cement van 50 kg moest eigenlijk het 20 voud hebben gekost en alle hectoliter kerosine het 50 voud.

En dat was niet de winstmarge waar ik het over heb maar de echte kostprijs.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gezonde man van 32 jaar oud kreeg In Engeland voorrang in het vaccinatieproces.

Dit omdat hij volgens de gegevens voor zijn lichaamslengte wel heel erg zwaar was.

Volgens die geregistreerde gegevens zou hij namelijk 6.2cm lang zijn.

Uiteindelijk bleek de man toch iets langer te zijn, 6ft2inches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...